Lemmings (PSP)

#1
Oh no! Those cute, green-haired, and accident prone Lemmings are back to put their lives in your hands, in a brand new portable brain-bender.

Providing exhilarating gaming on the go, Lemmings has the hallmarks of a great game in spades - and bridges, and umbrellas! The single-minded creatures are marching onto PlayStation Portable - and it's your task to see them safely through the hazards that lie in wait in over 100 levels of varying difficulty.

The comedic action is literally never-ending thanks to a level editor that enables fans to create and share their own devious designs with others by uploading and downloading levels to and from the official Lemmings community site.

Pleasantly addictive, easy to learn, yet difficult to master
100+ challenging levels and tools to design your own
Create and share levels with the Lemmings community
Release 2005

Mer info og bilder, samt flere spill på Sony's egen E3-side.

MoFo2
 

Sancti

Terrorkatt
#2
Oh no!
222855​
Det var det første jeg også tenkte da jeg så emnetittelen...
Spillene var jo så skremmende avhengighetsskapende, til og med moren min kunne sitte i timevis.
De som sprengte var så morsomme. ^_^
 
D

Deleted member 91

Gjest
#4
Et nytt Lemmings er fint og bra det, men jeg kan ikke la være å tenke på mulighetene vi kunne hatt om det hadde kommet til DS istedet. Touch-screen teller veldig mye mer enn grafikk når det kommer til spill som Lemmings. Nuvel, om jeg kjøper meg en PSP skal jeg ikke se bort ifra at jeg kjøper dette forholdsvis fort.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#5
Enig med Baronen her, stylus ville være det optimale verktøy til å kødde rundt med de små, grønnhårede smurfeklonene. :D
 
#6
Lemmings er genialt, men samtlige konsoll-versjoner av spillet lider av akkurat samme problem: kontrollen. Dersom det hadde kommet til Nintendo DS istedet, hadde stylusen kunne erstattet musa, og derfor egner den seg langt bedre til Lemmings enn andre konsoller.
 
#7
Lemmings er bare gør azz.. sorry for å si det men.. hater det.. spilte det litt for mye på psx..
 
#8
Hvilket spill er det på PSX da? Lemmings 3D? Joa, det er vel noe av det verste som har kommet ut av serien det. Kan ikke sammenlignes med originalene engang.
 
#11
Særlig gøy i Lemmings 2 - The Tribes. Der har alle lemmingene en antikk form for rag-doll effekt, slik at når du sprenger enn blant en liten mengde, så fyker de til alle kanter. Omtrent som å poppe popcorn uten å ta på grytelokket.