Mest nyskapende spill 2009

Mest nyskapende spill 2009


  • Totalt antall stemmer
    21

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#1
Evnen til å tenke nytt er kanskje det viktigste i spillbransjen. Og hvilken tittel var mest nyskapende i 2009?
 

Kilik

Lokal moderator
#2
Flower.
Et spill som aldri kunne ha kommet ut på forrige generasjons konsoller, både på grunn av det tekniske og distribusjonssystemet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Ble Flower her også. Thatgamecompany er de eneste som har klart å bruke Sixaxis-kontrolleren til noe vettugt, bortsett fra den ene bittelille genistreken i Killzone 2 (du må holde kontrolleren helt stille når du ser gjennom kikkertsiktet på ei rifle, ellers svinger siktet ditt rundt omkring), og grafikken gjør en glimrende jobb med å vise fram styrken i PS3-en samtidig som den gjemmer unna svakhetene. Spillkonseptet er også briljant, bare synd at det faller litt fra hverandre mot slutten. Det med at vinden din eller blomsterbladene eller hva det er plutselig kan bli skadet var sikkert godt ment, men det føles bare upassende og irriterende. Trofeene du kan samle er også smart designet, så alt i alt ender det opp som en god opplevelse.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#4
Hørt mye blandet kritikker om Flower, men ser det ofte relativt billig på PSN. Er det bare nyskapende og artistisk eller er det så morsomt at jeg bør teste det?

EDIT: Nå skrev jeg det samtidig som Yetipants kjørte på med en mini-anmeldelse. :laugh:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#5
Det er så billig at du ikke bør spekulere på om det er verd å teste. For det er det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Burde vel egentlig nominert Noby Noby Boy her også, men det er vel ikke egentlig nyskapende, bare regressivt. Og det er det som gjør det så bra.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#7
Noby Noby Boy er bare :psyduck:
 

oma

Village Drunk
#8
Ble Flower her også. Thatgamecompany er de eneste som har klart å bruke Sixaxis-kontrolleren til noe vettugt, bortsett fra den ene bittelille genistreken i Killzone 2 (du må holde kontrolleren helt stille når du ser gjennom kikkertsiktet på ei rifle, ellers svinger siktet ditt rundt omkring), og grafikken gjør en glimrende jobb med å vise fram styrken i PS3-en samtidig som den gjemmer unna svakhetene. Spillkonseptet er også briljant, bare synd at det faller litt fra hverandre mot slutten. Det med at vinden din eller blomsterbladene eller hva det er plutselig kan bli skadet var sikkert godt ment, men det føles bare upassende og irriterende. Trofeene du kan samle er også smart designet, så alt i alt ender det opp som en god opplevelse.
Det at bladene ble skadet av industrien var jo bare en fin metafor ^^
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Det kunne ha vært en fin metafor. Slik det er, føles spillet som om at du ligger og slapper av i en eng midt på sommeren og sola skinner og vinden blåser lett og alt er ganske chill og så plutselig kommer det en kis og stikker en spiss pinne inn i nyrene dine gjentatte ganger til du går et annet sted. De kutta ut den fine designen og den gode opplevelsen ved å gå tilbake til mer tradisjonell presisjonsbasert videospilldesign, som fungerte ræva i den løse rammen spillet er bygget rundt og dessuten føles veldig dårlig matchet med resten. Jeg liker det ikke.