Leipzig Games Convention 2007

Kilik

Lokal moderator
Ble vist fram bak lukkede dører. Journalister har ikke lov til å røpe noe foreløpig da amerikanske EGM har skaffet seg eksklusiv cover for september.
Her er et utdrag fra bladet:

SITAT
Silent Hill 5 takes place in the same series universe, but with brand-new characters. 22-year-old war veteran Alex Shepherd is recovering in a hospital when he has a premonition that his brother, Joshua, is in trouble, but upon returning home finds his family in shambles and an all-too-familiar fog creeping over. Other areas are getting an overhaul, too, including the typically criticized combat engine -- but it's not becoming an action game.[/b]
Lanseres til X360/PS3 i januar.

oma

Village Drunk
Litt tvilsom til SH 5 of Origins med tanke på at det ikke er Team Silent som lager dem, var visstnok også noe bråk i konami over dette, så er litt skeptisk.

Dog, nytt team og nye ideer fra mennesker med andre synspungt kan jo kanskje gi serien ett nytt dytt ^^

Krysser fingrene

Med tanke på hvordan serien har ramlet nedover den siste tiden (les: treern var middelmådig, firern skvip), er det godt å vite at et nytt team har tatt over, syns nå jeg.

Sancti

Terrorkatt
Silent Hill 3 var jo et helt streit spill, det. Veldig skummelt, veldig pent, litt corny fortelling og litt håpløs avsluttende bossfight. Men det var områder der det klarte seg enda bedre enn SH2. SH4 er det heller ingenting direkte galt med bortsett fra at det ikke forholder seg skikkelig til story arc-en fra de tre tidligere spillene. Det er enda penere enn de to andre spillene, og selv om det ikke var like intenst skummelt som de andre spillene, hadde det en interessant thriller-stemning, og jeg syntes det var enda mer surrealistisk enn de andre. Greit, problem at det er så mye kamp senere i spillet, og det er litt "urettferdig" at man ikke lenger har en proper safe haven, but that's the point! Det er slik spillet presenterer seg, og at det ikke nødvendigvis går overens med konvensjonell spilldesign er vel ikke noen grunn til å hate det. Silent Hill-spillene driter stort sett utover konvensjon uansett.

Er mye, mye mer skeptisk til at The Collective skal ta over. Teamet som lagde SH4 klarte å fange stemningen og briljere visuelt, selv om spillet stikker seg ut fra resten av serien. The Collective klarte ikke engang å fange stemningen i The Da Vinci Code. The Collective lagde Marc Ecko's Getting Up: Contents Under Pressure. De lagde Star Wars: Revenge of the Sith. De er et studio man hiver lisenser til og får tilbake grunne, uinteressante og glatte spin-off-produkter.

Jippi.

D

Doctor Downs

Gjest
Hvis 50% backtracking er god strid med konvensjonell spilldesign melder jeg meg ut av forumet.

Sancti

Terrorkatt
Du kan ha et poeng der. Jeg kom ikke så fryktelig langt etter at man begynte å gjenbesøke steder fylt til randen med fiender etter at jeg hadde brukt opp all ammoen og all healingen min.

Må få gjort det ferdig en dag. Så fort jeg får tak i den rååååza PS2-en min igjen.

Du har helt rett i at treern er bedre enn toern på noen punkter, men jeg likte ikke storyen og måten den ble presentert på, og puzzles har aldri vært Silent Hill-seriens sterke punkt. Tar man vekk de to, sitter jeg igjen med veldig få grunner til å spille et spill med såpass kjip styring. Greit nok, det er skummelt, som er koz, og det skjer stilige ting, men jeg brukte ganske lang tid på å runde det, siden jeg ikke ble motivert til å spille videre. I toern tvinget historien meg videre.
Firern gjorde også noe bra, hovedsaklig leiligheten man begynner i, skikkelig stilig konsept, men backtracking, og enda kjipere styring enn tidligere, gjorde at jeg gav opp ganske fort. Så meh.
Men igjen, det er jævlig lenge siden jeg spilte enern og toern, mens treern og firern ble spilt relativt nylig. Er godt mulig at jeg hadde sutret over de første spillene også, hvis jeg hadde spilt dem nyligere.

Men faen, jeg visste ikke at de hadde gitt prosjektet til The Collective, nå ble jeg skeptisk allikevel. :(

Hmm, er faktisk Silent Hill-aktig tåke når jeg ser ut vinduet her. :grine:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Skal vedde på at søstra di blir kidnappet av et monster som er en manifestasjon av din egen frykt for at Silent Hill 5 skal bli dårlig.