Klassiske Final Fantasy-spill til GBA/DS-emnet

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Siden Final Fantasy IIIj DS-emnet forsvant, mekker jeg et nytt, denne gang et som dekker alle de kommende FF-remakene. Personen som lagde forrige emne (askbask?) må gjerne reposte infoen.

Men aller først: Squeenix er faktisk såpass langt i utviklinga av FFIV-remaken at 1UP har lagt opp et preview på spillet, og de lover mye nytt som ikke var i PSX-versjonen (bortsett fra vettuge loadetider, da):
  • Manuset er det samme som var i PSX-versjonen
  • Nye CG-filmer
  • Oppgradert grafikk
  • Ansikter vil nå vises i dialogbokser
  • Kampgrafikken er oppgradert til å se mer 3D ut
  • ATB-indikatoren er nå synlig
  • Av screenshots ser det ut som det blir mulig å ha flere enn fem party-medlemmer (ikke i kamp, selvsagt). I gamlespillet skjedde det alltid ettellerannet som gjorde at du mistet en person rett før en ny dukket opp for å være med i partyet ditt
  • Nye sidequests og hendelser!
Square-Enix har også kunngjort planer om å remake Final Fantasy V og VI til GBA.

Wow, virker som de legger litt mer arbeid i dette spillet enn de gjorde i Dawn of Souls, som så vidt jeg forstod var mer eller mindre identisk PSX utgaven. Men uansett tviler jeg egentlig på at jeg kommer til å skaffe meg dette. Likte aldri fireren noe spesielt godt, men kommer nok til kjøpe inn sekseren når det kommer en gang til neste år.

Den forrige tråden bare forsvant?

Vel , som nevnt blir det tredje (japanske) Final Fantasy eventyret sluppet på nytt på DS, gjenskapt helt fra grunnen av: Ny, 3D, grafikk, og mulig mer lagt til. Vi vet lite, annet enn at Squeenix følte for å slå litt hardere på tromma når det gamle NES-spillet skulle slippes på nytt, og resultatet er tydeligvis en grafikk som gjør full nytte av DS-hardwaren.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Update!

EU-utgaven av Final Fantasy IV Advance slippes 2. juni ifølge Play. Spillet er allerede ute i USA, og har blitt anmeldt på 1UP for lenge siden. 8,5/10

Opprinnelig skrevet av Jeremy Parish
FF4 translates remarkably well to a portable system; between the brisk pacing, short battles and a helpful quick-save feature, it's ideal both for brief sessions of level-building and lengthier excursions as well.
FFIIIj-remaken er dessverre fortsatt bare TBA 2006 (JP).

Jeg liker veldig godt måten de har fornyet grafikken på, så askbask, hvilket spill er det bilder fra? Er det ute?

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Sitter med Dawn of Souls for tiden. Koseren meg med eneren som er så standard rett-fram RPG som jeg elsker. Med relativt platte fiender og døll historie. Toeren derimot som jeg kun har prøvd i noen minutter fordi jeg har planer om å spare det til jeg har rudndet eneren virker som noe dritt. Jeg vil levle, vil ikke få høyere våpen skill. Det er jo bare teit. Men det er nok ikke så ill når man er kommet litt i gang...Bestilte IV for noen timer siden for kun 29,95$ fra play-asia. De klarte å lure meg inn på siden med sin utrolige ukentlige kupp.

Jeg ser veldig fram til III til DS, Det ser veldig flott ut. Jeg setter veldig stor pris på oppfriskingen og regner med at det vil falle i smak selvom jeg har en forkjærlighet for 2D grafikk i RPGer. Ganske ubrukelig innlegg, men jeg hadde skrivetrang.

Peace out...

Det virker som om grafikken i FFIII til DS kan ligne litt på grafikken i FFVII til ps1, noe som er høyst positivt spør du meg. Får håpe spillet også får en god story og et bra gameplay. :)

EDIT: Jeg får håpe spillet har en bra story. Har ikke prøvd orginalen. ^_^