Lost Winds [Wiiware]

Lodin

Der Waaaah
#1


Endelig var den store tirsdagen da Nintendos nye satsing Wiiware var klar for Europa. Selv har jeg gått å sikla på 2D platformeren Lost Winds så det var et naturlig førstevalg.
Her skal man spille den unge gutten Toku og vindguden Enril som sammen skal stoppe den onde ånden Balasar. Det gjør man ved å farte omkring i gamle huler under hjembyen til Toku hvor man kan finne tilbake kreftene til Enril. I starten klarer han såvidt å bare blåse på gutten som ligger å sover, men snart kan man løfte både han og slemminger som måtte befinne seg i nærheten.
Man styrer de to med wiimote og nunchuck. Toku går med stikka og gjør ting som å løfte frukt med Z mens Enril kun er vind representert av "musepila". Kreftene hans bruker A og B. Hvis man fek.s holder A inne og tegner en strek over Toku løfter man ham opp så han når høyere. Minner om åssen Okami gjorde det og det fungerer strålende.
Grafikken er og noe som minner om Okami. Hvis du liker det asiatiske cell-shadede stashet det byr på vil nok dette appelere. Spillet kunne nok kjørt på en GC, men selve det artistiske aspektet er nydelig. Peneste spillet sålangt i år.
Jeg har hørt folk si det bare tar 3-4 timer å runne, men det er levbart med prisen på 1000 poeng (Ca. 80 kroner). Husker ikke hvor mye plass det tok, men det er litt mindre enn et jevnt N64-spill. Søtt lite spill som gir litt varisjon fra alle massemorda i Liberty City.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Det sørgelige med WiiWare-spill er at den viktigste infoen om hvert spill er hvor mye plass det tar. Tror jeg fylte opp flashminnet på min Wii cirka to timer etter at jeg kjøpte den, eller noe. Satser på å skaffe meg Lost Winds, men det må bli en dag jeg orker å kopiere og slette litt på Wii-en. :realmad:
 

oma

Village Drunk
#3
hvordan gjør man det egentlig? kopierer det man har på den altså
 

Lodin

Der Waaaah
#5
For de av dere som ikke er sånne kjipe getebukser tar det bare noen minutter å pælme over no N64 shizzle over på et SD kort og så har man frigjort nok plass til dette. :dry:
Nå ere ned på posten å hente no og så skal jeg lage en tråd om resten av de nye spilla i nyheter.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#6
Så en gameplayvideo av spilet, og det som slår meg er at det virker tungvint å styre. At man må dra moten når man vil hoppe virker morsommere, men vanskeligere enn å bare trykke på en knapp, men hvordan fungerer det i praksis? Spillet virker jo litt spennende.
 

Lodin

Der Waaaah
#7
Vel Toku hopper av seg selv når han løper over en kant ala. 3D Link. Når man så skal blåse ham eller noe annet går spillet over i bullet time når man holder A inne og tegner. Du trenger med andre ord ikke stresse for å rekke det.
Forøvrig er det 2 player i den forstand at også Wiimote to kan lage vind og det er jo kos.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#8
Ooh, 2-playeren høres nydelig ut! Synes den i SMG ble.. kjedelig, men her har den jo en direkte innvirkning på spillet. Ett steg nærmere å laste det ned.
 
#9
Jeg har lurt litt på det, er det virkelig ikke mulig å laste ned direkte til SD kort eller spille av spillene direkte fra SD kortene? Jeg må virkelig kopiere frem og tilbake mellom Wii og SD kortet?
 
#10
Du må nok det. Til dags dato er det ikke mulig å starte spillet direkte fra SD-kortet. Forhåpentligvis løser Nintendo det problemet med en annonsering på E3.

Har spilt LostWinds i underkant av en time nå, og det er hva det er. Litt koselig, herlig grafikk, og enkelt og vanedannende gameplay. Fin musikk er det og. Ikke noe revolusjonerende, og jeg orker ikke å sitte mer enn 20-30 minutter på en gang, men herregud, 80 kroner er dette vel verdt!
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#11
Akkurat det synes jeg er litt for dårlig av Nintendo, når det beviselig ikke er noe vanskelig å starte spill fra et minnekort. Det er jo det hele DSen baserer seg på.
 

Lodin

Der Waaaah
#12
Var noe med kopisikring og shizz å gjøre. Når nå spilla allerede er knekt og alt du trenger å gjøre for å spille nedlasta spill på SD kort er å starte en fucka Twilight Princess fil så tror jeg nok de vil finne på noe. Min spådom er en ekstern hardisk som koster flesk og kjører via USB.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#13
Samme inntrykk som Ghaz her i gården. Koselig lite spill ^^ Om WiiWare kommer til å inneholde flere spill av denne typen er nå i hvert fall jeg fornøyd. Har ingenting i mot små spill, så lenge en betaler deretter.
 

Lodin

Der Waaaah
#14
Eternity's Child som egentlig skulle dukke opp på Live, men nå har flytta over til Wiiware ser ihvertfall grådig bra ut.
Sånn ellers holdt jeg på å sovne mens jeg dreiv med LW i går. Ikke fordi det var kjedelig, men fordi det er så grusomt avslappende. ^^
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#16
Okei, whiskey tango foxtrot? Jeg ble plutselig ferdig med spillet for to minutter siden, og det slutter med en slags cliffhanger for så å si "to be continued". Prøver de rett og slett å lure meg til å kjøpe en oppfølger her eller? Ble faktisk litt irritert, spesielt ettersom jeg likte konseptet men følte det var så mye mer de kunne gjort ut av det, spesielt på puzzle-siden. Og det blir jeg altså bedt om å betale mer for å få oppleve? :realmad:
 

Lodin

Der Waaaah
#17
Å den enorme sjøkua, spillet er episodisk? Jaja, så lenge de greier å skvise ut nye episoder med noen måneders mellomrom er alt godt. Og jeg advarte om at det er kort.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#19
Synes nå likevel de kunne ha sagt i fra om det på Shop Channel før jeg lastet ned :dry: Jaja, kan jo tross alt bare la være å laste ned. Og om det er gratis er så klart alt tilgitt :p
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#20
Ja, de skulle selvfølgelig sagt ifra for å advare folk mot å kjøpe spillet. Daikatana hadde også en gampesvær warning-trekant ferdigprinta rett på coveret.