Hva skjer når tre middelaldrende karer fra England vil mekke spill, men tydeligvis ikke gidder å ta det så tungt med å mekke egen grafikk? Vel, i Limbo of the Losts tilfelle, så stjæler man bare grafikk rett fra små, ukjente spill ingen andre har hørt om engang, som for eksempel Oblivion og Thief 3. Det beste med historien er at den er helt sann. Sjekk ut, her har vi et spill mange liker å kalle The Elder Scrolls IV: Oblivion:
Og her har vi Limbo of the Lost:
Streit nok, eller hva? Jeg mener, det var vel totalt to stykker som kjøpte Oblivion, og det er ikke akkurat sånn at det er et spesielt kjent eller populært spill eller noe, så dette kan da umulig ha noe å si. Videre så har vi dette eksempelet fra Thief III:
Et helt forskjellig skjermbilde fra Limbo of the Lost:
Her ser vi jo med all tydelighet at det er to vidt forskjellige miljøer som vises, det eneste som ligner er skiltene på bokhyllene og hodeskallene fra et annet helt ukjent spill kalt Diablo 2. Hvis du sjekker ut linken litt lenger opp finner du blant annet en fantastisk trailer fra spillet som med all tydelighet viser at utviklerne har et godt grep om animasjon, figurmodellering og det engelske språk; dessuten finner du en liten video om utviklingen av spillet, hvor de benytter seg av avanserte 3D-programmer av Hollywood-kaliber som for eksempel Poser. Godt å se at det uavhengige spillmiljøet fortsatt er vitalt og bobler over med kreativitet og skapervilje, i skarp kontrast til de late store utviklerne som bare resirkulerer samme greia om igjen med dårligere kvalitet på alle plan.

Og her har vi Limbo of the Lost:

Streit nok, eller hva? Jeg mener, det var vel totalt to stykker som kjøpte Oblivion, og det er ikke akkurat sånn at det er et spesielt kjent eller populært spill eller noe, så dette kan da umulig ha noe å si. Videre så har vi dette eksempelet fra Thief III:

Et helt forskjellig skjermbilde fra Limbo of the Lost:

Her ser vi jo med all tydelighet at det er to vidt forskjellige miljøer som vises, det eneste som ligner er skiltene på bokhyllene og hodeskallene fra et annet helt ukjent spill kalt Diablo 2. Hvis du sjekker ut linken litt lenger opp finner du blant annet en fantastisk trailer fra spillet som med all tydelighet viser at utviklerne har et godt grep om animasjon, figurmodellering og det engelske språk; dessuten finner du en liten video om utviklingen av spillet, hvor de benytter seg av avanserte 3D-programmer av Hollywood-kaliber som for eksempel Poser. Godt å se at det uavhengige spillmiljøet fortsatt er vitalt og bobler over med kreativitet og skapervilje, i skarp kontrast til de late store utviklerne som bare resirkulerer samme greia om igjen med dårligere kvalitet på alle plan.
