Kan du finne lanserings datoen til Wii?

Lodin

Der Waaaah
#21
Dobbelpost for seieren! Enda mer bekreftelse på at Wii spill ikke blir mye dyrere enn dill til GC. SITAT
A spokesman for Nintendo’s UK division confirmed today that the price of first party Wii software will fall “broadly in line” with the cost of current-gen games. This in itself is not really new news. Iwata stated, “I cannot imagine any first party title could be priced for more than $50,” back in March 2006.

Today, EA also hinted that their Wii software will also be under $50. This suggests that Wii software will remain at the mark set during this generation across the board. Although Nintendo has no control over how 3rd Party publishers price their games, other publishers will likely follow Nintendo and EA’s lead. [/b]
LINKH
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#22
Enda flere Wii-specs (med litt info som ikke var nevnt i Kilik sitt innlegg).

Det følger med en USB-adapter for folk som ikke har trådløst i huset, og GC-tilbehør som bongoene vil også støttes når maskinen er i «Wii-modus».

Også enda mer spesifisert info om prosessor og minne.
 
#27
Jeg møter nok opp foran Elkjøp en halvannen-2 timer før de åpner. Da X-Box 360 lanserte, var det fryktelig med folk der oppe bare fem minutter etter åpning.
 
#30
jeje..
sier bare at du kan forhåndsbestille, og heller møte opp når Elkjøp egentlig åpner. Men tja, kanskje den følelsen av ny konsoll smaker litt bedre når man møter opp før.. :)

Jeg skal uansett ha Wii så tidlig på launchdagen som mulig. Prøve å sove så mye som mulig på forhånd.
 
#31
Idag hadde visstnok Wii-seksjonen hos IGN oppe en rykteartikkel som tok for seg noen interessante "rykter". Faktisk var de så interessante at de tok ned atikkelen med en gang, men har nå slengt den opp igjen. Klikkz.

Her er det interessante:
  • Den 2. november kan være den store dagen.
  • Selvom 12. november også virker som en het kanditat til lanseringsdag.
  • Kildene hevder at Nintendo vil lansere Wii i to farger (svart og hvit) med en pris på $229.
  • IBM jobber muligens med en revidert versjon av Broadway-chippen med lavere clockspeed til en fremtidlig håndholdt fra Nintendo - som det antas at bruker GameCube-disker.
  • Nintendo har økt produksjonen av Wii til 5,5 millioner konsoller innen utagangen av året pga. den gode responsen etter E3.
  • Wii vil mest sannsynlig ikke være sonefri, men vil kanskje bli det med en oppdatering (sperren er visst ikke hardware-relatert, men software).
Og hvis noen lurer på om hva som skjedde mellom da artikkelen ble tatt ned og da den ble slengt opp igjen så kan dere titte på dette:
 

Kilik

Lokal moderator
#32
Matt Casamassina og IGNs insidere har vist seg å holde vann før, så jeg velger å tro på dette.

$229 er litt dyrere enn jeg håpet på (alle tidligere Nintendo hjemmekonsoller har kostet $199), men den høye lanseringsprisen til PS3 gjør nok at konkurrantene kan ta litt mer enn vanlig. Dette betyr nok 1600-2000 kr. som lanseringspris i Norge, altså omtrent hva en Xbox 360 Core koster.

5,5 millioner konsoller innen årets slutt er imponerende mye og det blir spennende å se om de får solgt ut alle før jul. Til sammenligning ble det solgt 1,5 mill. X360-konsoller i 2005.

En framtidig håndholdt med GC-hardware som vil være en mer direkte konkurrent til PSP er ingen overraskelse. Det ville vært svært spennende om den kan kjøre vanlige GC-spill, men selv foretrekker jeg nok små carts som på DS til håndholdt, blant annet pga. mindre loading. Det vil nok uansett ta litt tid før den kommer på markedet. Jeg tipper høsten 2007, tidligst. DS gjør det fortsatt bra og mye av fokusen til Nintendo vil ligge på Wii det kommende året.

Ser forøvrig at 12.november nevnes flere steder som amerikansk lanseringsdato, men jeg er mer spent på når den kommer til Europa. Det ser også ut som CPU-en har blitt hakket mer moderne (PowerPC G4-basert) og med omtrent dobbelt så mye cache som i GC.