Mest minneverdige spilløyeblikk!

#1
Har dere noen spilløyeblikk dere husker spesielt godt som har satt dype spor i dere? Personlig må jeg si første gang jeg testet Quake 1 Team Fortress over internett var en opplevelse utenom det vanlige. Det var Shadar som introduserte meg for dette og jeg husker det som det var i går at vi satt på 33.6k modemet mitt og lastet ned maps, modeller og wav-filer i timesvis for å få spilt. Nesten så jeg feller en tåre ved tanken. ^_^ Et annet øyeblikk var når jeg nettopp hadde fått Blackout og testet dette. Det var et mørkt, dystert og grovt spill som virkelig satt spor i meg.
 
#2
FFVIII, det var spillet som virkelig gjorde meg interessert for rollespill. jeg skrev om litt om hva jeg likte med i et annet emne for noen dager siden:
Opprinnelig skrevet av Pyro
Final Fantasy VIII, det er favoritt spillet mitt. In-game grafikken er kanskje ikke så veldig god nå, men da jeg kjøpte spillet i 99, var jeg i ekstase over grafikken, men den er da ganske koselig. Musikken er laget av Nobuo Uematsu, noe som er et stort pluss, cause' I love it. Den passer bra til landskapene og handlingene, miljøene er fint laget og jeg klarer rett og slett bare å leve meg inn i spillet. Og hvem elsker vel ikke kortspillet? Musikken er god, reglene er både gode, simple og irriterende, det er også morsomt å samle alle kortene. Følelsen har muligens mye med den nostalgiske følelsen å gjøre, men det er et bra spill :D
Jeg får en skikkelig glad følelse når jeg hører Balamb Garden sangen, den bringer så mange minner ^^
 
#3
Første gang jeg møtte på The Flood i Halo: Combat Evolved. Hadde unngått å lest spoilere om nettopp dette, så det kom som en mildt sagt stor overraskelse på meg. Ellers synes jeg heles spillet er fullt av gode og minneverdige opplevelser. Det er selvsagt mange andre spill jeg kunne nevnt, men dette var det første jeg tenkte på når jeg las emnetittelen.
 
#4
Etter å ha gledet meg i lang tid kom endelig Metal Gear Solid 3: Snake Eater ut på markedet, og jeg kjøpte det på dagen. Den helgen gikk bort til spillet, og jeg får frysninger bare av tanken på det spillet. :flau:
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#5
Føste gangen jeg smelte Rez inn i maskinen. Der og da fikk jeg følelsen av at jeg var vitne til noe stort. Vi snakker rett og slett om kunst, mann. Historien endte selvsagt med at jeg spilte helt til jeg rundet det.