Mario Kart Wii - ute 11.april

K999

Keystone State Of Mind
#22
Jeg for min del har aldri hatt det mer gøy med MK. Å snake seg rundt banene mot venner og vite at de ligger rett bak deg (og du vet også at hvis du bommer for mye i en sving er de forbi) er mye mer underholdende enn å bare fise rundt og vinne på flaks. Jeg gjør det forøvrig ikke mot folk som ikke snaker selv. Husker godt å ha kjørt mot flere her uten å ha "jukset" meg til seier. :v:
[/b]
Jeg har aldri syns snaking var juks, og viste ikke hva det var for noe før Scary viste meg i MKDS, som var de første ukene spillet var uke. (Var bare han og 2 kompiser jeg spilte med) Jeg prøvde å lære meg det, men det ble heller bare til at jeg og Scary spilte uten snaking. :) Jeg bryr meg forsåvidt ikke om det er juks eller ikke, ingen av mine venner klarer det noe bedre enn meg, så vi bare lar vær, og når det kommer til MKWii så blir det nok det samme for meg, syns MK er drittgøy uansett.
 
#23
SITAT(Scary Paladin @ 14.10.07, 13.23) 85480
I MK er det faktisk logisk å tjene tid på nettopp dette fordi man får mer fart. [/b]
Poenget mitt var at dette i seg selv er helt ulogisk. Man taper fart av å svinge! Power sliding ble, etter all fornuft å dømme, implementert som en mekanikk som skulle brukes for å best mulig navigere godt igjennom svinger. At man kan bruke det for å bygge fart på rette strekninger er rett og slett en bieffekt som folk har lært seg å utnytte. Man finner ingen instruksjon om hvordan man snaker i manualen, sist jeg sjekket. Grunnen til at det ikke er fjernet vil jeg gjette er at det rett og slett sees på som en proffteknikk av hard core-fansen. Den gjør spillet mer skillbasert etc. etc.

Poenget mitt er at det bør fjernes til fordel for en mer logisk og (for de ikke fult så hard core spillerne) forståelig mekanikk. Noe som gir mer mening. Et spill kan gjerne ha dybde samtidig som det ikke trenger å virke helt håpløst å sette seg inn i for nybegynnere.
 

Lodin

Der Waaaah
#24
Selve powerslidinga er gøy så den bør de beholde. Kanskje gjøre så motoren blir varm og staller hvis man gjør det for mange ganger på rad?
 
#25
Ja, powerslidinga i seg selv er jo en god idé, og de trenger ikke gjøre annet enn å kode inn at farta ikke fortsetter å øke om man gjør det mange ganger etter hverandre.
 

Scary Paladin

Ukjent herremann
#26
Men hva med baner der det er mange svinger? Lodin er dog inne på noe. En mulighet for å skru en slags motorskade av og på så spillet kunne finne motstandere som brukte det samme som deg. Alle problemene hadde vært løst!
 

Lodin

Der Waaaah
#27
Famitsu hadde litt konkret info denne uken:
-32 courses. 16 remakes of old tracks, and 16 new courses
-Tricks will give your kart or bike a turbo dash upon landing
-12 person online multiplayer, which will make use of your friends lists
-A Mario Kart Channel on your Wii dashboard
-You will be able to use your Mii as a racer

Så ja, nå som Smash er rett rundt hjørnet (for noen møkkaland <_< ) så blir det vel mer fokus på dette?
GNØH
 
#28
N-Europe

Noe mer informasjon her, blant annet Gamecube-kontroll support og noen baner.

EDIT: Noen scans fra Famitsu her: Sjekk bildet av jorda med alle Mii'ene på. Virker lovende for online-delen.

N-Europe 2
 

Lodin

Der Waaaah
#30
Er de fortsatt svåra å få tak i? Og uansett må du kjøpe ratt også. Erke lov å spille uten ratt. :v:

Sånn ellers håper jeg de holder seg til tre vektklasser og at man kan velge hvilken Miien skal være i. Nekter å bruke Lodin hvis han ikke har samme ferdigheter som Wario.
I'ma Lodde! I'ma gonna weeen!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#31
Off-topic: HVa er greia med at Wii-moter er vanskelige å få tak i? Synes jeg ser de overalt jeg =) Men dere er ikke de første som nevner det, så greit å høre.
 

Kilik

Lokal moderator
#32
Spillet skal være like rundt hjørnet, også i Europa:
SITAT
Finally, numerous retailers are now reporting that the game will launch in Europe on April 25th, which is just fifth teen days after it’s ‘confirmed’ launch in Japan.[/b]
Kilde + bilder
Bekreftet box art

Mulig vi europeere får Mario Kart omtrent samtidig som amerikanerne får Smash Bros. Brawl, mens vi må vente på Smash Bros. Brawl til høsten og vice versa?
Det var det som skjedde med Mario Strikers Charged/Pokémon Battle Revolution i fjor...

Samtidig. Et Nintendo-spill som ikke får minst et par utsettelser synes umulig...
 
D

Doctor Downs

Gjest
#33
SITAT(Lodin @ 07.02.08, 05.26) 101972
Er de fortsatt svåra å få tak i? Og uansett må du kjøpe ratt også. Erke lov å spille uten ratt. :v:

Sånn ellers håper jeg de holder seg til tre vektklasser og at man kan velge hvilken Miien skal være i. Nekter å bruke Lodin hvis han ikke har samme ferdigheter som Wario.
I'ma Lodde! I'ma gonna weeen!
[/b]
Jeg mente egentlig bare at jeg ikke kom til å somle meg til det siden både Brawl og Mario Kart nå vil støtte GC-kontroll. Og enda om Wiimote var å foretrekke i de spilla så ville jeg trengt tre til plus nunchucks, og ærlig talt :usikker:

Forresten hadde det vært stas om Mii-ene gikk inn i vektklassen de tilsvarer, så man man heller justere dem i Mii-channel hvis man vil at de skal legge på seg, slanke seg, vokse eller krympe noen cm.
 

Kilik

Lokal moderator
#35
Da spiller vi Mario Kart online om sju uker: Mario Kart Wii coming to Europe on April 11


SITAT
CONTROLS:

● Wii Remote
● Wii Remote + Nunchuk
● Classic controller
● GameCube controller

● Controller chosen is automatically detected
● Records saved with a icon indicating which control method was used

GAME MODES

● Grand Prix mode has 50, 100 and 150cc divisions
● 50cc is kart only; 100cc is bike only; 150cc is a mix of both

COURSES

● 16 classic courses including Peach Beach, Waluigi Stadium, Yoshi Falls, Delfino Square, Mario Raceway, Sherbet Land, Shy Guy Beach and Ghost Valley 2
● 16 new courses including Luigi Circuit, Moo Moo Meadows, Mushroom Gorge, Toad's Factory, Mario Circuit, Coconut Mall, DK Summit, and Wario's Gold Mine

● Classic courses updated to fit new engine but retain their classic look, i.e. Mode 7 style for the SNES tracks

CHARACTERS, VEHICLES & RACING

● Baby Mario, Baby Peach, Toad, Koopa, Mario, Luigi, Yoshi, Princess Peach, Wario, Waluigi, Donkey Kong, and Bowser
● Suspect there may be more characters, including Mii racers
● Each character has six vehicles available from the start: three karts and three motorbikes. The vehicles are split into three categories: normal, character-specific and heavy
● 12 racers per race

● Bikes are slower than karts, but this is balanced by being easier to boost using wheelies
● Kart boosting through powerslides. Hold a slide for as long as possible, then release to boost.
● Drafting included
● Tricks included - flick the controller at the peak of a jump to perform a trick and gain a speed boost on landing.

● Classic powerups return - green & red shells, mushrooms, banana peel, Bullet Bill powerup etc.
● New powerups include a cloud that must be passed from player to player before it shoots lightning and shrinks you, and a POW block that appears over your racer and must quickly be destroyed by jumping into it. Also included is the mega-mushroom which makes your racer grow to a huge size.

ONLINE & STATS

● 12 player online
● Two players can play online on the same machine
● Mario Kart Channel to download records, ghosts, tournaments and weekly challenges, among others

● Comprehensive stat-tracking - race and battle count, distance travelled, number of tricks, WFC wins/losses, tournaments played, how many times you've hit/been hit etc.[/b]
 
#36
Skulle gjerne ha skrevet noe konstruktivt og dypt her men skit au, detta blir morro..... Her skal det kjøres.... Satser på at ikke det blir noe lag problematikk sånn noen av de andre nintendo titlene har hatt(les mario fotball).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#38
Jeg vet det 100% riktige, objektive svaret på det spørsmålet! Den kontrollmetoden som blir å foretrekke, er den du liker best. Nemlig.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#40
Må jo runne 1 player med wiimote og ratt, ihvertfall. Men til multiplayer mistenker jeg at GC-kontrollen holder koken.