Killzone 2: The Kill Zone 2

Latterlig. Når en FPS noob som meg fint takler kontrollen (og liker den faktisk), så sier det mer om den som rakker ned på kontrollen enn den selve kontrollen. Jeg hadde aldri fullført et FPS på egenhånd i hele mitt liv, før jeg fikk Killzone 2, og nå er jeg i ferd med å gå gjennom spillet for andre gang på Veteran difficulty. Mengden med FPS spill jeg har spillt i lenger enn tre timer sammenlangt kan telles på en hånd. Enten så er jeg et FPS supertalent, eller så er det ikke noe som helst galt med kontrolen.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Ord. Det funker fint med et åpent sinn. I CoD4 pleide jeg å være fornøyd med en runde om jeg hadde like mange kills som jeg døde, i Killzone 2 har jeg til dags dato ennå ikke klart å gjøre det så dårlig. Så hva slags kontroller som passer folk er en personlig sak, og ikke en absolutt størrelse. Din versjon av sannheten er ikke den eneste som finnes.

Aka. "hold kjeft og slutt å grine over at du ikke får det til."
 
@Stareye:
Det som er latterlig er at du med så lite fps erfaring uttaler deg i det hele tatt som om du har peiling på hva du snakker om.

Jeg har vært fps gamer helt siden Wolfenstein 3D (1992) og har prøvd det aller meste av fps spill på forskjellige plattformer (PC//N64/PSX/PS2/DC/XBOX/X360/PSP/PS3) Jeg må være en Hindu Gud for å ha nok hender til å telle mengden fps spill jeg har spilt gjennom årene. Med andre ord så har jeg et bredt sammenligningsgrunnlag når jeg selv vurderer kontrollen i spill, grafikken/frameraten osv.
Kun to ting gjør at Killzone 2 skiller seg ut i mengden av fps spill som allerede er laget og kun den ene er positiv, nemlig grafikken.

Når jeg sier kontrollen er seig og lite responsiv så sammenlikner jeg med andre spill som krever noenlunde det samme av spilleren som i Killzone 2 (dvs nøye overveid taktikk) og ikke one-man-army Call of fuckings Duty. Fikk du med deg det CyberK? Eller skal jeg starte på ny slik at du rekker å dra hodet ditt ut av ræva først kanskje mr. aka ?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så at når StarEye sier han synes spillet fungerer fett og klarer å spille gjennom på høyeste vanskelighetsgrad uten problemer, og du ikke klarer det, så er det han som er ammatør og iddiot? Grei skuring du.
 
Så at når StarEye sier han synes spillet fungerer fett og klarer å spille gjennom på høyeste vanskelighetsgrad uten problemer, og du ikke klarer det, så er det han som er ammatør og iddiot? Grei skuring du.
For det første, Veteran er ikke den høyeste vanskelighetsgraden. Elite er øverst.
You fail sir.
DIRTY D skrev:
Jeg vil sloss mot folk online, ikke mot kontrollen jeg har i hendene.
x2 fail
På tide med lesebriller gutter. Jeg kjøpte ikke Killzone 2 for singelplayer biten og har kun skrevet om multiplayer delen . Som dere vet så er multiplayeren strippet for coversystem og gameplayet er aldeles ikke det samme som i singelplayeren. Og man kan på ingen måte sammenlikne den kunstige intelligensen i Killzone 2 med ekte mennesker online. Å fullføre Killzone 2 (og fps spill generelt) sier veldig lite om hvordan en spiller vil klare seg online.

Sheriffen, get of my dick please.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For det første, Veteran er ikke den høyeste vanskelighetsgraden. Elite er øverst.
You fail sir.
Oi
x2 fail
På tide med lesebriller gutter. Jeg kjøpte ikke Killzone 2 for singelplayer biten og har kun skrevet om multiplayer delen . Som dere vet så er multiplayeren strippet for coversystem og gameplayet er aldeles ikke det samme som i singelplayeren. Og man kan på ingen måte sammenlikne den kunstige intelligensen i Killzone 2 med ekte mennesker online. Å fullføre Killzone 2 (og fps spill generelt) sier veldig lite om hvordan en spiller vil klare seg online.
Ja der hadde du jaggu en innertier hadde vært litt flaut om du for eksempel klagde på kontrollsystemet istedenfor det du skreiv om der hei vent litt
 
Using only song names AND NO REPEATING SONGS on iTunes, cleverly answer this question. Pass it on to people. Remember to have it on shuffle!

What Dirty D should do before he digs a deeper hole with his magical fps skilz: Wind It Up
 
Herregud, ok da får du heller få det inn med teskje. Dumme meg som regnet med at du som har spillet selv hadde oppdaget forskjellene mellom singelplayer og online warfare til nå :rulleøyne:
Coversystem er meget hendig i singelplayer og gjør ting veldig mye enklere når man kan klistre seg inntil cover, skyte, dukke, repetere denne prosessen til den hjernedøde fienden faller om dramatisk. Så straks du er online forsvinner den muligheten, gjemme seg ble plutselig ikke like lett lenger. Ikke kom å fortell meg at man finner større utfordring i singelplayeren enn hva man finner online.

Hvis du vil diskutere skikkelig så er jeg game. Men å kverulere meg til døde, den får jeg ha til gode :gjespe:
Nilo: Want to join the gangbang ?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ikke veit jeg hvem som har rett her ass.
Kjøpte meg Killzone 2 på torsdag. Har ikke blitt så fryktelig mye onlinespilling, har ranket opp nok til at jeg er blitt medic. Makan til skrot våpen man starter med i det spillet da >_<
Foreløpig er jeg kun imponert over grafikken. Kontrollen var like treg som i demoen. Kombinasjon av kjip dødsone og aksellerering er ikke WIN. Har klart å venne meg til kontrollen mer etterhvert, men det føles som å spille fps med tærne til tider. Dette gjenspeiler seg online også da folk står 1-2 meter i fra hverandre og blåser av all ammo de har uten å treffe. Hagla med andre ord er populær online.
Det er åpenbart at utviklerene ikke gjorde noen en tjeneste når de laget spillet med den sinnsyke dødsonen og akselerasjonen på analogstikka. Av alle fps spill som har kommet ut gjennom årene så kommer jeg faktisk ikke på ett eneste som hadde så sløv kontroll som Killzone 2. Å si at det har blitt laget så tungt med vilje, den kjøper jeg like lite som at kontrollen i Resident Evil må være et sant helvete for det skal være "taktisk".

Jeg vil sloss mot folk online, ikke mot kontrollen jeg har i hendene.
Jeg skal derimot gi spillet mer tid og snuse enda litt mer på forskjellige sensitivity innstillingene før jeg bytter det bort :p
Nei, det er helt greit at KZ2 distanserer seg fra COD kontroll og gameplay. Men som nevnt tidligere så finnes det en rekke andre fps (Battlefield/SWAT/Ghost Recon/Rainbow Six +++) som har taktisk gameplay (der Run'n'Gunning straffes) uten å fornærme spilleren med tidenes sløveste kontroll.
Jeg forstår at utviklerene ville man skulle føle tyngden på våpnene og jeg hadde lettere akseptert kjip kontroll på tunge, svære våpen. Men det er akkurat samme smørja med håndpistolen som er nok en logisk brist. Men men, ingen vits i å diskutere dette noe mer egentlig siden vi blir aldri enige. Lern2play sier Buggz. Joda, det skal jeg gjøre. Så kan Guerilla Games Lern2develop spill og ikke tekniske grafikkdemoer til 500 spenn.
Grattis til Guerilla Games for å prestere å lage til dags dato den sløveste og mest upresise kontrollen i et konsoll fps spill. Noensinne. I året 2009 attpåtil D;
Var visst meg.
 
Istad var det komisk, nå begynner det å bli patetisk.

La meg gå igjennom de såkalte kortene du har på hånd her.
DiRTY D skrev:
...Har ikke blitt så fryktelig mye onlinespilling, har ranket opp nok til at jeg er blitt medic.
ONLINE ONLINE ONLINE
DiRTY D skrev:
Makan til skrot våpen man starter med i det spillet da >_<
Ja, man starter med skrot våpen ONLINE i motsetning til singelplayer.
DiRTY D skrev:
Kontrollen var like treg som i demoen...Har klart å venne meg til kontrollen mer etterhvert, men det føles som å spille fps med tærne til tider. Dette gjenspeiler seg online også da folk står 1-2 meter i fra hverandre og blåser av all ammo de har uten å
treffe. Hagla med andre ord er populær online.
Styringen var like sløv ONLINE som i demoen.

DiRTY D skrev:
Nei, det er helt greit at KZ2 distanserer seg fra COD kontroll og gameplay. Men som nevnt tidligere så finnes det en rekke andre fps (Battlefield/SWAT/Ghost Recon/Rainbow Six +++) som har taktisk gameplay (der Run'n'Gunning straffes) uten å fornærme spilleren med tidenes sløveste kontroll.
Hvorfor ordet WIN!11 dukket opp i hodet ditt, det er ikke mitt felt.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
:gal:

Dette er den beste tråden osv... Uansett la jeg merke til dette:

Ikke kom å fortell meg at man finner større utfordring i singelplayeren enn hva man finner online.
Snute og tute, hvis jeg har deg på vennelista skal jeg sjekke om du har klart det på Elite. Hvis du ikke har klart det enda, tror jeg du skal være forsiktig med hva du sier om vanskelighetsgraden der gitt.
 
Etter å ha fullført spillet for første gang, gikk jeg rett inn i online multiplayer modusen. Jeg har klart meg overraskende bra i forhold til det jeg pleier å gjøre i slike spill. Forresten, selv om jeg er en noob i FPS og jeg først i det siste har begynt å vise bittelitt interesse for dem, så har jeg vært med på karusellen siden det første Doom spillet. DVS, jeg har spillt lite, bortsett fra noen timer med Duke Nukem 3D over lan på en internatskole. Jeg vet hvordan det gjennomsnittelige FPS fungerer, både taktiske og mindre taktiske.

Jeg er lieutenant colonel akkurat nå, og selv om det kanskje sier lite, så er det hvertfall ikke kontrollen som har stoppet meg fra å nå lengre enda.
 
:gal:

Dette er den beste tråden osv... Uansett la jeg merke til dette:


Snute og tute, hvis jeg har deg på vennelista skal jeg sjekke om du har klart det på Elite. Hvis du ikke har klart det enda, tror jeg du skal være forsiktig med hva du sier om vanskelighetsgraden der gitt.
Jeg har knapt rørt singelplayer så da skal det godt gjøres å fullføre spillet på den hardeste vanskelighetsgraden :ler: Elite er nok hardt som faen det. Men jeg tror at nerdy clankids vil by på langt større utfordring.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Sånne som deg, mener du?

OH SNAP

Jeg har ikke noe problem med å sammenligne CoD og Killzone fordi ingen av de to spillene har i motsetning til Tom Clancy-gjengen noen gang brukt ordet "realistisk" om seg selv. Så selv om jeg sa "litt mer... realistisk", så var det i mangel av et bedre ord for å beskrive det fornuftige tempoet. Respawning, healing, sentrys og whatever er arkadeorienterte spillmekanikker, og både CoD og Killzone har føttene sine godt plantet i "spill er moro, ikke simulering"-leiren.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Istad var det komisk, nå begynner det å bli patetisk.
Du sa det.

Saken er ganske enkelt den at du klagde deg sår over kontrollsystemet som var så dårlig og uff og æsj. Så kommer det en annen kar som sier at han synes kontrollsystemet fungerte bra og at til og med han som ikke har spilt så mye FPS klarer seg fint. Så kommer du og sier at nei det gjelds ikke fordi atte fordi og så prøver jeg å påpeke at jeg synes det var en teit kommentar og så begynner du å prate om lesebriller.

Men ellers så var det jo bra forsøk da.
 
Oh, Spillegal, you are so much fun.

Men det er kanskje å forvente når emnet er en gråere utgave av Resistance lol.
 
Du sa det.

Saken er ganske enkelt den at du klagde deg sår over kontrollsystemet som var så dårlig og uff og æsj. Så kommer det en annen kar som sier at han synes kontrollsystemet fungerte bra og at til og med han som ikke har spilt så mye FPS klarer seg fint. Så kommer du og sier at nei det gjelds ikke fordi atte fordi og så prøver jeg å påpeke at jeg synes det var en teit kommentar og så begynner du å prate om lesebriller.

Men ellers så var det jo bra forsøk da.
Jeg ville ikke sagt at du gjorde et bra forsøk engang.
Neste gang når båten synker så bør du bare hoppe av. Du forstod godt hva jeg mente, jeg har vært her i sikkert nærmere 5-6år, jeg vet når du kuker deg til.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
5-6 år uten å ha lært en dritt om når du selv kuker deg til, mener du.