King Kong

#1
Nå har jeg sittet med King Kong til PS2 i et par timer og er totalt blown away. Jeg har sett på screenshots og video av spillet før, men jeg lot meg ikke trollbinde der og da og regnet med at dette ville bli nok et lisensspill som melker kua for alt den er verdt.

Jeg tok feil og heldigvis så trakk ikke dette spillet filmen ned i dass med seg. Jeg ble enda mer sugen på å se filmen etter ha blitt bekjent av Mr. Kong

Så hva er så bra med spillet ? Vel, jeg får starte med grafikken.
Dere har nok sett screenshots til nå av spillet. Men det er enda bedre i bevegelse. Lyset i spillet ser også helt nydelig ut, jeg trodde knapt at jeg satt med PS2 når jeg spilla det. Det hele er veldig filmatisk hele tiden og er i godt selskap med musikk som gir den rette stemingen. Spillet kjører rundt 30fps stort sett, litt framedrops en gang i blandt. Men ikke nok til å ødelegge opplevelsen.
Men grafikken er bare en del av opplevelsen.

Gamplayet er bra, veldig bra. Man har ingen helse måler eller ammo måler i spillet annet enn hvordan hovedpersonen oppfører seg og hva han sier til deg. Og samarbeid med folka rundt deg fungerer også utmerket, spesielt lett å dele våpen med hverandre.
Når man tar skade så må man bare vekk fra trøbbel for å heale, Halo style.
Våpnene du starter med er pistol og spyd. Masse spyd.. Man kan tenne fyr på spydene for ekstra ødeleggelse eller for å bruke til å løse problemer med for å komme videre i spillet.
Har også fått Tommy Gun, Shotgun og Sniper Rifle til nå, venter i spenning på hva andre våpen man har å velge mellom.

Fiendene er kreative, god A.I (som jeg har sett til nå ihvertfall) bra laget og en god avveksling fra de samme "skurkene" man normalt sett jakter på i fps spill. Her er det alt fra enorme krabber, bola tusenbein, dinosaurer og ikke minst en enorm gorilla :D Og det finnes nok mange flere enn hva jeg har vært borti til nå.

Det som var ekstra fun med spillet var når man spillet som King Kong himself. Da er det ikke firstperson view lenger selvsagt, men thirdperson. Å løpe rundt med King Kong i jungelen var en fryd, kontrollene i spillet sitter som en kule. Og det merkes at Ubisoft har gjort dette her før, King Kong som klatrer sideslengs langs vegger osv, lukter nesten litt Prince of Persia av akkurat de sekvensene der. Bare det er enda mer gjennomført.

Nei, jeg får stupe videre inn i spillet. Men får du anledning, kjøp dette spillet. Det var virkelig et bra spill som er verdt hvert et øre.

Jeg hadde tatt av meg hatten for Peter Jackson, Ubisoft, Jack Black og hele bunten hvis jeg hadde hatt en hatt :p At voice actingen var bra trekker ikke inntrykket ned akkurat ;)

Sikkert noen skriveleifer her og der. Er bare altfor trøtt til å rette på shit.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Og dessuten later det til at PC-versjonen har beholdt teksturoppløsningen og meshene fra PS2-utgaven, og da skal jeg steikemeg love at det ikke ser imponerende ut lenger. :(
Men ja, selve spillet var helt ålreit i den lille demoen jeg testet.
 
#4
Så du sier at Xbox360 og PC utgaven vil ikke se nevneverdig bedre ut enn Xbox/PS2 versjonen ? Jaja, ofte den fellen man havner i når man gir ut spill til de forskjellige formatene.

Det er derfor Soul Calibur III rocker mer hardt enn noen sinne, det er eksklusivt :D
 
#5
Ifølge Gamespot så kommer Xbox360 versjonen til å skille seg godt ut fra PS2/Xbox/PC versjonen.

Regardless, dette spillet blir nok en av de undervurderte spillene dette året.
 
#6
Helt enig med deg WiKKiDCLOWN.

Er nå 60% inne i Xbox ugaven av King Kong, og er mildt sagt overrasket over kvaliteten på spillet. Stemningen er meget god, grafikken er heller ikke så verst med tanke på at det er et multiformatspill, og gameplayet er variert. Med variert tenker jeg da på at ene delen av spillet er en FPS del, mens man styrer King Kong i tredje person i den andre delen.

Absolutt å anbefale.

Edit: Det er ammunisjonsmåler i spillet. Man må slå det på inne i options. :)
 
#7
Jeg likte demoen veldig godt, så må vel sjekke dette ut videre. Jeg er derimot skeptisk til pc-versjonen pga. SF, og konsollversjonen fordi det til tider er FPS (som jeg ikke takler på konsoll). Jaja, må vel bite i et av de sure eplene.
 
#8
Har spilt det en del timer selv nå, og må virkelig si at de har fått spillet veldig livaktig og gøy å spille, bra med stemning og full pakke.
 
#9
Helt enig med deg WiKKiDCLOWN.

Er nå 60% inne i Xbox ugaven av King Kong, og er mildt sagt overrasket over kvaliteten på spillet. Stemningen er meget god, grafikken er heller ikke så verst med tanke på at det er et multiformatspill, og gameplayet er variert. Med variert tenker jeg da på at ene delen av spillet er en FPS del, mens man styrer King Kong i tredje person i den andre delen.

Absolutt å anbefale.

Edit: Det er ammunisjonsmåler i spillet. Man må slå det på inne i options. :)
[/b]
Hvem vil ha ammunisjonsmåler anyway ? Det ødelegger for bildet, deilig å spille et spill uten noen form for HUD :) Ikke verre enn å presse B (Xbox) eller O (PS2)

Smak og behag kanskje, i dunno :p

Huff, må ut i røskevær nå. Crap :usikker:
 
#10
Da var spillet fullført.

Var veldig artig å spille som King Kong i slutten av spillet. Alt i alt er jeg fornøyd med mye, bortsett fra varigheten. Tror ikke jeg har spilt mer enn drøye 6 timer før rulleteksten rullet nedover skjermen. I tillegg er spillet er både lineært og veldig lett(går ikke an å velge vanskelighetsgrad tror jeg), men det er likevel å anbefale til de som har et fnugg av interesse.

Ikke ofte filmbaserte spill slår an, men denne gangen var det ikke så verst. Gir det karakteren 7,5/10.