La oss ta en prat om GP2X Wiz

#1
Jepp, Gamepark Holdings skal etter planen lansere GP2X Wiz i mars. For de som ikke har fått det med seg er GP2X Wiz logisk nok (eller ikke :p) oppfølgeren til GP2X, som er en temmelig populær håndholdt spillkonsoll/mediaspiller med åpen programvare. Siden GP2X er en åpen plattform, finnes det enorme mengder hjemmebrygget programvare til konsollen.

Selv fikk jeg aldri investert i en GP2X, men vurderer veldig sterkt å gå til anskaffelse oppfølgeren. Det er først og fremst emuleringsmulighetene som tenner meg. Akkurat nå har jeg en Nintendo DS med M3 flashcart som jeg bruker til portabel emulering, men jeg har enda ikke vært borti en emulator som fungerer bra nok til at jeg gidder å bruke den. PSP er et alternativ, men da må man hele tiden slåss mot Sonys firmware-oppdateringer. I tillegg koster Wiz ca 500kr mindre enn PSP (180 USD). Wiz virker for meg helt genial som et homebrewleketøy, og det er ikke akkurat negativt at Gamepark lover en større offisiell spillstøtte enn de har hatt tidligere.

Er det noen her på forumet som har erfaring med tidligere modeller? Noen som planlegger å anskaffe Wiz?




http://www.play-asia.com/paOS-13-71-d1-49-en-70-2z59.html
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Hvorfor to D-pader? Og er det egentlig så mange orginale greier der? Å kjøpe den greia bare for emulering er vel litt... eh. Ikke er den billig heller.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Jeg kjøpte meg GP32 i sin tid, altså den første versjonen. Var masse kult homebrew-dill på den, masse ubeskrivelig ræva homebrew-dill på den, ooog sånn cirka to kommersielle spill det var verdt å sjekke ut. Brukte den mest til emulatorer mens jeg kjeda meg på jobb, for å være ærlig. Første tipset mitt må bli å vente med å sjekke ut Wiz til det blir klart om det faktisk kommer noe artig på den, for eksempel det lovede verktøysettet som enkelt lar deg skru sammen egne spill. Kan nevne at maskinvaren selv på GP32 var ganske så hardbarka, så forvent noen kule greier på Wiz etter hvert.
 
#4
Hvorfor to D-pader? Og er det egentlig så mange orginale greier der? Å kjøpe den greia bare for emulering er vel litt... eh. Ikke er den billig heller.
Mener jeg leste en plass at D-pad formasjonen på de høyre knappene skal fjernes i den ferdige utgaven av maskinen.

For min del betyr det ærlig talt ikke veldig mye om den får stor eller liten offisiell spillstøtte. Det som helt klart appellerer mest til meg er som sagt emuleringsmulighetene og annen homebrew-moro. Jeg har faktisk lagt bak meg en del timer med homebrewtesting på DS, og selv om det meste jeg har funnet har vært søppel, synes jeg allikevel det er moro å eksperimentere med det.

Jeg er dog litt skuffet over skjermstørrelsen på dingsen. Skal jeg tro det jeg leser er den faktisk 0,2" mindre enn DS-skjermene. Jeg har lekt meg litt med ScummVm på DS (noe som fungerer overraskende bra), men et problem jeg har merket meg er at Scumm ikke klarer å skalere hele bildet til å passe inn på DS-skjermen, så man må scrolle skjermbildet opp og ned for å kunne se toppen og bunnen av skjermbildet. Til gjengjeld har Wiz høyere skjermoppløsning enn DS... Du har ikke tilfeldigvis testet Scumm på din GP32, Yeti?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Så ikke helt poenget all den tid jeg har en PC, gitt. :p