Lagrede "saves" fra Xbox til X360?

#1
Lurer på om det er mulig å overføre saved-games fra min Xbox til min X360? Eventuelt hvordan? Jeg vil gjerne fortsette på Star Wars KOTOR II på min 360, men orker ikke å gå igjennom hele spillet om igjen. Ellers hadde det vært greit å ha flere av mine andre savedgames over på 360en, da det er bedre å spille med den (jeg liker kontrollene bedre) og en smule mindre lagg enn det var på Xboxen.
 
#3
Pokker. Da er det vel bare å tørke støv av den gamle boksen og dra den frem igjen, da. Uff.

Uansett, takk for svar. Sparte meg for mye tid og lesing i manualer og slikt.
 
#4
Not so fast mister ;) Det er faktisk mulig. Men krever litt tid og litt skills :p

Rymez2K has posted the following in our forums (this is in the technical forums):

I have succesfully got a FIFA 2004 save loaded on my 360.
Basically the steps I took are as follows:

Loaded original FIFA 2004 Game in my xbox 1
Created a profile/save.
Went into Edit Profile and changed the Profile Name, First Name, Last Name, And MyTeam.

FTPed across the following directories on UDATA\4541003b and TDATA\4541003b to a directory on my PC.

Then loaded up linux PC (Which has the new FATX support.)
dd out the second partition 0x130EB0000 to the end to a file (Approx 14Gb)
dd if=/dev/sda of=Partition1.dd skip=4995776 bs=1024

then mounted this image using the loopback device
mount Partition1.dd /mnt/xbox -t fatx -o loop

Next I copied the UDATA and TDATA direcories over the current ones which are at \Compatibility\Xbox1

Unmounted the image and dd the image back to the hard drive.
dd if=Partition1.dd of=/dev/sda seek=4995776 bs=1024

Then loaded up FIFA on my 360 and I could load the profile I had saved earlier on my original xbox.

I intend to test this with Rocky Legends aswell as that is the only other xbox 1 game I have at the present moment.

Notes. 4541003b is the game code. These codes are easy to work out.

This procedure might help people who want to transfer saves over to their 360.

Also I won't supply any images/files so please don't ask.

Ensure you know what you are doing, I take no responsiblity if you trash your pc/360 drive.

Edit: Just tried it with Rocky Legends and it works with that too. [/b]
Kilde: Xboxhacker.net

Lykke til ;)
 
#6
Jeg sa bare at det var mulig ;) Og har han ikke moddet boxen sin så er han shit out of luck i dette tilfellet, hehe..
Blir nok lettere å blåse støvet av den gamle xboxen hans enn å fikle med alt det andre. Mye stress for noen lusne savegames.
 
#7
Akkurat, ja, er nok lettere å grave fram min gamle Xbox. Tror jeg blir å gjøre det - det er bare den hellsikkes laggen. Fatter ikke hva som gjør det. Spillet har jo ikke noe spesielt bedre grafikk enn KOTOR selv, og KOTOR var jo nærmest laggløst.

Hrm.. Modding har jeg fint lite peiling på, og enda mindre med slike.. vet ikke hva jeg skal kalle det jeg.

Å lese greier som dette her "dd out the second partition 0x130EB0000 to the end to a file (Approx 14Gb)
dd if=/dev/sda of=Partition1.dd skip=4995776 bs=1024
får meg til å gi opp før jeg vet hva det dreier seg om.. Akkurat som php. Uff.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#8
Vent, vent, jeg tror kanskje jeg kan hjelpe her.

Alternativ 1: Har dere hørt om Action Replay til Xbox? Så vidt jeg har forstått er det ikke en juksekode-device, men en liten sak som lar deg overføre savegames (modifiserte med juks, går jeg ut i fra at hensikten var) fra PC-en til, og da sikkert også fra, Xboxen. Vet ikke hva noe sånt koster, men det er ihvertfall langt mindre enn å modde Xbox-en sin.

Alternativ 2: Det knerter fortsatt garantien på boksen, men du slipper ihvertfall å betale for moddig; men ville det ikke vært nok å ta HDD-en ut av Xbox-en, sette den inn i en annen PC eller eksterndings og bare overført savene rett inn på 360-en? Dersom 360 ikke lager anderledes saver enn gammer'n, selvfølgelig, men da har man vel ihvertfall savegames-a.
 
#9
Dette er jo helt ufattelig teit av Microsoft, å ta vekk muligheten til å overføre Savefiles. Men hvordan overfører du Xbox Live-kontoen din da?
 
D

Doctor Downs

Gjest
#10
Den er jo internettbasert, så det er vel bare å taste inn brukernavn og passord?