Litt om Xbox!

#2
Blir ikke noe problem, Microsoft kommer til å bruke en annen type lagringsmedium som er mindre i størrelse og raskere.
Det spekuleres i at de kommer til å bruke flash minne og siden de har inngått en avtale med flash-minne produsenten M-Systems så er dette meget mulig.
 
#4
Det er jo et pluss at den blir mindre, og så lenge den har en form for lagringsmulighet og ikke minnekort, så er jeg fornøyd ;)
 
#6
Kan man ikke kjope harddisk til PS2 enda? De selger bundler med PS2 og harddisk.
 
#7
Synd at dem tar ut harddisken, det er liksom det som var det store med Xboxens hardware og på mange måter dems flagship på den måten.

De burde finne alternative løsninger.. hvis ikke gjør de i mine øyne en stor tabbe.
 
#8
Ingen grunn til å felle tårer enda. Får bare vente å se hva de "tre store" kommer med til slutt.. ;)
 
#9
Grunnen til at Microsoft kanskje bytter ut HDD'en, er at de helst vil slippe den store piratkopieringen osv, men jeg vet ikke åssen det blir hvis det blir flash minne isteden. Det som gjør dette til en god nyhet er som sagt tidligere at maskina blir betraktelig mindre (håper jeg).. :huh:
 
#10
For at en konsoll som har såpass lite eksklusive stortitler som Xbox skal overleve MÅ den ha piratkopiering. Det vil være en dum avgjørelse av Microsoft om de prøver å gå aktivt sterkt ut om piratene sett fra markedsføringens side. En av de største grunnene til at Xbox har blitt såpass populært på grunn piratkopiering, slik som Playstation 1 også nøt godt av.

Foruten piratkopieringen som blir delvis rammet av dette, vil også de som bruker maskinen til å emulere andre spillemaskiner bli rammet. Hvis NeXtbox blir like lite hacker-vennlig som Gamecube blant annet, vil de bli helt og holdent bli avhengige av virkelig gode eksklusive titler.

Særlig siden jeg forventer at grafisk vil forskjellen mellom maskinene i neste generasjon bli langt mindre enn fra PS2 til Xbox. Så da vil ikke Microsoft kunne skilte med å (nesten) alltid ha den beste versjonen av konsoll-spillene.
 
#11
Men når de slipper neste generasjon konsoll har de Rare med fra begynnelsen. Regner med at de da vil slippe en del gode eksklusive titler til "xbox2" og ikke som nå når de ble kjøpt opp mens de jobbet med Gamecube titler.

Tror også Bungie og Molynoux vil komme med et par gode titler til den. Men det kommer til å bli utrolig spennende i og med at jeg neste generasjon kommer til å bare gå for en konsoll og ikke alle som denne generasjonen.
 
F

Fanta Boy

Gjest
#14
Nå legger Xbox seg flate de vil miste fans av dette.
PS3 blir kongen da :starwars: .
Xbox2 blir (sugen) uten hard disk.
 
#15
- Moran snakker langt over hodet sitt, og spekulerer målløst. Vi har ikke kommet med noen slike annonseringer om fremtidige Xbox-produkter og tjenester, sier David Hufford i Microsofts Xbox-gruppe til nettstedet Gamespot.
Virker som om de er litt uenige. Men de finner alltid på noe. XB er jo kraftigere enn de andre konsollene, og denne tittelen vil nok MS holde på. Men selvsagt, det er et minus for oss spillere.
 
#16
tror nok det blir noe flash minne greier, btw de er allerede oppe i 1GB compact flash kort






:ninja: :king:
 
#17
Syntes liksom det at Microsoft valgte å bruke en innebygd harddisk til X-Box`n har vært en stor del av varemerket deres. Syntes det er synd at deres neste konsoll, etter alt å dømme, ikke blir å finne med harddisk. Men har hørt noe om Flash-memory da. Noe alle det som finnes i mange MP3 spillere, men men ... Det blir spennendes å se. Personlig tror jeg både Sony og Nintendo vil komme med noe form for innebygd minne i deres neste konsoll, og skulle Microsoft velge å la være, tror jeg de driter seg litt ut.

Edit: Ser det er flere som har nevnt det med flash-memory. Bekalger å nevne det igjen. Men blir kult å se om det slår ann.
 
#18
Det at Xbox skal lage nr 2 uten hardisk er rart, lurer på hva som strømmer igjennom hjernen til de folka som skal lage den ass. :doh:
Det taper de mye på!!!
 
#19
Opprinnelig skrevet av Affable Ostrich@12.04.2004, 20.07
Det at Xbox skal lage nr 2 uten hardisk er rart, lurer på hva som strømmer igjennom hjernen til de folka som skal lage den ass. :doh:
Det taper de mye på!!!
Ehh.. Grunnen er jo at den er så superlett å "hacke", og sette inn større harddisker hvor du enkelt og greit bare kan overføre direkte fra PCen..
 
#20
Merker nå at Harddisk er mer å mer kjekt, siden jeg har 4-5 memory Cards til GC. Men memory card er litt av sjarmen med konsoll da, harddisk er liksom så... så PC...

Jaja, skal ha alle konsollene i neste generasjon uansett tror jeg...