Har kjøpt spillet idag og har testa det litt i kveld. Så langt så er jeg positivt instilt til spillet. Noen andre som spiller dette spillet og hva synes dere?
Kommer med nick og server info senere når jeg har laget en skikkelig char.
Opprinnelig skrevet av Toz@17.04.2005, 01.16 Det er bar e teit at med matrix, for det er agt for at folk skal kjøpe det og bruke pengre for det er en fil, som hetr martix
men alle spill lages jo for å tjene penger.. man trenger jo "lisens" i form av key for å spille de alle aller fleste spill online. Har ikke hørt stort om matrix online. er det enter the matrix bare med en liten modifikasjon for å spille det i multiplayer?
Lisens og lisens … Det er ikke snakk om at rettighetsinnehaverne bare har gitt lisensen til et tilfeldig spillselskap, Wachowski-brødrene jobber faktisk tett med utviklerne for å lage et skikkelig Matrix-spill, som faktisk fortsetter historien fra filmene, og det bør de få cred for. Bare synd at selve spillet, akkurat som Enter the Matrix, ikke er opp til pari. Eurogamers omtale fikk meg ikke til å ville spille det, iallefall:
Opprinnelig skrevet av Kieron Gillen It's just about possible that the game may evolve into something marginally more palatable, but it's not particularly likely. Even if the surface mistakes were removed, its problems are so fundamental to its design that it's hard to imagine it transcending into a serious competitor for the big boys.
Spilte noen timer i natt og synes det var morro så langt ivertfall. Satt på en maskin som ikke klarte å kjøre spillet noe serlig bra så jeg fikk ikke noe intrykk på åssn grafikken osv er noe særlig.
Det som jeg bekymrer meg litt over nå er om du bare kommer til å løpe i disse gatene og inn og ut av bygninger. Eller om du faktisk kommer til noen nye plasser som ikke ser ut som ja gater med høye bygninger...
Får bare spille på å se åssn det utvikler seg. Dette er jo langt ifra å konkurere imot WOW men det spillet her er jo også da i en helt annen setting...
Har nå spilt mange timer og det ser ikke så bra ut det her altså. Du går da rundt i denne gigantiske byen som forøvrig ser bra ut. Kanskje litt ensformige textures og du har følelsen at alt er likt....
Det som er med spill som WOW er jo at du kan bare reise ut i verdenen og utforske di utrolige landskapene. Men det kan du ikke i Matrix Online...for alt er likt. Du er bare i denne byen.
Du får oppdrag om å gå til det å det huset å hente en fyr og lede han til X. Og så står det da noen gjenger med folk som bare henger rundt omkring som du må banke møkka ut av.
Slosse systemet er et turnbased basert opplegg. Noe som funker ok men som heller skulle vært realtime. Og du kan forvente å se alle di kule bevegelsene og slosse senene som i filmene. Veldig bra! Er også mulig for å lære seg å hoppe mega høyt opp til skyskrapere osv. Det ser veldig kult ut...
Alt i spillet er koder....altså en sko er en kode. Om du velger en classe som kan lage koder så kan du lage ting. Da må lære deg kodene å kan da kode deg ting. Kunne vært kult med det er heller bare hodebry...for du blir nemelig ikke lært noen ting i selve spillet utenom det veldig basic sakene.
Spillet er selv for meg som har spillt MMORPG spill i mange år veldig vanskelig å forstå og når det ikke er noen logiske forklaringer eller noen tutorials i selve spillet så gjør det ikke saken noe lettere...
Et rart eksempel er at om du finner ting..klær våpen osv så må du finne en hardline altså en tlf til virkeligheten for å laste opp kodene til di tinga du finner. Ellers så kan du miste alt du finner om du dør....passer jo bra til historien og settinga men hvor irriterans er ikke det å miste freaking alt du har funnet på et oppdrag eller noe da?
Og du finner masse saker til jenter i spillet...dette har dem vist gjort med vilje sier mange for å få flere jenter til å spille!? Hvor idiotiskt er ikke det..?
Så langt i spillet så har jeg bare opplevf frustrasjon over hva i huleste jeg skal gjøre. Ting som burde være så enkelt som å reparere utstyr du har på deg foreksempel. Ingen hints eller noe til åssn du skal gjøre dette...det er nemelig ingen NPC som gjør dette. Og ingen vet noe i spillet heller. Så etter å ha lest på diverse forums så fant jeg ut at det er en av classene i spillet som kan lære seg et programm til å reparer ting....jaja..
Det er nettopp ting som det at en ikke skjønner helt vanlige enkle ting og må gå å lete på nettet etter svar drar spillet enda mere ned i møkka. Spillet ville vært bra for 3 år siden men nå idag når en kan sammenligne det mot EQ2 og WOW så er det rart at dem i det hele tatt har sluppet spillet ut. Dem kan da umulig tror at det her kommer til å klare seg.....
Virkelig synd vis dette spillet er så dårlig som dere sier det er.
Hadde virkelig trengt et ordentlig framtids/sci-fi spill (liker den settingen) på samme nivå som WoW :totomleropp:
Men jeg må nok teste det ut alikevel.. må bare sjekke...
Men det blir ikke før jeg har begynt å gå litt lei av WoW... og det er jeg ikke i nærheten av enda.... :cool2:
Star Wars Galaxies er et godt valg hvis du vil ha et Science Fiction\Fremtids MMORPG spill, men på en annen side så er SWG veldig annerledes fra WoW. Og en del mer komplisert.
Ja, hadde vært noe det. Uheldigvis så må absolutt alle MMORPG følge den samme veien---->Gain XP----->Gain XP----->Get Better\New Level------>Gain XP osv
Hadde vært noe med et MMORPG, der Rollespilling var hovedfokuset. Ikke å bli bedre og skaffe XP, men det hadde vel egentlig ikke vært noe særlig suksess i det store marked.