Loading problemer med Playstation

#1
Jeg tok fram min gamle Playstation og spillte litt Tekken 3, alt var vel og bra til jeg prøvde karakterene Eddy, og Xiancuy (noe sånt), hvis jeg velger dem i arcademode så fryser bildet når den loader (der med ansiktportrettene er, og det står f. eks Eddy vs Paul). Noen som vet hva det kan være? :usikker:
 
#3
:) ta ut tekken 3, ta en fuktig klut og stryk forsiktig over. Virker ikke det, åpner du psxen og tar en bomoulspinne (fuktig) og fjerner støvet fra laseren. Da skal alt virke. Du kan fjerne litt støv der også
 
#4
Okey, skal prøve! :)

Edit: Renset både Cden og laseren, nå virker Eddy, men Xaiyu virker enda ikke. Rart, men det er vel CDen som har fått en ripe for mye tenker jeg :(

Talibana: Nei, jeg har ikke det.
 
#5
har du ikke playstation 2 eller ?
 
#6
Et tips som garantert får dine gamle/ødlagte spill til å bli helt fine igjen er Disk Repair Pro! Kjøpte den for å reparere min helt herpa Suikoden 2. Hele disken var FULL av riper og hakk, så de gangene jeg var skikkelig heldig å fikk starte spillet bare hakket det og hengte seg opp etter 5 minutter. Etter noen runder med disk repair pro starter spillet på første forsøk nesten hver gang og det er skjelden det henger seg opp eller hakker. Og dette var et veldig ekstremt tilfelle, så med en disk som ikke er like ille blir nok god som ny etter noen behandlinger.
Skulle jo egentlig bare mangle når den koster 400 kroner, men det er nok verdt det hvis du har noen plater med riper eller har noen juveler du vil ta spesielt vare på. Den fikser alle slags CD- og DVD-plater.

Bare et lite tips til de desperate ;)
 
C

Crizpy

Gjest
#7
ikke bruk en våt ting, gutt! da blir det kanskje bedre der og da, men faen så mye drit det tiltrekker seg etter hvert! Det som skjer med den 72 pins kontakta på nes.
Alle blåser drit og fuktighet inn, så funker det der og da, men blir mongolid etter hvert.
 
#8
Jaja, fikk nå Xianuy (husker aldri det navnet!!) til å virke,
plutselig så kunne jeg bruke henne. Bare klikka én gang etter det.
Rart det der. PSen fungerer fint etter jeg
brukte "de våte tingene". Men ville aldri drømme om
å bruke noe sånt på en NES, hadde aldri brukt noe sånt på 'my precious'...
 
C

Crizpy

Gjest
#9
Vel fortsetter du å bruke det våte opplegget, kommer den til å bli permanent ødelagt snart.
 
#10
Du kan jo prøve å snu PSX-en opp-ned, da leser laseren spillet lettere. Men det er ikke alltid laseren som er problemet, men den saken som spinner spillet rundt. Hvis det siste er tilfellet burde du investere i en ny PSX eller eventuelt PS2.
 
#11
Ganske rart problem. Men hvis de andre spillene du har, virker er det ikke psen som er probe. lån tekken av noen andre, bare får å se om det virker.