Lost Odyssey [Xbox 360]

#1
Så litt rundt her, og la merke til at vi ikke hadde en Lost Odyssey tråd. Vi trenger da en tråd til å diskutere nyheter og lignende om dette spillet. Spesielt nå som det er TCG, og Mistwalker spytter ut både ditt og datt om spillet. For dem som ikke vet er det et Turn-Based JRPG og handlingen er som følger:

Opprinnelig skrevet av IGN

You play as Kaim, a man who's been sentenced to live for 1,000 years. The game's storyline takes you through Kaim's life as he lives through multiple generations, becomes a part of many families, falls in and out of love and gets into conflicts. All this is set in a world that is on the verge of a "mystical industrial revolution," where mankind has attained dark powers.
Traileren som kom ut igår, finner du her.

Jeg gleder meg noe helt ubeskrivelig mye, og dette er nok en av de største grunnene til at jeg skal shoppe 360, og ikke PS3!

Og hvem skulle tro at Slow-motion-sverd-fekting i et wanna-be Ringenes Herre miljø kunne være så kult :elsk:

OG TURN-BASED-FIGHTING! JEG TRODDE DENNE FANTASTISKE MÅTEN Å SLÅSS PÅ HADDE DØDD UT! MEN DET ER TILBAKE OMIGOD!!1111

Vil også ta sjansen til å provosere litt: DETTE ER DET EKTE FINAL FANTASY 11! Ikke det mølet Squeenix holder på med.

Så - Lost Odyssey - diskuter, legg ut nyheter, linker o.l!
 
#2
Jeg visste ingenting om dette spillet før jeg så en video her en dag. Ble litt skuffet da jeg fant ut at det er turn-based, men det blir nok fett uansett!

Den videoen du linket til.. det er bare en demo for å vise hvordan spillet blir, eller? Jeg synes fightinga ble litt langtrukken med alle de små cut-scene'ene.
 
#3
Prøver du å være frekk nå, Revan!?
Hæ? HÆ? HÆ?

Har alltid følt meg som den eneste som digger Turn-Based, jaja. Dette kommer til å eie uansett.

Jeg satt å så traileren igjen, da jeg la merke til at noen av tonene minnet om Nobou Uematsu. Da tenkte jeg, det kan vel ikke være...?
Og joda, NOBOU ER MED <3.
Verdens beste spillmusikk composer 8D!

Jeg gleder meg så mye at jeg dør.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#4
Traileren er fet, men den blandingen av CG og turbasert slåssing virker tvilsom. Når fyren du spiller som endelig viser seg, dukker han, hopper, slår fiender i flere retninger samtidig, og har generelt mange stilige moves. Men så starter selve spillet, og jeg begynte å skippe i traileren. Antar du vil få flere party members etterhvert, for turbasert slåssing når du bare er én person er bare teit og unødvendig treeegt.
 
#5
Det er da ikke bare CG filmklipp som en gang i blant blir avbrutt av små turn-based kamper. Om du faktisk så hele traileren, ser du at du faktisk får styre Kaim gjennom det ødelagte landskapet etterpå. Dessverre stoppet traileren da :(. Slemt.

Og selvfølgelig vil du få flere party-members. Du må huske på at dette bare er en show-off intro som prøver å få deg til å måpe før spillet setter skikkelig igang.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#6
Øh, det har da hittil ikke kommet ut noen Final Fantasy-spill hvor du kun har turbaserte kamper og ikke får bevege deg utenfor dem. :p

Men jeg liker settingen i spillet, og vil absolutt følge med videre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Mindre pissveikt kampsystem og mer Final Fantasy Tactics Advance-kampsystem (aka. Best Evahr), takk. :(
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Du påstår du elsker turbasert kamp, og så har du ikke spilt Final Fantasy Tactics Advance?! Gå'kke an! >_<
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#10
Strat-RPG ikke helt det samme som vanlig turbasert J-RPG, gitt.

Jeg er heller ikke fan av strategi som krever mer av meg enn «nå har jeg 120 HP fienden slår for ca 40 jeg må enten cure en av de neste rundene eller satse på at jeg tar han først».

Å måtte tenke på posisjonering, rekkevidde, og femten partymedlemmer blir for tungt. :(
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Jeg klarte altså å lese så feil som at jeg trodde at noen her drev og påsto at de likte turbaserte kampsystemer? :sprø:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#13
Hæ?
 
#14
Prøv Enchanted Arms på Xbox 360. Har en ganske utmerket blanding av strat-rpg og vanlig turbasert. Du har en ganske enkel 4x3 grid du kan bevege deg på, og det samme har fienden. Ellers er selve kommandoene ganske identiske med de du tar i et vanlig turbasert jrpg. I tillegg starter du fra scratch i begynnelsen av hver eneste kamp, og du slipper å heale manuelt mellom kamper. Derimot har du noe som heter VP, som du mister etter hver kamp, med mindre du slår ut alle fiendene i først runde. Ellers mister du mye VP hvis du stikker av, eller hvis en av karakterene dine dør under kampen. VP funger som en slags stamina skala, som gjør at dersom du går ned til null før du kommer til et punkt du kan få opp VP igjen, vil karakteren din være ubrukelig i kamp, ettersom den aldri har mer enn 1 hp i begynnelsen av kampen, og jeg tviler på at den kan gå høyere heller. Da er det en fordel at du bytter ut denne karakteren med en annen du har til disposisjon, mest sannsynlig en eller annen Golem, som er monstre du har "fanget" og kan bruke i kamp.

Ellers har man alle de typiske tingene man ville hatt i et FF spill. Forskjellig typer magi, elemental attacks, physical attacks, direct og ranged, summon/limit break, items, etc etc.

Liker spillet ganske godt, det er mulig fordi det er så lenge siden jeg spillte et slikt spill, men jeg har spillt nærmere 30 timer nå, og har kommet halvveis skulle jeg tro (i følge progress skalaen). Spillet minner mye om Final Fantasy X, men med litt mer strategisk battlesystem, og en noe annen historie. Eurogamer har gitt spillet 7/10, så du kan sjekke ut anmeldelsen der, om du lurer på noe mer. Pen grafikk også.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#15
Akkurat Forheksede Armer tenker jeg å avvente inntil noen gir ut en demo. Det jeg leste hos Penny Arcade lovet svært dårlig, kan du si. :p
 
#16
StarEye: Jeg har ikke et eneste turbasert rollespill, men har tittet litt på enchanted arms. Jeg har kun spilt Final Fantasy x og X2 og jeg likte kampsystemet der. Hvis jeg ønsker et RPG-spill som ikke er veldig gammelt, kan det da være verdt å kjøpe Enchanted arms.
 
#17
Yeti: Link?

Hvis handlingen ikke er førsteprioritert og du tåler at spillet byr på endel klisjeer så vil jeg si det er et brukbart valg.

Dessuten, hvis du misliker de engelske stemmene kan du når som helst i spillet velge å ha de originale japanske stemmene istedenfor (selvsagt med engelsk undertekst).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Det jeg leste på PA, var da denne artikkelen. De klarer å få det til å høres ut som om det er selve inkarnasjonen av generisk. :(

PS: Når det er sagt, virker faktisk kampsystemet litt artig. Venter på demoen, som sagt.