Mass Effect (360)

SITAT(Aleks @ 22.11.07, 15.50) 90385
Game of the Year. :elsk:
[/b]
Godt å høre. :)
Mitt eksemplar ble sendt fra AS i dag. Håper det kommer i morgen, men tipper jeg ikke har det før lørdag. Regner med dette vil sluke mesteparten av helgen.

Spiller folket med grain og motion blur på eller av? Usikker på hva jeg skal velge.

Jeg spiller med på. Det er default, og da er det det utviklerene mener er best, og det er jo de som har laget det. Så jeg legger opplevelsen min fullt i deres hender.

Novastrum

Feminist-elitist
SITAT(Aleks @ 22.11.07, 21.05) 90461
Jeg spiller med på. Det er default, og da er det det utviklerene mener er best, og det er jo de som har laget det. Så jeg legger opplevelsen min fullt i deres hender.
[/b]
Det er noe som heter preferanser!

D

Deleted member 1518

Gjest
Fikk bare spille 2-3 timer før 360en ikke vil lese spillet lengre. LAME!

SITAT(Thinaran @ 16.11.07, 13.59) 89345
Star Trek og Star Wars hadde humanoide aliens fordi de jobbet med mennesker og ikke hadde budsjett. Mass Effect har ikke den unnskyldninga. Jeg synes også det er litt teit å bare ha tobeinte toarmede aliens som går oppreiste i et slikt spill.
[/b]
Der tar du jo ganske feil. I Mass Effect så langt jeg vet har du både Hanar og Elcor som ikke har to bein og to armer. Og selv om jeg ikke har spilt for mye, så har jeg oppfatningen av at det er muligheter for at det finnes andre raser fordi spillet bare snakker om rasene som har sluttet seg til Citadel administrasjonen, aka samlende nasjonorgan for raser i universet.
Så langt har jeg oppfatningen av at dette er det beste spillet siden Ninja Gaiden til Xbox.

Slett cachen på HDD-en og/eller memory uniten. BioWare har selv sagt at det kan være problemer med frysing og kræsjing. Å slette cachen på minne-greiene ordner visst problemet.

Er omtrent 14 timer inn i spillet, level 30.

Sidequests <3

Siste jeg gjorde var å gjøre halvparten av et oppdrag som foregår på månen, yeah - that's right, vår måne. Kunne til og med se jorda, men ikke lande :(

Nevertheless et fantastisk spill!

CockMcBalls

El Sabor Professional
Hva faen er dette for noe drit. Jeg er på mitt andre eksemplar av ME nå (fikk en uleselig disc igår), og det ble faenmeg "unreadable" etter en stund det og.
Den der HDD-fixen er bullshit, prøvde å starte spillet uten harddisken kobla til konsollen, men det fryser jammen da og. Sukk, jeg får stikke ned og hente mitt tredje eksemplar på mandag og håpe på bedre tider.

D

Deleted member 1518

Gjest
SITAT(Aleks @ 24.11.07, 23.42) 90722
Slett cachen på HDD-en og/eller memory uniten. BioWare har selv sagt at det kan være problemer med frysing og kræsjing. Å slette cachen på minne-greiene ordner visst problemet.
[/b]
Takk for tipset, men det funka ikke. Hikst.

Cock, fikk du spilt spillet før det fikk herpes? Mitt funka i det minste i noen timer. Faen, jeg er så arg.

CockMcBalls

El Sabor Professional
Fikk spilt to-tre timer ja. Tenker jeg var fem minutter fra å komme meg bort fra the Citadel. Det rare er at det fryser mer og mer, som om det ødelegger seg selv liksom. Jeg kan ikke starte spillet på nytt en gang nå.

Med slette cache mener jeg riktignok å komme seg innpå memory på 360 dashboardet. Trykke Y også X, left bumper 2 ganger, right bumper 2 ganger, og X igjen. Ikke den Oblivion-greia med å holde inn A, mens konsollen går på eller hvanåenn det var.

Jeg er ganske sikker på at det er dette dere må gjøre, siden spillet mitt også spiste pai da jeg først begynte. Etter det der kasta den paien og konsentrerte seg om å underholde meg.

CockMcBalls

El Sabor Professional
Kjære deg, jeg har da vært inne på Bioware-forumet selv, og gjort dette. Sa og at jeg til og med prøvde spillet uten i det hele tatt å ha hdd-en koblet til, i tilfelle det var savegamet eller hva faen som lagde krøll; dette gjorde imidlertid ingen verdens forskjell. Tydelig at vi har med en bad batch å gjøre her.

D

Deleted member 1518

Gjest
Heldigvis har jeg fått låne en kopi av en kamerat.
Og jeg kan si at jeg blir sånn passe forbanna på kamper. Greit nok det har masse rollespill elementer, noe jeg alltid setter pris på. Men fordelene dine ved å bruke taktikk er ganske kjipe, ettersom det alltid er noen fiender som så og si kan drepe deg med et skudd. Du blir jo ikke belønnet for noenting, eneste du blir belønnet av er å spille det om og om igjen helt til du finner en metode som funker; BAJS. Jeg vil komme videre og ikke bli avbrutt av irriterende kamper som repeterer seg i det lange og brede, da mister spilleren fokus fra spillet. Det at noen fiender kan ta deg ned med et skudd gjør det så jævla irriterende når du har gjort det kjempegodt, og han bare hopper frem og skyter ræva av deg så du må starte på ny.

Scary Paladin

Ukjent herremann
De eneste fiendene jeg har møtt som dreper meg på ett skudd pleier å lade opp skudda så jeg vet jeg bør se til helvete å komme meg i dekning. Noen andre du tenkte på?

D

Deleted member 1518

Gjest
Ikke alltid jeg har helt fult liv, men jeg treffer stadig på folk med rakket kastere, sniper. Og om det ikke dreper meg helt tar det så mye liv at det bare tar et skudd så er jeg dau.

Blir du one-hitta av fiendene så er det ikke fordi spillet er kjipt, det er fordi du er for liten level. Tenkt på å prøve deg på litt sidequests (om det er mainstorien du sliter med) eller prøve et annet lettere sidequest for å få litt bedre våpen og experience points?

Er selv level 39 nå. Rundt 19 timer inn. Har nettopp hilst på Sovereign. Definitivt årets spilløyeblikk :D

Scary Paladin

Ukjent herremann
SITAT(Torulv @ 25.11.07, 19.34) 90822
Ikke alltid jeg har helt fult liv, men jeg treffer stadig på folk med rakket kastere, sniper. Og om det ikke dreper meg helt tar det så mye liv at det bare tar et skudd så er jeg dau.
[/b]
Rakettfolka bør ikke være noe problem med mindre du er i et veldig lite rom, da suger de. Snipere ser man p.g.a lasersiktet når de sikter mot deg eller vennene dine. Hvis du ser en laser som peker mellom øynene dine er det kanskje greit å komme seg i dekning. :p Noe som irriterer meg mer er folka som rusher deg og slår. De tåler mye pluss at de dreper mye.

Tips: snipere tåler utrolig lite og pistolen er overraskende treffsikker hvis du ikke har noen sniper egenskaper. Og hvis du ikke har gjort det enda... oppgraderinger + våpen = win!

D

Deleted member 1518

Gjest
SITAT(Scary Paladin @ 25.11.07, 19.47) 90828
Rakettfolka bør ikke være noe problem med mindre du er i et veldig lite rom, da suger de. Snipere ser man p.g.a lasersiktet når de sikter mot deg eller vennene dine. Hvis du ser en laser som peker mellom øynene dine er det kanskje greit å komme seg i dekning. :p Noe som irriterer meg mer er folka som rusher deg og slår. De tåler mye pluss at de dreper mye.

Tips: snipere tåler utrolig lite og pistolen er overraskende treffsikker hvis du ikke har noen sniper egenskaper. Og hvis du ikke har gjort det enda... oppgraderinger + våpen = win!
[/b]
Joda, har oppgradert våpen, skudd osvosv. Det oppstår bare så forbanna mange irriterende situasjoner som tar livet av meg. Får prøve med litt andre taktikker.

Scary Paladin

Ukjent herremann
Ja ok, måtte bare spørre siden jeg har snakka med flere folk som ikke ante at det var mulig. Det er forøvrig greit å se om du finner dødsoner der du kan skyte fiendene uten at de treffer deg hvis du sitter helt fast. Dører kan også brukes som dekke hvis du har lite skjold eller liv. Fiendene følger ofte ikke med inn i et annet rom hvis ikke døra er åpen. Hvis dette skjer er granater din beste venn. :)

D

Deleted member 1518

Gjest
Ser ut til at jeg klarte å frembringe noen ganske keitete situasjoner ved valg av karakterer og oppgraderinger. Jeg har i hvert fall klart å få tilbake balansen, og nu er det intet problem. Fantastisk.