Medieval 2: Total War

#1
Jeg ønsker å bruke denne tråden til å prise "Medieval 2: Total War" opp i skyene, noe som det fortjener. Spillet har greid å kombinere strategy og tactics på en så fantastissk måte at jeg blir rent rørt. I motsetning til de fleste krigsspill tar den ikke bare opp det rent militære, men også viktigheten av religion, handel og - ikke minst - diplomati i en krig. Jeg var blitt lei av de spillene der du bygger en base, trener opp førti soldater, og sender dem avgårde fpr å ødelegge motstanderens base. I dette spillet ble det mulig å tenke mye mer strategisk - istedenfor å bare tenke på det neste angrepet kunne man bruke tid på å drive med etteretning, og finne strategiske posisjoner å gjøre i stand til angrepet. Istedenfor å frykte at fiender skulle komme fra skyggene på kartet og ødelegge basen din ble det mulig å bli varslet om kommende kamper for på den måten ta de nødvendige forholdsregler. Også positivt var det faktum at man istedenfor å kunne trene opp maks 100 soldater kunne bygge opp hærer på rundt 1000 mann. I tillegg kunne du sende forsterkninger, slik at man lett kunne komme opp i rundt 3000 mann hvis man skulle invadere en stor by.
Det å miste en av byene sine ville dessuten ikke være slutten av spillet, men bare et lite tilbakeslag.

Er det andre som deler disse følelsene til dette fantastiske spillet, så si i fra.