Mass Effect (360)

Jeg har en promo liggende ^_^ , og har meget lyst til og ta en titt på dette spillet.
Men jeg har så mange spill liggende nå så jeg må nok bare spare dette til vinteren kommer for 100% og det blir som og drepe seg selv av og gå ut i den helvetes snøen.

Men anyway.

I IS VERY MUCH EXITE.

Hva med dere?

D

Deleted member 91

Gjest
"Ja jeg gleder meg kjempemasse altså men jeg gidder ikke spille det selv om jeg gleder meg kjempemasse du skjønner jeg har så mye annet viktig å gjøre."

Jeg syns du burde enten spille spillet eller holde kjeft og gi faen i skrytetrådene, men siden jeg vet jeg har tapt uansett kan jeg jo avsløre at jeg gleda meg ganske mye for en stund sida, men siden det var relativt langt unna på det tidspunktet begravde jeg det bakerst i hjernen. Nå nærmer det seg jo, så jeg antar det er på tide å forberede seg på megaskuffelser over slåssesystemet (se: Ass Ass Creed), men ihvis det faktisk blir stødig (10/10 i OXM som om det betyr noe, forresten) plukker jeg det nok opp iløpet av første uka det er ute, om ikke til jul.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Jeg kan ikke vente til 23/11, og jeg liker normalt ikke RPG en gang. Om jeg liker dette, står vel KotOR for tur. Eller er jeg bare desp etter bra spill?

Uansett, utifra alt jeg har lest, sett og hørt, så tegner dette seg til å bli en verdig spillopplevelse. Om det derimot revolusjonerer spill som medium (sånn som Bioshock også skulle) gjenstår og se - min naturlige skepsis holder ikke akkurat en knapp på det.

Lodin

Der Waaaah
Må nok ha dette ja om ikke for annet enn de lesbiske aliensex scenene som har fått spillet bannlyst i Singapore. :sikle:
Evt. kan det og hende at er et jævla bra RPG og slikt liker man. Til tross for at the Witcher allerede er årets RPG da. Tror jeg skal gjøre meg ferdig med det først.

Neh, jeg spiller det ikke fordi jeg har Crysis og Assisins creed pågang som jeg også har gledet meg veldig til. de er begge godt påbegynt og jeg orker ikke enda ett spill oppå det igjen.

Og jeg liker og vite att jeg har noe fint som ligger og venter.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Noen folk har allerede spilt gjennom spillet:

Opprinnelig skrevet av drsteve fikk et spørsmål om kampsystemet
I would say the combat is between amazing and good, sliding gracefully into the great level. Enemies and your AI compatriots act pretty smart most of the time, ducking for cover, poking out to shoot one another, it's very engrossing. As you progress you will find yourself pausing combat to use your buddies skills, not because they don't use them effectively, but mostly because they don't use them when you want them too. The problem with it is that only having 4 types of weapons is incredibly limiting, and if you don't play soldier you can only use 2 weapons effectively. While it makes your multiple play throughs very different, there are some situations where you need a sniper rifle, and if you aren't proficient with them you can't even zoom in with one, so you are stuck waiting for one of your teammates to take out an enemy, or risking your life and trying to bum rush into their face. That said, it's still incredibly fun.

And no, they don't have any explanation as to why almost all the alien races look humanoid.

Lodin

Der Waaaah
Det er såklart for at Shepard skal kunne ha seg med kvinnene deres. Noen har tydligvis ikke sett nok Star Trek ass.

Og forøvrig: Oh noes, et RPG hvor man ikke kan bruke skills man ikke har ferdigheter i! :grine:

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Star Trek og Star Wars hadde humanoide aliens fordi de jobbet med mennesker og ikke hadde budsjett. Mass Effect har ikke den unnskyldninga. Jeg synes også det er litt teit å bare ha tobeinte toarmede aliens som går oppreiste i et slikt spill.

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Hvis man virkelig skal ta den tanken fullt ut, må man se for seg vesen som ikke består av samme substanser som oss, som ikke kommuniserer som oss, som eksisterer på helt andre dimensjonelle plan, som innånder zyklon b og puster ut radioaktivt avfall - noe som a) gjør det vanskelig å kommunisere med dem eller i det hele tatt å ko-eksistere innenfor samme område og b ) gjør det vanskelig å nedkjempe dem med konvensjonelle metoder kjent for oss i den virkelige verden. Man kunne sikkert designet en sjettedimensjondesintegrator for å destruere auraskapninger hvis legemelige form var i en dimensjon vi ikke oppfattet, men da kan man liksågodt ha et konsept vi forstår og er delvis familiære med - en vanlig (futuristisk) pistol som skyter kuler/laser/noe gjenkjennbart i et legeme vi kan se (og forstå svake punkter på) fremfor å gjøre det unødvendig vanskelig og ikke minst ikke spesielt troverdig fordi det bruker fantasikonsepter vi ikke kan gjøre oss kjent med uten en særdeles langtekkelig introduksjon, og forsøk på å fremstille noe utenkbart.

Derfor er det greiere at de er humanoide (ergo naturligere for eksistens innen samme område og mulighet for kommunikasjon og interaksjon på noenlunde likt plan) fremfor å prøve på noe halvveis ugjennomførbart som får kommunikasjonen til å virke absurd.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
For de som ikke så episoden, her er et transcript.

12:17:27 <Thinaran> 1UP show snakker dritt om Mass Effect :D
12:17:45 <Thinaran> Har mistet oversikten over hvor mange ganger Bryan har brukt ordet "lame"
12:17:48 <Lodin> Hva sierem?
12:18:41 <Thinaran> man kan levle personen sin feil, så man sliter hardt på slutten
12:18:55 <Lodin> Oj
12:18:55 <Thinaran> det er 14 timer langt hvis du skipper sidequests, som er superteite uansett
12:19:10 <Thinaran> Inventorysystemet er helt idiotisk
12:19:38 <Thinaran> Storyen er veldig bra
12:19:53 <Lodin> Jeg skal være en half-ork bard og fokusere på magi
12:20:06 <Thinaran> Bryan syntes den var vanskelig å holde oversikt over
12:20:08 <Thinaran> og han liker MGS :p
12:22:25 <Thinaran> combat eier
12:22:36 <Thinaran> ser tøft ut og
12:22:58 <Thinaran> AI på folka dine er bra
12:23:18 <Lodin> hmmm
12:23:41 <Thinaran> Men han ene sleit med slåssinga, fordi det er ingen tutorial i spillet
12:25:19 <Thinaran> ah
12:25:28 <Thinaran> AI-en er bra i kamp, men pathfindinga suger :D

Jante

privileged CIS shitlord
Tror jeg trygt kan vente på PC-versjonen som uten tvil kommer en gang i løpet av neste år. :v:

Jeg syns den generelle "feelingen" og spesiellt combat feel og kontroll var helt på trynet kjedelig.

Ålreit. Her kommer førsteinntrykket fra en som faktisk liker rollespill, og har slukt ned alt annet BioWare har gjort som en sulten geit :elsk:

Jeg er trøtt, så jeg får oppsummere det på en setning:

Game of the Year. :elsk:

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Vel, etter Kotor2 (som jeg syntes var litt lol), Jade Empire (lolx20) og Neverwinter Nights 2 (lolxUendelig).

Så har jeg vanskelig med å se frem til dette. Folk praiset Jade Empire som ligger på ca. 90% på gamerankings. Og dette ser ut til å være litt i samme gate. Ikke HELT, men litt.

Meh, ikke overbevist, men det er vel verdt en titt.

...Også når jeg ser kommentarene over så... ja, dette lukter litt lolx2.

lol?

lolx2 @ u

KOTOR 2 og Neverwinter Nights 2 ble laga av Obsidian. Dermed er det ikke BioWare som har feila der.

Jade Empire derimot.

Men, så ligner er jo egentlig Mass Effect mer på KOTOR meets Halo, enn Jade Empire-crapet.

Lodin

Der Waaaah
Jeg likte Jade Empire. :$
Regner med at jeg vil kose meg med dette og, men lommeboka er bare full av møll og flaggermus så det får vente noen uker.