Liste

#1
dette er den nyeste lista over hvordan salget går i Japan på de forskjellige spille- maskinene i den siste uka.

PS2: 67,507 :D
Game Boy Advance SP: 56,912 :p
GameCube: 7,545 ;)
Game Boy Advance: 6,055 :huh:
Xbox: 489 :eek:
 
#2
Det hørtes nesten litt rart ut... Vanvittig dårlig salg av Xbox?

Nå er riktignok ikke Japan det store markedet der, men allikvel...
 
#3
Xbox har vel egentlig aldri slått helt ann i Japan osv... Rart egentlig....

Skjønner ikke hvorfor folk velger en Lada når dem kan velge Farrari istede.... :doh:
 
#4
Det er faktisk et ganske kjent faktum at Xbox selger helt miserabelt i Japan. Tror ikke de har greid å bryte 300.000 der enda. Den selger faktisk ofte dårligere enn PSOne.

Når det er sagt er jeg mest skuffa over Gamecube-salget, under 10.000 i uka er ganske patetisk fra gigantens side.

Og Sony fortsetter å overraske selv etter sitt fjerde år på markedet, 65.000 på en uke er veldig veldig bra, selv for Sony å være.

Og jeg ville heller ikke si at Japan er et lite marked, det er det 3. største (nylig forbigått av Europa, med USA som det største markedet). Det er et (relativt) lite land, men et utrolig stort spillmarked. Dessuten så har det seg sånn at de største innenfor industrien kommer derifra så det skader ikke å ha de under vingene. Det er derfor det er kritiskt for de fleste (motbevisst av Microsoft) med suksess i Japan.

Og forresten Anti-Cube; er du imot Gamecube'n eller har du bare valgt navnet fordi du syns det var tøft? (Er ikke meningen å virke frekk, jeg bare lurer)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Det er vel egentlig ikke så rart at ikke Xbox selger så sabla mye... er jo stort sett døve sportsspill og tredjerangs actionspill på den konsollen, svært få fengende eksklusive spill.
Jeg leste et sted at japanere ofte synes amerikanske og europeiske spill er altfor vanskelige - dette kan også være en forklaring...
 
#6
Er jo ikke så mange japanske utviklere som mekker eksklusive spill til Xbox... Salget av xbox i Japan har vært høyest når det har kommet ut et nytt eksklusivt Tecmo spill :p

Og de syntes vel at spill som er laget i US og EU er sjelløst eyecandy...

At xbox'en er så stor i forhold til PS2 og GC hjelper vel heller ikke så mye...
 
#8
hadde det ikke vært for pokemon og GBA hadde ninty vært konk for lenge siden. hum det med at x burk selger dårlig i japan, de er jo helt gærne etter design nedi der da og at de sikkert ikke har plass til en x burk i leilighetene sine også
 
#10
Opprinnelig skrevet av ak74u@26.04.2004, 07.08
hadde det ikke vært for pokemon og GBA hadde ninty vært konk for lenge siden. hum det med at x burk selger dårlig i japan, de er jo helt gærne etter design nedi der da og at de sikkert ikke har plass til en x burk i leilighetene sine også
Er en ganske dristig uttalelse du kommer med her. Lyst til å utdype litt?


Jeg er forresten enig med deg i at en av grunnene til at Xbox selger så dårlig er pga designet. Og som Yetipants nevnte så tror jeg også en av grunnene er overfloden av skytespill og sportsspill. FPS-sjangeren selger helt horribelt i Japan, Halo har bare solgt 76,963 kopiere og Metroid Prime har bare solgt 78,021 kopier der. Virkelig synd for de spillene er noe av det beste innenfor sjangeren.
 
#11
X platform | this week | last week | 2004 total

1 PlayStation 2 | 37,100 | 47,400 | 1,045,100
2 Gameboy Advance SP | 30,300 | 40,200 | 1,042,400
3 Gamecube | 4,600 | 6,300 | 332,400
4 Gameboy Advance | 3,400 | 3,700 | 124,500
5 Xbox | 390 | 560 | 17,500
6 PSone | 240 | 310 | 8,800
7 Swan Crystal | 140 | 170 | 5,000

Må si meg litt brydd over hvor lite Gamecube selger...

MoFo2
 

Kilik

Lokal moderator
#14
Det er egentlig en ting som teller i Japan: RPG. Har ikke konsollen et skikkelig japansk RPG (noe Xbox mangler) så selger den knapt noe.

Også alt som ikke er japansk-produsert selger knapt noe i Japan. Til og med et så populært spill som Goldeneye til N64 solgte minimalt i Japan. 78.000 kopier av Metroid Prime er også ganske latterlig. Skjønt trenden er i ferd med å forandre seg noe. Capcom tok sjansen på å gi ut GTA III i Japan i fjor og det solgte overraskende bra. Faktisk så bra at Capcom har bestemt seg for å gi ut Vice City i Japan nå også...
 
#16
Var for meg én overraskelse på den lista, og det var at GBA (original) solgte såpass mye..

Ellers er det ingen hemmelighet at japanere og Microsoft ikke går helt sammen..

Opprinnelig skrevet av Led Zeppelin-fanboy 2k
Er tallet hvor mange enheter som er solgt?
Jepp
 
#18
Nå må vel snart hver eneste japaner ha fem PS2-konsoller hver? :barelurer:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#19
Opprinnelig skrevet av Egle@28.04.2004, 14.06
Hva er Swan Crystal for noe? :unsure:
Swan er en kort for "Wonderswan".
Lurer du fortsatt kan du jo stikke dit.
 
#20
Opprinnelig skrevet av Egle@28.04.2004, 13.06
Hva er Swan Crystal for noe? :unsure:
det er altså en håndholdt spillemaskin.
hvis du har lyst på en, har de det kanskje
på lik-sang eller lan-kwei ( dått kåm begge to )