"Kid" Icarus til Wii?

Kilik

Lokal moderator
#1
Ser ut til at Nintendo gjenoppliver den gamle franchisen... Kanskje ikke så overraskende etter at Pit ble spillbar figur i Brawl.

Nintendo Power hinter om spillet i sitt siste nummer:





Og nå har visstnok Kombo fått tak i concept art fra Factor 5 (folka bak Lair blant annet) av varierende kvalitet:



 

Lodin

Der Waaaah
#2
Dette kan bli veldig bra, men og veldig dårlig. Star Wars-spilla til Factor 5 var i simpleste laget sammenligna med X-wing, men som arkadeskytere var det gromme greier. På den annen side var det siste spillet deres Lair og vi husker jo alle hvordan det gikk. På den annen side var vel det hovedsaklig pga. kontrollen? Noen som har testa det med analoge stikker?
Det er uansett for lengst bevist at man fint kan styre ting som flyr med Wiimoten så det blir nok bedre her.

Når det gjelder de skissene er jeg rimlig likegyldig. Noen er stilige og noen suger, men vi får håpe de finner noe ok. En voksen Pit er i og for seg ikke så ille, men faen ta om dette blir emognurring. :dry:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3

Kilik

Lokal moderator
#5
Professor Layton. :realmad:
:eng101: Factor 5 er et gammelt tysk-amerikansk firma bak Lair og Rouge Squadron-spillene, og stod bak klassiske Turrican back in the day. Level-5 er et japansk selskap kjent for RPG-er som Dark Cloud 2 og DQVIII med sin karakteristiske cel-shading.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#6
En voksen Pit er i og for seg ikke så ille, men faen ta om dette blir emognurring. :dry:
The last nugget of information we have to share with you is in regards to the game's plot. At the time of the pitch document's writing, Factor 5 had imagined a plot involving a grown-up, adult Kid Icarus in which Pit is "cursed for thousands of years for a crime and becomes a 'fallen angel'." The pitch document adds that "a tattoo on Pit's arm bears the inscription of Pit's crime."
Pit of War? :spider:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
:eng101: Factor 5 er et gammelt tysk-amerikansk firma bak Lair og Rouge Squadron-spillene, og stod bak klassiske Turrican back in the day. Level-5 er et japansk selskap kjent for RPG-er som Dark Cloud 2 og DQVIII med sin karakteristiske cel-shading.
Du må tenke på at jeg snart er seksti år og ikke husker sånt lenger. :(
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#8
Jeg har aldri forstått all terpinga på dette spillet. Det var et gammelt spill til NES som de fleste fanboysene husker med rosa briller og skal maile nintendo om ustanselig. Det var ikke ufattelig bra, dere.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Game Boy-versjonen rocka mye hardere enn NES-greia, syntes nå jeg. Litt mer Metroid-feeling, ikke så mye drit-feeling.
 

Kilik

Lokal moderator
#14
"We may have a surprise or two"
Virker som de pratet om flere spill. Tipper de ikke fikk klarsignal fra Nintendo. Blir nok E3-mat det her.

Ser ikke bort i fra at Kid Icarus 2 blir en WiiWare-nedlastning. En såpass "hardcore" franchise passer inn i WiiWare-målgruppa.
 

Lodin

Der Waaaah
#15
Du hadde rett. Det står i lista over spill som skal vises fram under E3. Da veit vi ihvertfall endelig helt sikkert at det eksisterer.
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Og siden jeg posta det og nå har Factor 5 gått i dass og ingenting ble vist fram på E3.
Kanskje like greit siden dette bildet har lekka ut. >_<



Svart gummi ala. stillsuitene fra Dune er det jeg tenker på når jeg hører Kid Icarus.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#17
Der har du definisjonen på middelmådig karakterdesign. Like greit at det gikk til helvete med prosjektet?
 

Kilik

Lokal moderator
#18
Å fy faen.

Nei, tror de får holde seg til Turrican og flyspill hvis de fortsatt skal eksistere. Har lenge håpet at de kunne fått prøvd seg på et Starfox-spill til Wii hvis de absolutt skal utvikle for Nintendo. Rogue Leader er åtte år gammelt og fortsatt mer teknisk imponerende enn de aller fleste Wii-spill.