Kongen av 2D fighting?

#1
Ja - hvilke(t) 2D fighting spill, eller spillserie synes dere er morsomst? 3D spill som Tekken, Soul Calibur kan ikke nomineres ;) .

Selv liker jeg Guilty Gear best, men Samurai Shodown er også gøy.
 

EagleJin

Bear Necessity
#2
Jeg har desverre ikke spilt så mye annet enn SF av nyere 2D-fighting. Av det jeg har testa:
KOF falt aldri helt i smak
Samurai Showdown, Mortal Kombat og Killer Instinct klarte å plassere lavere enn KoF igjen. Mulig jeg bare er blind for kvalitet, men disse tre ble lettere småkjedelige.. Klarer ikke helt å forklare hvorfor. De føltes feil :flau:

Men, SF-serien er kongekul. I hvert fall deler av den. SSF2T, CvsS og 3s er geniale spill, som alle byr på mye underholdning og utfordringer selv for en dreven spiller.

Så frem til jeg får testet GGX2:R eller det nyere spillet i serien setter jeg 3s på førsteplass og SSF2T på en sterk andre.

(ostalgi har vel også noe å si for resultatet :p)
 
#3
Street Fighter er tidenes beste slåss serie i 2D plattform. og beste slåss serie gennerelt også, ifløge meg.

Tre beste street fighter spill

1:Street figter 2 world warriors (snes)
2:Street fighter alpha, a warriors dream (psx)
3: Street fighter third strike (ps2)

Favoritt karakterer

1:Ken (usa/japan)
2:Ryu (japan)
3:guile (usa)
4:blanka (brazil)
5:zangief (ussr)

Favoritt sitat:

Fra street fighter 2 world warriors (snes)

Guile etter å ha slått Chun Lee: " go home and be a family man"
 
#4
Samurai Shodown er herlige spill, ja :) .
Synes Marvel vs. Street Fighter er utrolig gøy også. Noen som har prøvd Guilty Gear XX Reload til PSP? Overaskende bra.
 
#5
Street Fighter!! Husker godt alle timene jeg brukte på det spillet i mine barneår.
 
#7
Street Fighter II World Warriors (SNES) er min favoritt.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#9
Har alltid hatt et svakt punkt for SNKs King of Fighters-serie på Neo Geo *host*emulator*kremt*, og av dem mener jeg '98, the Dream Battle, er det ypperste. SNKs slåsskjemper har alltid hatt omtrent tre ganger så mange forskjellige spesialangrep som Capcoms, og likevel klart å balansere spilla. Serien har ganske morsomme (og engrishe) storylines også.

 
#10
Super Street Fighter II, Street Fighter Alpha 3, Capcom vs. SNK 2 og Final Fight-serien er vel mine favoritter.

King of Fighters er også ganske fett.
 
#11
Har alltid hatt et svakt punkt for SNKs King of Fighters-serie på Neo Geo *host*emulator*kremt*, og av dem mener jeg '98, the Dream Battle, er det ypperste. SNKs slåsskjemper har alltid hatt omtrent tre ganger så mange forskjellige spesialangrep som Capcoms, og likevel klart å balansere spilla. Serien har ganske morsomme (og engrishe) storylines også.


[/b]
Victoly!
Fair and Square
Because of his Bloody Life

SNK er SNK, og jeg digger SNK :) .
 
#12
Kjøpte meg Guilty gear for en billig penge.

Ganske kult egentlig. Men litt mye Kaos.

Plutselig ble hele skjermen rød og PÆNG! Jeg taper BEGGE rundene på 1 angrep... :confused:

Jaja. Street fighter er jo også en tidløs klassiker
 
#13
Kof 98 er konge - kof vs.capcom også Street figher seff!
spilte vell Street Fighter mest i barne tia med nå er det mer kof kansje :tommelopp:
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#14
Jeg falt ordentlig for Street Fighter Alpha 3! :D Jeg har hatt det skammelig mye moro med det spillet!
 
#16
Favoritten min er 3s, tett fulgt av GGXX#R med CvS2 på 3 plass :)
 
#17
Kof 98 er konge - kof vs.capcom også Street figher seff!
spilte vell Street Fighter mest i barne tia med nå er det mer kof kansje :tommelopp:
[/b]
Regner med at du mener SNK vs. Capcom?
 
#18
Mine favoritter ligger hos Street Fighter, med 3rd strike, Cvs2, Alpha 3. Et rent KoF-spill har jeg bare prøvd på emulator, som ikke blir det samme, så jeg kan ikke si helt sikkert angående den serien. Guilty Gear kommer høyt på lista bare jeg får tak i det..
 
#19
<div class='quotemain'>
Kof 98 er konge - kof vs.capcom også Street figher seff!
spilte vell Street Fighter mest i barne tia med nå er det mer kof kansje :tommelopp:
[/b]
Regner med at du mener SNK vs. Capcom?
[/b][/quote]

SNK vs. Capcom var kansje litt mer riktig!lolz jeg er mer vant med si kof vet du hahah!bruker uansett bare kof folka eller street fighter!på det spillet