Mass Effect kan kun installeres tre ganger

Lodin

Der Waaaah
For en stund tilbake avslørte EA at Mass Effect til PC skulle bruke diverse nazieske kopibeskyttelsesformer hvor man bla. måtte være online hver tiende dag for å kunne fortsette å spille. Ikke uventet eksploderte Internett av dette og EA trakk seg tilslutt og sa de skulle implementere en mye snillere versjon. Nå som spillet er ute har det derimot vist seg at det ikke er helt sant.
ME kan kun aktiveres tre ganger. Hver gang du legger det inn må du gå på nettet og aktivere det. Hvis du sletter spillet får du ikke en aktivering tilbake slik som Bioshock gjorde det når det ble sluppet (dette er siden helt fjernet med en patch).
Er det bare jeg som ser noe veldig galt her? Det er nærmere å leie et spill enn å kjøpe det for helsike.
Heldigvis for oss forbrukerne er dette aktiveringstullet ekstremt lett å cracke seg forbi. Det er med andre ord kun lovlydige brukere som nok en gang må lide. EA is fucking us agin og alt det der. :argh:

Forøvrig skal man ikke se bort ifra at også Spore kommer til å ha dette tullet og her er det faktisk veldig ille siden det virker som det er viktig med en orntlig registrert utgave av det for å laste ned andre folks dyr og sånn. >_<

BLEH

Hva med:

Det er helt på trynet...

Ikke kjøp noen EA produkter. :)

Føler meg smule skitten om jeg ikke betaler for skikkelige gode spill, men akkurat EA kan ta seg et tak, faen om de får en eneste krone av meg.

Merkelig at dei ikkje ser at dette faktisk fører til meir piratkopiering.. Kva for huleboere er det som jobber med EA sin piratbeskyttelse egentlig?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Den som det visste, du. Uansett ser vi at det har vært en trend at bruksbeskyttelser ("kopibeskyttelser" blir liksom ikke riktig ord hvis du spør meg) har gått vekk fra de drakoniske prinsippene som blant annet StarForce drev med. Kan bare håpe at EA også fatter dealen etter hvert. Uansett så fatter og begriper jeg ikke hvorfor de ikke bare gjør som Valve, hvor spillet er kryptert når du kjøper det, lisensen ordnes via nett når du installerer, og så er det null stress etter det. EA har jo også sin helt egne nedlastingsgreie som iallfall Spore krever, så dette her er en gåte.

Er relativt sikker på at personen som lagde det hadde mensen. Eneste forklaringen jeg kan komme på.

Lodin

Der Waaaah
EA har jo også sin helt egne nedlastingsgreie som iallfall Spore krever, så dette her er en gåte.
Ah, men de har da også funnet sin helt egen unike måte å gjøre nedlastbare utgaver av spill på. Ihvertfall med Spore betaler man kun for å laste ned spillet en gang. Vil du gjøre det igjen må du betale på nytt. Evt. kan du betale en liten sum for å sikre din digitale kopi og laste ned så mange ganger du vil. :ras:
Dette er kun fra EA sin egen nedlastingsgreie vel å merke. Direct2Drive og sånt vil funke som vanlig.