Mario & Luigi: Partners in Time DS

#1
Hvorfor vi ikke har noe emne til dette spillet vet jeg ikke.
Jeg sa akuratt i Mario Kart emnet til Alex at jeg antakeligvis kommer til å kjøpe Mario Kart så fort jeg får en god del penger på konto, men Mario & Luigi skal inn med en gang.
Superstar Saga er mitt favoritthåndholdspill gjennom tidene, og av det jeg har sett så langt virker jammen ikke dette noe dårligere.
Sjekk ut Gamespots sider om spillet, og følg med på anmeldelser. Spådommen min er at scoren nok blir ganske så høy.
Spesielt liker jeg utfordringene og mulighetene som kommer med det faktum at du styrer 4(!) karakterer denne gangen, og antar at DS'en også vil by på noe. Noen som har noe annet å si?
 
#2
Jeg kan gjerne si at jeg ikke likte det forrige spillet. Sikkert fordi jeg syntes det var så uoversiktelig. GBA-skjermen var så liten at du ikke helt klarte å se hvor du var eller hvor du var på vei. Samt at jeg synes at handlingen var uengasjerende. Jeg digga Paper Mario 2 på GC da, så jeg er ikke helt teit.
 
#3
Den eneste kontakten jeg har hatt med Mario RPGer er Paper Mario på N64, som var megafett. Elsket det rett og slett, men har ikke fått spilt hverken Paper Mario 2 eller Superstar saga :(

Men de er selvsagt på "to buy-listen" min. Har bare en plagsom vane for å prioritere nye spill, så de jeg går glipp av blir sjeldent kjøpt ved senere anledninger.
 
#4
Paper Mario 2 og Superstar Saga er neppe vanskelig å få tak i for en billig penge nå da, så nå begynner du å gå tom for unnskyldninger:))
 
#5
Likte ikke Superstar Saga sier du? Ikke oversiktlig? Hva? Du skal like Superstar Saga. Skal.

Superstar Saga er favorittspillet mitt på GBA, og det er det mange grunner til.
For det første er spilled bygd på syk, syk, syk humor, og for det andre har man er herlig kampsystem med masse timed comboes som virkelig krever skills :ler: . Dessuten har man ikke de grusomt tilfeldige kampene fra feks. Final Fantasy, og for en gangs skyld er ikke Bowser superbadguy. Neida, akkurat som i SMRPG får man Bowser med i gjengen til Mario.

Luigi er også med, og i like stor rolle som Mario. Luigi blir utsatt for de verste hendelsene det er mulig å få inn i et Mario-spill uten å gi det 11+ merkning, og det er noe jeg setter pris på. Musikken er herlig, de forskjellige personene er godt laget, og dialogen i spillet har ikke blitt overgått av noe spill noensinne (vis meg et som er bedre lokalisert).

Ikke det at jeg bryr meg så utrolig mye, men folk fra Square var med i utviklingen av spillet, og Geno fra SMRPG har en Kameo.

Partners in Time er et spill du bør, skal og ha.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
[...] dialogen i spillet har ikke blitt overgått av noe spill noensinne (vis meg et som er bedre lokalisert). [/b]
Paper Mario: The Thousand-Year Door er det best skrevne og lokaliserte spillet i historien. :)
 
#7
<div class='quotemain'>
[...] dialogen i spillet har ikke blitt overgått av noe spill noensinne (vis meg et som er bedre lokalisert). [/b]
Paper Mario: The Thousand-Year Door er det best skrevne og lokaliserte spillet i historien. :)
[/b][/quote]

Ja, jo - når jeg tenker meg om så stemmer vel det egentlig. Utrolig bra sånn sett.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#9
Det er ikke uoversiktlig, det er bare GBA-skjermen som er liten. Jfr det du sa i Kirby-diskusjonen har hardwaren lite eller ingenting med kvaliteten på spillet å gjøre. :p
 
#11
Ja, GBA skjermen er alt for liten. Dessuten synes jeg spillarealet var litt rotete til tider. Dette gjorde opplevelsen veldig frustrerende for meg.
[/b]
Å? Til sammenligning er Super Mario RPG like rotete. For ikke å snakke om Paper Mario: TTYD. Selv synes jeg ingen av spillene er rotete, og når du sier at Superstar Saga er overvurdert tar du feil. Spill spillet en gang til :ninja: .
 
#12
Superstar Saga hadde to problemer for min del: For det første er det litt uttværet, og det er ikke slik at hver gang du får beskjed om at "neida, det var ikke her du egentlig skulle likevel, men gjennom en ny runde et helt annet sted på kartet" at jeg jublet. Det kunne tjent på et tightere design, med enda mer fyldige spillområder rent spillteknisk. Minish Cap er bedre på dette området.

For det andre, og dette er et problem det deler med Paper Mario 2, så er det vanskelig å virkelig røre spilleren til tårer eller å gjøre skikkelig drama ut fra soppriket og Mario-gjengen. M&L var ofte morsomt, men så godt som aldri så emosjonelt bevegende som Minish Cap. Dette er ikke nødvendigvis en designmessig svakhet, men jeg personlig tenderer til å falle aller mest for de spillene som i tillegg til å være flinke, dessuten får meg til å føle. Det er sånne elementer som gir meg lyst til å rulle niere og tiere, for å si det slik. M&L er nær noen ganger, og det er ekstremt vellykket når de gir Luigi personlighet ut over i eventyret -- men det er ikke noe Grim Fandango.

Jf. påstanden om best skrevne/oversatte spilltittel, vil jeg lufte Phoenix Wright. Det har masse engelsk-basert humor, og føles aldri oversatt in the first place. Ypperlig på en måte jeg ikke kan huske at Paper Mario 2 var. Men, jeg må spille mer PM2.

Phoenix Wright har også klart å få meg til å føle for figurene, forresten. :)
 
#13
Jeg har vel aldri vært en RPG-fanatiker av meg, så mario&luigi ble heller ikke fullført. Men jeg kan likevel si at det er et bra spill, humoren på topp og kampene deilige, men leveldesignet var det litt værre med. Ettersom jeg er av typen som kan ha flere dagers/ukers mellomrom før jeg fortsetter å spille videre et spill, så blir det å finne ut av hvor jeg skal den største utfordringen i M&L. Som oerhört nevnte så var Minish Cap bedre på dette området, men jeg tror også at den stilen hadde fått mario-universet til å se utrolig lite ut (jeg mener, i Zelda så tar alltid skurken over slottet og handlingen foregår da i et mer konsentrert område, mens i mario, så er fienden i et annet land).

Tja, hvis jeg en gang tar fram M&L igjen og runder det. Så skal vi nok ikke se bortifra at jeg plukker med meg oppfølgeren også. :)
 
#14
Jeg har vel aldri vært en RPG-fanatiker av meg, så mario&luigi ble heller ikke fullført. Men jeg kan likevel si at det er et bra spill, humoren på topp og kampene deilige, men leveldesignet var det litt værre med. Ettersom jeg er av typen som kan ha flere dagers/ukers mellomrom før jeg fortsetter å spille videre et spill, så blir det å finne ut av hvor jeg skal den største utfordringen i M&L. Som oerhört nevnte så var Minish Cap bedre på dette området, men jeg tror også at den stilen hadde fått mario-universet til å se utrolig lite ut (jeg mener, i Zelda så tar alltid skurken over slottet og handlingen foregår da i et mer konsentrert område, mens i mario, så er fienden i et annet land).

Tja, hvis jeg en gang tar fram M&L igjen og runder det. Så skal vi nok ikke se bortifra at jeg plukker med meg oppfølgeren også. :)
[/b]
Hvis du har det, og ikke er fan, kan du godt selge det til meg for en billig penge. Mangler boks/manual :) . Tror de ble spist av noen djevelsøstre for litt siden.
 
#15
M&L:SS er ett av mine absolutte favoritt spill til GBA. Elsket kontrollsystemet, og syns det sammen med Paper Mario spillene har noe av det mest geniale realtime rpg kontrollsystemet.

Det går såpass mye på skills også, og man slipper button bashingen som vanligvis plaguer actionrpg titler.
 
#17
Kort sagt fantastisk.

9,0 fra IGN, jeg har bestilt spillet fra dvdboxoffice, noen som kan si når jeg kan vente å få det? (hvor raske er dvdboxoffice?)