Komplett kinoanlegg vurderes solgt

#1
Jeg vurderer å selge mitt "lille" hjemmekinoanlegg pga plassmangel. Jeg har nå for tiden 2 anlegg stående, men har egenlig, om man tenker seg om, bare behov for det ene :(


Komponenter:
Front: NS150
Bakre:NS90
Senter: NSC200
Reciever AV Reciever RX-V795aRDS
DVD-Spiller DVD795
AS6 12" Aktiv Subwoofer fra BW. Denne gir det trøkket som hjemmekinoen trenger. Det eneste minuset er at den er litt treig ved rask musikk. Men det er derfor jeg valgte to hurtige fronthøytalere npr jeg kjøpte anlegget.

Lydmessig, så yter alle komponentene veldig bra, og alt fungerer perfekt.

Du kan kjøre 5.1 system, med 2 støttekanaler i fremre rekke. Dvs at du alt i alt kan kjøre 7+1 høyttalere, noe som gir en god, fyldig lyd i tre dimensjoner, og det er det vi vil ha i et bra lydanlegg, er det ikke?
Det er påkostet en del tusinger i kabler alene, der de optiske kablene alene kostet 800 pr halvmeter :)
Jeg har skrytt mye av denne setupen, og det er ikke uten grunn. Det trøkker når du trenger det. Den gir en god, varm, aah... Det var dette anlegget som gjorde at jeg forelsket meg i HiFi, for det er mye go'lyd for pengene.

Noen som har lyst til å møte skoleåret med et nytt, bra anlegg, og har noen kroner til overs fra årets sommerjobb?

Jeg er -selvfølgelig- villig til å gi deg en demonstrasjon av setupen om du skulle ha mulighet for det.
 
#2
Jeg vil legge til en liten artig sak som skjedde, rett etter at vi flytta inn i nyhuset vårt.
Her bor jeg i loftsetasjen, med modern og min nylig avdøde far i underetatsjen. Pga plassen, så endte dette anlegget oppe på loftet, mens det "virkelige" hi-hi anlegget havna nede i kjellern.
Et par dager etter at vi flytta inn, så bestemte jeg meg for endelig å teste hele anlegget, inkludert suben.

Så jeg kjørte i gang StarWars:Ep2, og helt i begynnelsen på filmen så kommer et eller annen romskip durende over kameraet.
Jeg hadde gjort en liten feil i koblinga, og suben endte opp med å hente lyd direkte fra DVD-spilleren, og du kan si jeg fikk kjørt ørene mine.
Suben blei automatisk kjørt på full guffe, uansett hvordan jeg skrudde opp og ned på lyden, og dette endte med at taklampa i stua nedunder hoppa av hengslet!

Men det jeg bet meg merke i, var at under hele denne seansen, så spilte suben HELT uanstrengt, så jeg bestemte meg for at denne SKULLE på hifianlegget. Men... Den spiller ikke like høyoppløselig som resten av setupen der (skulle bare mangle), men fy, den trøkker noe voldsomt.

Hva som skjedde med lampa? Den ligger på søppelfyllinga :D Og suben er kobla til recieveren igjen :p
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#3
Jeg er meget meget interessert. Men si en pris så jeg har noe å gå etter. Driver å gjør litt research, men jeg har problemer med å finne priser på enkelte av produktene ettersom mange ikke lenger er til salgs på det nordiske markede. Hvor bor du forresten?
 
#4
Opprinnelig skrevet av Sheffield@14.08.2005, 19.15
Jeg er meget meget interessert. Men si en pris så jeg har noe å gå etter. Driver å gjør litt research, men jeg har problemer med å finne priser på enkelte av produktene ettersom mange ikke lenger er til salgs på det nordiske markede. Hvor bor du forresten?
251294​
Jeg bor i krsund/ Møre og romsdal. Pris er jeg veldig usikker på selv, men en kompis av meg tar alt sammen allerede i morra for 10 lapper. Jeg har hørt litt i forhold til hva du får i dag i forhold til lydkvalitet, og da kommer du kjapt oppe i 20k, uten kabler og sub. Vet ikke om jeg vil selge for 10k enda, høres litt lite ut synes jeg selv.
Grunnen til at jeg vil kjøre en "demo" av anlegget, er at jeg selv ikke tenker på pris eller merke når jeg lytter til slike oppsett, fordi det kan "ødelegge" litt av opplevelsen. Du har sikkert hørt om hyping og forhåndsdømming?
Og ettersom noen av disse komponentene ikke lenger selges her i norge, eller skandinavia forøvrig, så kan det også være greit å få hørt på oppsettet først.

Når det kommer til slike anlegg i "budsjett-klassen", så er lyd veldig individuelt, så det jeg kaller godlyd, er ikke sikkert kommer i din kategori for godlyd. Men det tilfredstiller mine krav til film og spill.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#5
10k er det jeg også kunne tenke meg å gi for det, med tanke på at alt er brukt, og en del av komponentene er produsert for en god del år tilbake. Jeg har heller ingen mulighet til å komme på en demo, ettersom jeg holder til i Sandefjord, på motsatt side av Norge i forhold til deg. Så hvis jeg kjøper så har jeg ikke peil på hva jeg får, og ender kanskje opp med postkassa full av sjegg. Noe mer enn 10k er vel egentlig helt uaktuelt, med tanke på at jeg kan få et flunkende nytt Cerwin-Vega V serie for 15k med en fin reciver fra denon og DVD spiller og det hele.
 
#6
:)
Nå er ikke jeg så glad i Cervin Wega, så jeg skal holde kjeft om den saken, hehe.

Tror du kan stole på meg, og det kan sikkert flere her inne på forumet gå god for?
Men det er nesten et must at du får hørt anlegget først, ettersom lyd er smak og behag. Kan hende du vil føle at du sitter igjen med skjegget i postkassa, men jeg mener det er god lyd som blir produsert her. Varm, kjapp lyd til musikk, og en tungtveiende bass som gir det lille ekstra til film. Jeg har kost meg mye med dette utstyret, og kan trygt si at alt funker som nytt. Det er lyden som teller, tross alt.
 

Sheffield

Livet er for kort til å være edru
#7
Fortell meg gjerne hva du har mot Cervin-Wega. Jeg er ganske ny i Hi-Fi miljøet, og alt jeg vet om Cervin-Wega er at de har en sinnsyk bass, mens resten er så som så. Men hva det vil si som en lydopplevelse aner jeg ikke.

Men en ting er sikkert. Jeg kan ikke komme på en demo. Jeg har ikke mulighet til å reise halve Norge for å se på et annlegg. Jeg skal få brodern til å ta en titt på oppsettet ditt og snakke litt med han når han kommer hjem om et par dager. Så hvis ikke du selger anlegget til kompisen din, så er jeg fortsatt interessert.
 
#8
Det er nettopp det jeg ser på som mitt problem med C-W, for det dreier seg rundt bassen. Jeg går mot en høydetaljert lyd, der du kan "se" hvert enkelt instrument foran deg.
Lukk øynene, og der står DDE lina opp 2-3 meter foran deg. Live Conserts blir unike i CD samlinga.
CW blir for kornete for meg, men som sagt så er lyd en smaksak. Kanskje de gir ut "din" lyd.

Jeg har fått tilbud på 14000 for setupen, så jeg vurderer seriøst å selge anlegget nå, men det er noe med sentimentaliteten. Mitt første "hifi-anlegg"... lol