Mario 128 til Revolution

Opprinnelig skrevet av SPong
"There is no Mario 128 for GameCube in production anymore," we were told during our audience. The next Mario game will now appear on the Nintendo Revolution around the time the machine launches." This seemed strange to us, given the Miyamoto-san had gone on record to underline the title as a GameCube offering as recently as November of last year. "Did I really say that?" Miyamoto-san laughed, with the glee the man exudes - no doubt one of the keys to his massive popularity. We explained that that was the case, and asked what the new game comprised. Was it a reworking of existing code. "Yes. Our new Mario game did begin its life on the GameCube but has been moved to Revolution and will now be a game for our new machine. There will be no Mario 128 for GameCube." We asked if the code used had been ported from one platform to another. "Yes, the code has been ported, but of course optimized and radically enhanced." He continued, "We were developing for two platforms in tandem for a while. The decision was taken last year to go with the Revolution game."
Spennende saker, nytt Mario som lanseringspill til Revo kanskje? La oss håpe vi slipper flere nevrotiske grønnkledde småbrødre med sugepreferanser som lanseringtittel.

Men hva blir navnet på det nye spillet da? Mario 256? Og vil spillet være online på en eller annen måte? Jeg gleder meg til å vite mer om denne godbiten ihvertfall

Kilde

Kilik

Lokal moderator
Ikke overraskende. Revolution trenger en sterk lanseringstittel, men samtidig vil jeg ha flere gode spill til Gamecube. Det ser ut til at Zelda:TP blir siste must-have spill til konsollen.

Jeg viste dette kom til å skje. Nintendo har tviholdt på at den skulle komme til GC, men siden de aldri kom med noe, ble jeg nesten bombesikker på at de ikke ville slippe den til GC. Egentlig er jo dette greit, nytt Mario som lanseringspill til Revolution er jo bra.

Ser ut som om GC holderpå å dø ut nå.

Dette er noe jeg har trodd på hele tiden til tross for diverse uttaleser om at det var et GC-spill.

Jeg sier det igjen, bare for å ha sagt det en gang til; et zelda-spill ved launch tror jeg ville ha solgt mye mer enn et mario-spill. Det er rart at nintendo ikke prøver seg på det.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Litt usikker på den der, fordi den neste generasjonen beror seg veldig på grafikk, men Zelda: The Twilight Princess vil ikke kunne vise hva Revolution kan siden det er utvikla til GC.

Spennende saker, nytt Mario som lanseringspill til Revo kanskje? La oss håpe vi slipper flere nevrotiske grønnkledde småbrødre med sugepreferanser som lanseringtittel.
Nå må du ikke være så slem mot Luigi da :svette:

Ser for meg Super Mario Sunshine 2, men tar gjerne imot det sagnomsuste Super Mario 128.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Super Mario 2048! Det vil jeg ha! Det er jo mye mer enn 256!
Men ja, jeg gleder meg til dette. Revo ble plutselig enda litt mer must-have...

det som fasinerer meg stort er at Nintendo faktisk utviklet to versjoner av Mario 128 samtidig. Hadde gitt store penger for å være flue på veggen da de bestemte seg for kun å gå for Rev utgaven. Lurer som gjorde at de kom til den beslutningen...?

Det er vel helst det at de trenger et Mario-spill til lansering av Rev, og de hadde ikke rukket å få et nytt Mario-spill ferdig til lanseringen av Rev om de hadde gjort ferdig Mario 128 til GC først. Hvis man ser bort ifra GameCube har alle Nintendos konsoller truffet markedet med et Mario-spill ved sin side, så det overrasket ikke meg overhodet at Mario 128 endte opp som en Revolution lanseringstittel.

Gud bedre. Jeg håper de kommer med Luigi kommer som en secondary karakter. Han er jo så artig. Min favoritt-karakter i Mario-universet. Elsker han mer enn dumme, duste, teite supergay Mario. Han kan da være i stand til å hoppe høyere enn Mario og være mer "slingrende" enn Mario that mirrors the set-up from The Lost Levels (SMB2 i Japan). :)

Joda, alt det der stemmer nok Shigsy. Alikevel er det rart at de valgte å utvikle to versjoner i tandem.

Lodin

Der Waaaah
Står jo ikke at de har utvikla to versjoner, bare at de har porta den eksisterende koden over til revo og driver å optimaliserer den nå.
Personlig tror jeg forøvrig ikke at spillet noensinne har hatt navnet Mario 128 innomhus. Det var bare den tech demoen de viste på en eller annen messe som siden presse og fansen har hengt seg opp i som offisielt het det. Man hører feks. feks aldri Nintendo folk selv bruke det navnet med mindre de til nød må svare på spørsmål.

Skulle ønske du heller kunne lage et eget spill om Toad , det hadde vært artig. Men Mario må leve vidre.

Jeg er ganske stor fan av mario-spillene, og dette er noe eg vrieklig ser frem til. Blir spennende å se om de får til noe "revolusjonerende" med spillet da. :)

Opprinnelig skrevet av Variabel@10.06.2005, 02.01
Kan det være så revolusjonerende når det t.o.m egentlig var ment for GC?
231761​
Har vel lite med det å gjøre. Blir nok som med N64 der altfor mange spill alltid skulle ha "64" i tittelen.

Hvis de gjør samme greia med Revolution maskinen så er det bare til å flire av.
For ikke å snakke om at det er ekstremt misvisende. Og bare skryt.

Opprinnelig skrevet av Shigsy@10.06.2005, 13.34
Noen har ikke fått med seg at Revolution fortsatt bare er et kodenavn?  :rulleøyne:
231824​
Eh, Revolution er da det nye offisielle navnet er det ikke? Jeg har iallefall ikke fått med meg at de skal kalle den noe annet. De har jo tilogmed lagd søte logoer (med en liten o og en stor o ) til den.