Mashed [Xbox, PS2, PC]

D

Deleted member 91

Gjest
Mashed er et multiplayer-spill som slippes på XBox, PS2 og PC den 25. denne måneden. Spillet handler om å kjøre biler, sett fra en top-down-vinkel. Kameraet er fokusert på spilleren som ligger på første plass, så de som ligger sist, detter ut. De tar da kontrolll over et sikte, og kan skyte på andre spillere. Siste spilleren som er igjen, får et poeng. Slikt fortsetter det til en person har nådd en viss mengde poeng. Spillet skal også ha diverse mini-games, for å krydre singelplayer-delen.
Spillet lover å være en multiplayer-favoritt, og jeg kan nesten ikke vente.
Hva syns SG-jævlene?

Høres ut som enda en destruction derby variant. Men de er alltid kule.
Dette virker i allefall som en interesang versjon av db. Må prøve, bare må prøve :p

D

Deleted member 91

Gjest
Minner mer om Circuit Breakers (PS1), hvis du husker den godbiten. Samme utviklere, faktisk. De har også laget Micro Machines til PS1 og Sega (tror jeg det var).

Opprinnelig skrevet av Baronen@16.06.2004, 20.54
Merk at jeg snakker spillet, ikke lekene. :D
Skjønte det da. Jeg var uslåelig på micromachine. Eneste problemet var at det "lagget" i XP. Men på min 98, jeg herjet alel bekjente, og de litt mindre bekjente. Jeg har legnge prøvd å finne en god db versjon, men det beste jeg fant var Destruction Derby på ps1. SOm jeg sefflig ikke har. Dermed ser dette lovend eut

Mashed ser kjeme tøft ut, gleder meg til du skal kjøpe det Baronen :tommelopp:

Det blir kjempe fett og spille det i 4 player!

D

Deleted member 91

Gjest
Jeg tror ikke de skulle ha det online, fordi de følte at de ikke hadde god nok tid til å skape en bra online-modus, uten slowdown og slikt. De ville heller fokusere på å gjøre spillet så bra som mulig slikt det var. Men de ville gjerne ha med online-modus i en mulig oppfølger, sa de i et intervju.

D

Deleted member 91

Gjest
Jepp. Problemet var at de ikke var sikre på om at alt kom til å gå glatt, og det blir ekstremt kjedelig hvis det begynner å hakke og slite online. De ville heller lage en bra online-modus i en eventuell oppfølger enn en middelmådig nå.

Sånn som på Socom 2 det. Det lagger online, selvom du bare går fremover.

Soom hadde vært mye bedre med en 2-8 player sak :D

Har testa det på PC nå, moro spill det, men ingen online-modus var rett og slett litt skuffende. Minnet en del om Circuit Breakers, ja.

Kommer sikkert en hack slik at man kan spille det online på PC allikevel. :p

D

Deleted member 91

Gjest
Wheeee, har endelig fått mine klamme hender på fullversjonen av Mashed, til XBox. Brukte mesteparten av gårsdagen på å åpne baner og nye kjøretøy, og har spilt spillet hele dagens ettermiddag sammen med tre kompiser.
Spillet byr på en perfekt balanserte power-ups, fra enkle landminer til bombekastere på taket. Banene er meget varierte, fra motorveier med kolonner av lastebiler, til krigssoner, markert med bombesmell, nedslitte bygninger, og stridsvogner plassert rundt omkring. Banene er veldig tøffe å kjøre på, med ramper og alternative ruter. Alle spillerne kjører samme type bil, det er bare fargen som varierer. Bilene i seg selv er ikke radikalt forskjellige fra hverandre når det kommer til hastighet og tyngde, og det virker som bare utseendet skiller de fra hverandre.
Grafikken har en fin flyt, uten noe slow-down i det hele tatt, selv med eksplosjoner og flammer rundt, dog det er et hint av pop-up - men dette legger du ikke merke til, siden kameraet er plassert rett ovenfra og ned på bilene.
Lyden er "sånn passe" - spillet har ikke bakgrunnsmusikk, bortsett fra på menyene, og stemmene til førerne i bilene blir kjapt irriterende, men dette kan enkelt skrues av på options-menyen. Ellers har bilene tilstrekkelig med motor-lyd, og eksplosjonene nok smell.
Den kunstige intelligensen til motstanderne i spillet er overraskende bra, til et spill som er nesten fullstendig flerspiller-fokusert. Fiendene dytter tilbake, tar hevn, og bruker power-ups flittig, særlig på de høyere vanskelighetsgradene.

En-spillermodusen er som sagt ikke i fokus her, og man åpner videre baner ved å få bronse, sølv og gull på de forskjellige utfordringene.
En-spillermodusen kan fullføres med én dags ivrig spilling, og er tittelens svake punkt, men jeg må innrømme at det virkelig ikke gjør noe, med tanke på at spillet handler om multiplayer. Personlig, så skjønner jeg ikke at utviklerne gadd å bry seg med å lage forskjellige variasjoner på standard-modusen - på "Beat the Bomb" starter du med en bombe på taket, og må komme deg gjennom checkpoints - hver checkpoint hever måleren som stadig teller ned, før den når bunnen og sprenger deg til fillebiter. Du har også en vanlig racing-modus, hvor kameraet er festet på deg, og motstanderne dine kjører uavhengig av kameraet. "The Fugitive" er modusen hvor du har tre runder på å jakte ned en bil på rømmen, som kjører nærmest perfekt på banen. For å vinne, holder det å være nær unnastikkeren - ikke på langt nært så enkelt som det høres ut. Du har også en modus som heter "Kill the 'Copter" (ellerno), hvor du må følge etter et helikopter og skyte det ned før det sprenger deg - på langt nær den enkleste modusen for én spiller.

Når du derimot får samlet sammen et par-tre venner, så tar spillet helt av, mens dere dytter hverandre av banen, skyter raketter, legger miner, og egentlig forårsaker all verdens faenskap mot hverandre. Det er her spillet viser seg som det avhengighetskapende monsteret det er, og du kan sitte i flere timer for å ta hevn på (eks-)kompisen din som sprengte deg ut for fjellkanten i forrige runde. Spillet har også en genial liten ting som gjør at du kan dele ut hevn: Airstrikes.
Når bilen din er ødelagt og du er ute av racet, dukker et trådkors i din farge opp på skjermen. Plasser trådkorset over en av de gjenværende kjøretøyene, hold det over i et par sekunder, og trykk på avfyringsknappen idet trådkorset blir til en sirkel. Et helikopter dukker opp, og avfyrer en søkende missil mot den utvalgte. Disse skaper en måte for spilleren å ta hevn, og å le ondt mens en av motstanderne dine blir sprengt til fillebiter.
Gameplayet i seg selv er nydelig, og tillater akkurat nok kontroll over bilen til å foreta presisjonsmanøvre rundt minene på banen du kjører på. Fysikken på bilene er ikke i nærheten av realistisk, men enkel å forstå, og vanskelig å mestre. R-knappen og A-knappen kan begge brukes til å gi gass, og X-knappen er det du trykker for å avfyre våpenet ditt. L-knappen er brems og revers, og B-knappen kan brukes til å dumpe et uønsket våpen som du har plukket opp. Venstrespaken og paden kan begge brukes til å styre bilen din.

Denne lite omtalte godbiten selges for 17.99 £ på play.com, og jeg foreslår at alle som har lyst på en multiplayer-opplevelse av de sjeldne plukker opp dette der, selv om du må regne med toll (ytterlige 124 kroner).
Dette ble en unødvendig lang forklaring, men samme søren. :p

Høres festbart ut - men er det bedre enn Micro Machines og Circuit Breakers? Tilfører det noe nytt?
Og vent litt - var det ikke du som sa at Driver 3 var bra? :p

D

Deleted member 91

Gjest
Jeg likte Driv3r. Jeg likte Micro Machines og Circuit Breakers. Jeg elsker Mashed. Om det tilføyer noe nytt? Tja, ikke egentlig, bortsett fra en græffikal øppdeit, Airstrike-systemet (det er genialt), nye baner og biler (duh), generelt mer moro. :p

Driv3r ER bra, noen greier bare ikke se det positive i spillet. Selvfølgelig, Driver i det heletatt er jo kjent for MANGE bugs :p . og oppdraga kunne vært fler av og vanskeligere har jeg hørt. men spillet er jo et ultra bra bil spill:)

Jaja uansett, jeg har spillt Mashed veldug mye faktisk både med og uten mutliplayer, og jeg vil si at dette er et av de tøffeste multiplayer bil spillet til nå.
Spillte 3 player i går, skulle gjerne fått med en til men hadde ikke fler kontrollere.
Veldig underholdene, og jeg syntes at det var bedre enn Michromachines. :tommelopp: