Mars - tidenes spillmåned?

Er det mulig? I fjor ventet vi nesten hele året på de to-tre siste månedene før jul på nesten alle spillene som var verdt å vente på. Grand Theft Auto SA, Metroid Prime, Halo 2, Half-Life 2 og Minish Cap, for å nevne et spill til hver konsoll. Det ser ut som dette fenomenet gjentar seg. Iløpet av måneneden Mars vil vi europeere nemlig motta:
-Metal Gear Solid 3
-Resident Evil 4
-Timesplitters Future Perfect
-Gran Turismo 4
-Devil May Cry 3
-Star Wars Republic Commando
-Conker Live And Reloaded
-Splinter Cell 3 Chaos Theory (1. april da...)
-The Matrix Online
-Nintendo DS (en helt ny konsoll for flate)
-Mario 64x4
-WarioWare Touched!
-Pokémon Dash

Jada, kunne nok funnet enda et par titler som var nevneverdige, men dere forstår poenget. Hva mener dere om denne måten å slippe alle stortitler samtidig på? Det kan jo umulig være økonomisk for spillselskapene. Hvilke spill kommer dere til å prioritere?

Halky

Veteran bruker ;)
Eyy, er jo nesten bare consol spill her jo... Er godt mulig Battlefield 2 kommer i mars, og da må det nesten stå på lista :p

Og Brothers in Arms: Road to Hill 30 ska vist komme den 18. Mars og det kommer til PC. PS2 og X-BOX ;)

Her Prioriteres World of Warcraft!
men, av de som kommer i mars prioriteres nok:
Resident Evil 4 :tommelopp:
og Battlefield 2 :totomleropp:

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Flaks for meg at jeg har bursdag 27 Mars. Blir DS, Warioware Touched og MGS3 på meg. Muligens Republic Commando og, jeg får se etter at demoen er ferdig nedlastet. :D

Jeg er like blakk som vanlig.
Blir nok ikke noe spill på meg.

Muligens jeg greier å skrape sammen noe til RE4.
Jeg skal holde dere updatet.

Opprinnelig skrevet av plan_9@12.02.2005, 22.49
[b-Resident Evil 4
-Gran Turismo 4
-Devil May Cry 3
-Splinter Cell 3 Chaos Theory (1. april da...)
176733​
[/b]
Det er vel dette som interesserer meg mest, men jeg tror pengene kommer til å gå til Gran Turismo 4 og Residen Evil 4. Det er egentlig liten tvil. De andre er annenrangs, og DS har jeg ikke planer om å kjøpe på release dag uansett.

Det gjør meg egentlig ingenting at godtitlene kommer på rekke og rad. Fordelen er at når jeg har kjøpt et spill og spillt meg lei på det så vet jeg at det finnes et par til der ute som er klar til innkjøp. Jeg er lei av å vente i flere måneder mellom de beste spillene.

Kilik

Lokal moderator
Opprinnelig skrevet av plan_9@12.02.2005, 21.49
-Metal Gear Solid 3
-Resident Evil 4
-Splinter Cell 3 Chaos Theory
-Mario 64x4

Jeg skal i det minste ha dette. MGS3 og RE4 er allerede anskaffet i amerikansk versjon, men ikke fullført. Conker og SC3 skal jeg nok ha i mars. Nintendo DS venter jeg litt med.

Og ja, spillbransjen er alt for sesongpreget. Nesten alle stortitler rettes mot julesalget. Mars har da blitt en slags oppsamlingsmåned for titler som ikke rakk å fullføres til julesalget. Spesielt for Europa er at vi også får PAL-konverteringer av amerikanske julehits i mars, som MGS3 er et godt eksempel på. Det samme gjaldt Metroid Prime i 2002. Husker jeg hadde noe av det samme problemet i fjor også: UT 2004, Ninja Gaiden, Far Cry og Splinter Cell 2 kom alle i mars.

Nei, her har spillbransjen noe å lære av filmbransjen som stort sett har vært ganske flinke til å spre titlene utover året. Faktisk har mange de største filmene de siste årene hatt premiere om våren/sommeren (f.eks. Star Wars- og Spiderman-filmene.), en årstid hvor spillbransjen ligger brakk.

CockMcBalls

El Sabor Professional
Det er to spill jeg absolutt MÅ ha på den lista, nemlig MGS3 og Gran Turismo 4. Faen som jeg gleder meg til å få henda på GT4. :D

Metal Gear 3 og muligens GT4 på meg

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Kilik@13.02.2005, 04.43
Nei, her har spillbransjen noe å lære av filmbransjen som stort sett har vært ganske flinke til å spre titlene utover året. Faktisk har mange de største filmene de siste årene hatt premiere om våren/sommeren (f.eks. Star Wars- og Spiderman-filmene.), en årstid hvor spillbransjen ligger brakk.
176911​
Skyldes det bare dårlig planlegging? Jeg kan ikke skjønne at noen vinner noe på at stortitlene kommer samtidig eller ikke i det hele tatt, verken de som selger spillene eller vi som kjøper dem. Greit nok, det selges flere spill før jul enn ellers, men noe av grunnen til at det selges mange spill da har jo etter hvert også blitt at de store titlene kommer ut da. De som har et begrenset spillbudsjett venter kanskje derfor til desember med å kjøpe spill(ene), men kanskje de hadde tatt seg råd til flere spill hvis de kom litt mer spredt? Lille Ole som får 50 kroner av foreldrene sine i ukelønn må nå velge mellom MGS3 og RE 4 (som han er altfor ung til å spille, dårlig eksempel).

Uansett. MGS3 og RE 4 har jeg allerede skaffet meg, Nintendo DS kommer jeg til å vente med og når det gjelder de andre spillene ... Mulig jeg går for Timesplitters. Men det er ikke et må-ha-spill i mars.

Har spill og konsoll jeg vil ha meg. NDS og spill til den. Republic Commander hørtes fristende ut. Har også en del andre spill jeg vil ha meg, som kom ut sist år.

.. men jeg har ikke penger. Så det hjelper ikke.

D

Deleted member 91

Gjest
Ingen tvil om at det kommer mange stortitler i Mars, men jeg tror alikevel at det bare er et par-tre stykker jeg kommer til å kjøpe, når det kommer til stykket. Nintendo DS har jeg fra før, men det kan hende jeg kommer til å kjøpe Wario Ware! Touched (det står vel mellom det og Zoo Keeper?). Conker: Live and Reloaded hadde jeg nesten glemt, men det må jeg vel få tak i. Metal Gear Solid 3 og Gran Turismo har jeg bare litt lyst på (desverre ...), og Splinter Cell ... nei.
Redigert: TimeSplitters 3 er vel det eneste spillet jeg er sikker på at jeg kommer til å kjøpe i Mars. Det blir gøøøy.

Revan: .. Jobb? Spør foreldrene dine om jobber rundtomkring i huset.

Hey hey hey, ikke glem Mario Party 6 for faen!

Skal bare ha Chaos Theory, jeg. Men jeg tror at 2004 blir et større spillår, da kom jo de mest etterlengtete noen sinne, Half-Life 2 og Doom III. Og Medal of Honor: Pacific Assault selfølgelig! :D

For min del plukker jeg opp Donkey Kong Jungle Beat (14. mars - Nord-Amerika) og Conker: Live and Reloaded (25. mars - Europa), og kanskje Yoshi's Touch & Go (14. mars - Nord-Amerika) og Devil May Cry 3: Dante's Awakening (1. mars - Nord-Amerika).

TimeSplitters: Future Perfect er jeg veldig usikker på ...

Metal Gear Solid 3: Snake Eater, Resident Evil 4, Nintendo DS og Super Mario 64 DS har jeg skaffet, og Wario Ware Touched! får jeg i løpet av februar (det er bestilt!).

Egentlig vil jeg helst slippe å kjøpe så mange spill ... Men det blir en del godbiter i Mars, ja - i hvert fall for Europa!

Hmmm... Nintendo DS har jeg fra før av, og Wario Ware Touched! sendes fra Kanada i morgen... Det er to "må-ha" spill der. Resident Evil 4 og Conker Live and Reloaded. Blir nok litt knapt med penger, men skal nok få det til ^_^

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det finansielle året 2004 slutter såvidt meg bekjent 31. mars 2005 (min 24-årsdag, juhu). Det at det kommer så mange kremspill i mars er ingen tilfeldighet, for å si det sånn - bratt inntjening på slutten av året er kos for aksjeverdien.

For min egen del: Jeg SKAL HA DS TIL BURSDAGEN MIN. Sånn er det bare.
Plukker nok opp Mario 64 samtidig. Ellers er det egentlig bare Warioware jeg MÅ ha på den listen der - MGS3 har jeg allerede, RE4 skal testes før jeg kjøper det og Timesplitters får vente til jeg har fullført toeren. Devil May Cry 3 kjøper jeg kanskje når det kommer som Platinum. Resten...? Æh. Kanskje Conker.