Love364 WIP

Ja, jeg vet dette forumet ikke er så overbegeistret over homebrew og piratkopier... Men dette er faktisk en veldig stor nyhet som alle brude få med seg:D
Og ja, emulatore\hjemmelagde programmer på Xbox360 funker bare med freeboot\xbreboot (det man også kaller jtag xbox360 )

>> From LoveMhz's (Team XeLove) Blog:

About Love364, yes I changed the name ;D Currently we have the core, RSP, and audio implemented. Alot of work so far. Now what about video? Well it seems that every video plugin out there either uses OpenGL or DirectX with Fixed Pixel Pipelines which the Xbox360 does not support. Also due to the differences between Fixed Pixel Pipe-lining and HLSL a simple rewrite isn't possible. So with the advice and over look of Zezu I have decided to write my own up to date graphics and RDP part of the emulation instead of hacking around Rice's video code. Not much progress so far, expect I have been able to process and sort out the commands coming from the RSP. Still a lot of work todo. And thus the reason there isn't any screenshots yet.

The general scoop of this is simple massive. Things can easily go wrong with around 20 basic commands and over 1,000 calls a second just for graphics. I easily I have my work cut out, even when I'm spending 10-12 hours a day coding.

Writing my own graphics plugin and RDP code has it's pros, even though this just seems like a major set back.

Pros and Ideas:
* High Anti-aliasing Support
* HLSL per texture scripting
* Shaders, Bloom, and HDR possibilities.
* Texture Scaling via HLSL.

So in general Love364 will hopefully redefine how N64 emulation looks and runs.

Current Emulation Status
Currently we are still running on one CPU core with little to no optimization with everything run minus graphics at around %50 of the N64 speed. I've yet to look into dynrec or inline function calling, but when the time comes there's no reason why we shouldn't be able to easily hit 100% speed on emulation.
Første screenshot :

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Veit du hva jeg kan kjøre på min megabillige laptop med integrert grafikkort eller? En Nintendo 64-emulator som kan kjøre Majora's Mask i full hastighet uten framedrops.

Nye oppdatering(http://lovemhz.blogspot.com/2010/04/yet-another-update.html ) :

Dere kan fortsatt si at det ser ut som dritt og det er allerede perfekt på pc...
Men for min del liker jeg bedre å spille emulatore på consol med en kontroll, i stede for på en pc (evuntuelt med kontroll).
I tillegg er en consol emulator spesielt tilpasset til akkurat den consolen og hardware\software til consolen, mens en pc emulator må prøve å tilpasse seg alle pcer og ofte er det masse styr å optimalisere emulatoren for akkurat din pc.
LoveMHz jobber veldig fort og som dere ser har emulatoren allerede nå utviklet seg mye.. Og han programerer grafikken selv helt fra grunnen av.. så emulatoren skal bli helt tilpasset til xbox360

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
I tillegg er en consol emulator spesielt tilpasset til akkurat den consolen og hardware\software til consolen, mens en pc emulator må prøve å tilpasse seg alle pcer og ofte er det masse styr å optimalisere emulatoren for akkurat din pc.
Sikkert derfor 1964 kjører som dunderhonning på en ræva laptop da.

Men ja, dette virker som en kanondeal all den tid de fleste store N64-spill er tilgjengelig på Wii for en billig penge. Der er til og med emulatoren ferdigmekka også.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Dere kan fortsatt si at det ser ut som dritt og det er allerede perfekt på pc...
Men for min del liker jeg bedre å spille emulatore på consol med en kontroll, i stede for på en pc (evuntuelt med kontroll).

WOW nye screenshot, skal si LoveMHz jobber fort

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare tenk, snart kan Xbox 360-en din bli nesten like bra som en Wii.

Bare tenk, snart kan Xbox 360-en din bli nesten like bra som en Wii.
Nesten like bra som wii? altså du vet at wii har SD grafikk? Og at det iallefall er teoretisk mulig for xbox360 å emulere wii ?
En normal pc nå greier å emulere wii greit ..

Mitt ansikt når jeg leste posten over

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen

Jeg ser for meg denne hver gang jeg leser postene til XxErrorxX.