LCD skjerm responstid

Opprinnelig skrevet av LripTip+25.01.2005, 17.47-->
<!--QuoteBegin-_LarZen_
@24.01.2005, 19.24
CRT kommer til å bli totalt bort om ikke så voldsomt lenge. La oss si 3 år så skal det nok la seg godt gjøre å finne en CRT skjerm.

Da er nok LCD/Plasma tatt over omtrent hele tv markedet også i butikker.
167955​
vet ikke det de har vist funnet opp en skjerm som kan vise 3d bilder
uten at man må bruke 3d briller. Uansett jeg gidder ikke å kjøpe LCD
før jeg får valutta for pengene :p
168582​
[/b]
Ja jeg leste om det der for en god stund tilbake. Men tar nok lang lang tid før det evnt blir i salg til den vannlige mannen i gata. Ser jo bare hvor lang tid det har gått for LCD of Plasma å komme fram i lyset...mange mange år.

Benq er fisj i mine øyne.

Epzilon: 19" er ikke den idelle størrelse på en spillskjerm. Men du klarer vel å leve med bittelitt etterslep, eller hva? Dessuten skal det godt gjøres å finne en 19" som er god til spill, og koster 4000-.

En bra 17-tommer.

Evt. kan du, gud forby, sjekke ut denne skjermen. Vær oppmerksom på at du ofrer bildekvalitet og alt som hører med hvis du velger den skjermen. Alle mine anbefalinger går til NEC-skjermen.

Nja, du får ca. samme skjerm"areal", eller skjermflate om du vil.

Ja, og at skjermenflaten er buet.

LCD er fremtiden, ingen grunn å ikke kjøpe det bortsett fra at det er relativt dyrt. Jeg har Samsung 710N, som har 12ms, spiller alt fra snes til half-life 2 på den og jeg er kjempefornøyd, ingen spor til etterslep. Eneste minuset med den er at det ikke er dvi på skjermen. NEC skjermene har fått mye god kritikk så tror ikke det er noe dårlig valg heller.

Som en tommelfinger regel kan du si at hvis du skal kjøpe en LCD så bør den ikke overstige 14ms..... Og ang plasme vs lcd så er i utgangspunktet lcd best egnet som pc skjerm mens plasmaen er best egnet for tv... Det har med farger å gjøre(kan godt komme med en mer detaljert beskrivelse hvis det er ønskelig)..

Her om dagen fikk jeg testa denne skjermen av jobben... og jeg kan si det var en drøm... Spilte litt WOW på den og det tok helt av... Så hvis jeg får penger igjen på skatten kommer jeg til å ryke på en smell hehe...

Opprinnelig skrevet av _LarZen_@02.02.2005, 16.09
Er det noen som har testa den her? Oj oj

Er det værdt det tro? Har en 17"lcd skjerm nå. Er den der MYE større eller bare litt?
172081​
Den der hadde vært sinnsykt rå å ha som PCskjerm. :sikle: Ingen tvil om det! Spørsmålet er bare om den er bra til formålet?

Projektor er jo på samme prisnivå da. Tenk det da. Se film med så stor skjerm du vil, nesten.. Og å SPILLE på en. *Sikle*

Opprinnelig skrevet av Mongis+02.02.2005, 16.17-->
<!--QuoteBegin-_LarZen_
@02.02.2005, 16.09
Er det noen som har testa den her? Oj oj

Er det værdt det tro? Har en 17"lcd skjerm nå. Er den der MYE større eller bare litt?
172081​
Den der hadde vært sinnsykt rå å ha som PCskjerm. :sikle: Ingen tvil om det! Spørsmålet er bare om den er bra til formålet?
172086​
[/b]
Ja den skal vist være spesielt bra som pc skjerm. Om du ser litt etter så er det en link til en test som Dinside har gjort. Den kan kjøre en rimelig syk oppløsning.

Opprinnelig skrevet av Insty@02.02.2005, 16.51
Projektor er jo på samme prisnivå da. Tenk det da. Se film med så stor skjerm du vil, nesten.. Og å SPILLE på en. *Sikle*
172108​
Hehe, jeg hadde en Infocus X1 som jeg spilte litt på. Det var konge det altså, hele veggen min var dekket lissom. Får kjøpt X2 til 9000,- hos Elkjøp så det er noe å tenke på om du har god plass og et mørkt rom.

Jeg solgt min pga plass rettogslett...må ha eget rom til slikt. :p

svartid 25ms.....? det er noe som skurrer der..... ser du på den jeg testa så koster den 2000 kr mer, er 32 istedet for 23 OG har en responstid på 8ms... med mindre det er noe jeg har oversett så hadde jeg glatt styrt unna den skjermen..

Ser ut som det blir denne Eizoen 16 sek responstid, 17" og DVI var utslagsgivende (pluss at mus, tastatur pg kabinettet mitt er svart;) ). Synd den ikke går høyere enn 1280 x 1024, men det skal jeg nok leve med :)

Andre som har denne eller vurdert å kjøpe denne?

Jeg har kjøpt en allerede ;). Er kjempefornøyd, intet etterslep og ser den ser meget bra ut. Foten er mer stødig enn du tror. Når det gjelder oppløsning, så er 1280x1024 max for alle 17", men du trenger vel ikke mer. Bildekvaliteten er super!