Learn Guilty @RBN

#1
Vel tilbake fra GGAC turnering i Sverige og det var en av de absolutt beste events jeg har vært på noen gang.
Sinnssyk hype, det var nesten som å være på en fotball kamp i champions league klasse. Her snakker vi mad skillz og høyt lydnivå.

Så for å gi flere sjansen til å bli med på denne sinnssyke eventen neste år, og i det hele tatt kunne spille det feteste fighting game akkurat nå,
presenterer Team Norwegian Drive-By følgende:

Learn Guilty @RBN

Tanken er at du poster her hvilken character du ønsker å lære og en av GG mentorene vil ta deg under sin vinge.
Er du litt nysgjerrig på spillet så er definitivt tiden inne til å sjekke det ut nå.
Vi har alle vært n00bs engang og vet hvor vanskelig det kan være å prøve å lære seg spillet alene.
Derfor stiller vi vår knowledge of the game til disposisjon.

Hva kreves av deg?
Gå på beginners guide på dustloop.com og lær deg knappe oppsettet. Det vil si hvilken knapp som gjør hva.
I Guilty heter angrepene Punch, Kick, Slash, Heavy slash og Dust
Link til guiden er her: http://www.dustloop.com/ggac/index.html

I tillegg er det en fordel om du vet hva Street fighter utrykk som Hadouken, shoryuken osv. er men dette er ikke et krav, det gjør det bare lettere å forklare moves.
Guilty Gear kan for øvrig spilles med enten normal Playstation Pad eller Arcade stick.

Vi kicker igang første Learn Guilty session på førskommende RBN den 6.April



Hvis du ønsker Robbie3s (aka Norways most famous player) som din senpai så velg en av følgende characters:
Baiken (Defense is for scrubs and baiken players, rush that shit down)
Sol Badguy
Holy Order Sol
Testament

Ønsker du Nukleuz (aka Sleeping Potemkin) som din senpai så velg en av følgende characters:
Sol Badguy (Badboi)
Anji (Ganji gayness)
Potemkin (broken-ass-shit-buster)
Slayer (BBU + Ohh wait I hit with something, ohh air-combo)

Ønsker du Nattak (aka Fancy Pants Johnny) som din senpai så velg en av følgende characters:
Johnny (Mash that hard slash attack!)
Axl Low
May

Ønsker du Wallace (aka Gurlfriend FRC) som din senpai så velg en av følgende characters:
Dizzy
Millia Rage
Jam
I-no
 

EagleJin

Bear Necessity
#2
Kan likegodt starte køen :p
wtb [Potemkin (B-B-B-B-B Buster!) skills], free plx
:dumbells::ninja:

Genialt initiativ :D
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#3
Ok, dette er litt flaut, men... Jeg husker ikke hva fyren jeg har spilt litt med heter! EagleJin husker det muligens...?
Kan uansett ikke komme søndag, men bra initiativ, for spillet er krem, og jeg vil lære mer!
 

MadCow

Lokal moderator
#4
Dere har glemt å sette opp Faust!
 
#6
Hvorfor i allverden fikk alle sin Main først bortsett fra meg? :(

SHOWDOWN Videos
Exhibition 01 - Hype of French

Exhibition 02 - Shinjin, Master of English?

---------------------

1st up:

Xzi (ja) vs Cuongster (ed) - from top16 singles

2nd up:

Kekken (za) vs Mitsurugi (jo) - from top16 singles

3rd up:

Nehle (di) vs Champion (so) - from top16 singles

4th up:

chunl1 (di) vs Lazze (so) - from team quarterfinal

5th up

Mitsurugi (jo) vs Joe Higashi (ch) - Team,
(Mitsurugi last man of 'LOUISE XVI' vs Joe Higashi, first one up in 'Le Cruelle')

6th up

Ryukim (so) vs Joe Higashi (ch) - Team
(Ryukim last man of 'Novice Team' vs Joe Higashi, first one up in 'Le Cruelle')

7th up

Shinjin (ba) vs Caer (te) - from top16 singles
sadly only one match is available, please enjoy the showtime that was to be Shinjin vs Caer, Showdown-style! Cuongster went "wow!!!!"

Oppdaterer inn litt vids her etter Shinjin fra sverige uploader de;)
Noen av karakterene vi spiller i aksjon ;)
Skal fikse downloadable etterhvert også, får dere vite hvor bra stemning det kan være!

EDIT:
Skal se etter om jeg får lært deg mine nye skills fra Sverige;)
Noen småting ble plukket opp der, men mest av alt match experience for min del. Potemkin er ikke vanskelig å bruke, man må bare bruke de mulighetene man har til MAX!
Match experience er noe av det som er veldig manglende her til lands, så hence this thread ^^
 

MadCow

Lokal moderator
#7
#8
Kan lære deg noen nye trix med Faust hvis du har pugga de fra forrige gang.
FD cancel instant overhead og air comboen sitter som et skudd nå ikke sant?
 

MadCow

Lokal moderator
#9
Tja, det er vel veldig begrenset hvor mye som sitter. Blir ikke noe særlig practice hjemme, så tror jeg må ta det tidlig på dagen på RBN :)
 
#10
Nå som vi fant ut åssen du tar instant overheads med Faust er det best du husker og abuser det neste gang Madcow! Og Dust comboen som funka var bare j.HS, j.HS, k,p,k,p,k,p,k, j.k, S, HS.
 
#11
Ok infamous, da har vi en deal ? Jeg skaffer meg Kof og lærer meg litt av det, så lærer du deg Guilty Gear?

Mike (bajssol) :
-Command throw, dashup, 2hs, j.d, Sidowindah, j.s, Sidowindah!!!
-Eller bare j.s, Sidewinder, etter throw
-Gunflame Frc, j.s, Sidewinder
-Ground viper(cleanhit), j.hs/ j.s, Sidewinder
(drum knappene hs,s,k i den rekkefølgen og mash that stick)

Jeg skal Finne fram linken til den videoen på youtube som forklarer Gameplayet i GG når jeg kommer hjem. ¨å ja jeg fant something usefull !!! :D

http://www.dustloop.com/ggac/index.html <- gameplay i text osv osv
http://youtube.com/watch?v=63AE0s76qhU <- video shizzle my nizzle! for dizzle!

Ser fram til Neste RBN, det er bare å spørre. vi lærer bort det meste.
 
#12
Skal studere den GG-linken når jeg kommer hjem.

Hvem Characters kan dere anbefale?
Først og fremst en tekken lignende character, lite "halv-sirkel" moves og slikt
 

MadCow

Lokal moderator
#13
#14
Det er vel... Ingen som kan sammenlignes med Tekken.. Lettere hvis du har spilt Street fighter eller 3s versjonen av street fighter...

Ky er det eneste jeg kan komme på men han har en super som man trenger halvsirkel for..
Som er ok å begynne med da..

Sol er også lett å begynne med, men han har ett veldig bra move som er halvsirkel bakover.
 
#15
madcow, haha :p

Nukleuz: Har erfaring fra SF og sånt så det er ikke no problem å lære seg sånt igjen.
Jeg husker det ene "halvsirkel bakover + kick" trikset til Sol som jeg brukte mot deg, men du kunne noe med Potemkin som gjorde det litt ubrukelig, (Hvis du husker hva jeg prater om da)
Kan alle characterne gjøre noe lignende eller er det bare Potemkin?

Kanskje jeg bør starte med en top tier, er S. Badguy det?

Og hvor mange år har du lagt i dette spillet for å bli så god som du er nå??
 
#16
- CURRENT TIERS AS OF 6/25/07 as listed by top Japanese players.

[credit to Zakuta Asura]

Woshige's list:

S. Testament, Eddie, Baiken, Potemkin
A. Slayer, Jam, May
B. Millia, Axl, Zappa, Robo-Ky
C. Sol, Ky, Chipp, Order Sol, ABA, Faust, Venom, Dizzy, I-No
D. Bridget, Johnny, Anji

N-Otoko's list:

S: Eddie > Testament >>> Baiken >> Slayer >>> Millia > Potemkin
A: Jam >> Axl > ABA > Faust
B: May, Robo-Ky, Zappa > Venom, Order Sol, Dizzy
C: Sol, Ky, I-No, Chipp
D: Bridget > Johnny >> Anji

Koichi's list:

Strong Characters: Eddie, Testament
Stupid Characters: Potemkin, May, Slayer, ABA, Jam
Good Characters: Baiken, Ky, Sol, Millia, Axl, Venom, Order Sol, Zappa
Lesser Characters: Faust, Chipp, Dizzy, Robo-Ky, Anji
CRAP CHARACTERS: I-No, Johnny, Bridget
Vel jeg er ikke akkuratt god, jeg har vel spilt spillet rundt omkring 2-3 år gjetter jeg...
Men tingen er at man blir bare bedre av match experience og det eneste jeg får praccet er å sette comboer :p Derfor vi vil ha GG miljøet litt større så det er motstand å hente og mulighetene for å utvikle seg
Alle har den typen move jeg tok der, men det movet funker hvis du har en blockstring og mostanderen egentlig har deg i hjørnet..
6P, eller frammover og punch likt.. Er temmelig likt for alle, noen er selvfølgelig bedre enn andre, men i prinsippet gjør de akkuratt det samme!

Top tier characters i dette spillet er som regel veldig vanskelig å spille, som du ser går Eddie om og om igjen... Men du må kontrollere "to karakterer" likt og bruke veldig mye noe som heter negative edge, hvis du vet hva det er. Hvis ikke kan jeg forklare deg det.
 
#17
Ok, trur jeg har en litt bedre forståelse nå, enn det jeg hadde før ihvertfall.

Hva er Negative Edge?
 
#18
Negative Edge er så mye som.....

Etter du har trykki en knapp og holder den fortsatt inne etter du har trykket..
Så kommer først angrepet fra når du trykket ned knappen..
Men holder du knappen bare inne og ikke slipper den, så når du slipper knappen igjen da telles det som at du "trykker" på knappen igjen..
Du kan fortsatt gjøre andre ting enn akkuratt den du trykket inn og andre spesielle bevegelser..
Jeg husker ikke hvor lenge den "varer", men iallefall 5 sekunder...

Tingen med Eddie da, er at at du fremkaller ett "beast".. Så skal Eddie først angripe så når du slipper knappen mens Eddie fortsatt er reckoverer fra angrepet så slipper man knappen så angriper dyret...
Tro meg, han er helt jævlig å spille!
Skal linke noen matches fra "verdens beste" du kan se senere... Er veldig mye å kontrollere.
 
#19
Det movet Potemkin eide deg med er forover og punch ja. Det er en universal anti-air som alle characters har. Men det er stor forskjell fra char til char om hvor effektiv den er. Potemkin har en av de beste i spillet.

For å kommentere begynner character så har de fleste i spillet mye kvart og halvsirkel moves.
De som ikke trenger å bruke det så mye for å vinne må nok være:
A.B.A
Faust
Jam
May (charge moves istedet)
Axl kanskje?


@Nuke
Slutt å redigere posten min din abusing mod!
 
#20
That shit went straight to my head, sorry! :p

Axl har jo en veldig bra air halvsirkel move som også er combo ender mid screen...

Jam ja, hu er the beast liksom...
Du kan se "henne" i aksjon i en link jeg postet med vids!

Tror A.B.A er litt vanskelig å spille med i starten, men hun er... Ja damaging når du kommer igang...
Egentlig vannvittig kul også :p "Rekkas", lol@overhead, nasty guard building. Hun er god når man kan henne!
EDIT:
Kom på en liten ting med A.B.A ....
Siste hiten i rekkas er halvsirkel forover og bloodpack er halvsirkel bakover:p