Mest opphypa spill som ikke leverte?

Gta - San andreas. Jojo, spillet var bra det. Men ikke inærheten av forventningene jeg hadde til det.
Var man lei av vice city var man automatisk lei av san andreas også. altfor likt.

EGM sin liste var verdiløs. Altså, hvordan kan de velge spill som Ico, Donky Kong Country og FFIX som de mest opphypa spillene som ikke leverer når spill som Goldeneye - Rogue Agent er ute på markedet?

En eller annen nevnte The Bouncer her tidligere, og der er jeg helt enig. Det var omtalt som et ps2 must-have men endte opp som dritt. De aller fleste som husker tilbake til tiden rett før ps2 kom ut kan bekrefte dette :p

Opprinnelig skrevet av Yetipants@08.04.2005, 15.49
Jeg spilte Perfect Dark på emulator før jeg testet det på N64, og tenkte at all hakkingen sikkert var pga. for dårlig PC til å kjøre emulatoren, ev. dårlig emulator.
Jeg tok feil, gitt. Det var like ille på N64. Jaiks.
204113​
Synes å huske at du måtte helst ha Memory Expansion til det spillet for at det skulle kjøres i en grei fart, så hvis du ikke testa det med mem exp. så ville det nok voldta din PD opplevelse.

Men bevares, spillet var hypet. Fikk aldri den GoldenEye følelsen jeg av spillet. Men det funka, mer eller mindre.

Opprinnelig skrevet av znaak+12.04.2005, 18.07-->
<!--QuoteBegin-Conan
@12.04.2005, 17.01
Det siste mest overhypa spillet må uten tvil være Brothers in Arms til PC. Jeg advarer ikke kjøp dette spillet bare spill moh igjen en gang til istedet.
205914​
Jeg synes faktisk Brothers In Arms er et fantastisk krigsspill. Mye bedre enn alle Medal Of Honor spillene.
Dessuten får du (ihvertfall jeg) en utrolig virkelig følelse av krig i Brothers In Arms. Noe jeg slettes ikke får i Medal Of Honor.
Grafikken er også veldig god i BiA.

Hva skuffet så mye med BiA mener du?
Har forresten ikke noe imot din personlige mening.
205918​
[/b]
Jeg mener ikke at Moh eller Cod er noe bedre bare at the er det samme gamle opp igjen BiA. Det var jo så mye snakk om at det skulle være så mye nytenkning i dette spillet. Har ikke akkurat lagt merke til noe utrolig, (med untak av det simple lag kommanderings systemet).

Man kan fortsatt løpe rett ut i mg-ild uten å prob. Hele interfacen ser litt for mye ut som consoll konvertering (jeg spiller det på pc). Konsoll spill med konsoll interface får bli på konsoll.Dårlig gjort lage en simpel konvertering til flere platformer bare for å tjene mere. Ikke misforstå jeg har både pc, ps2 og xbox bra til sine spill.

Ja så var det replay valuen, etter å ha runda det (tok meg ca15timer) så kunne man spille det i svart/hvidt det tok kaka. Da uninstalla jeg det momentant ikke veldig moro. resten av bonusene var rett og slett latterlige, enten så må man lage det bra eller så drop det bruk tida på noe annet.

det var det jeg hadde tid til mere å si men må gå

Opprinnelig skrevet av WiKKiDCLOWN+13.04.2005, 03.05-->
<!--QuoteBegin-Yetipants
@08.04.2005, 15.49
Jeg spilte Perfect Dark på emulator før jeg testet det på N64, og tenkte at all hakkingen sikkert var pga. for dårlig PC til å kjøre emulatoren, ev. dårlig emulator.
Jeg tok feil, gitt. Det var like ille på N64. Jaiks.
204113​
Synes å huske at du måtte helst ha Memory Expansion til det spillet for at det skulle kjøres i en grei fart, så hvis du ikke testa det med mem exp. så ville det nok voldta din PD opplevelse.

Men bevares, spillet var hypet. Fikk aldri den GoldenEye følelsen jeg av spillet. Men det funka, mer eller mindre.
206147​
[/b]
Frameraten er ganske rævkjørt uansett om du har Memory Expansion Pak.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Eksakt... da jeg spilte PD på ånkli var det MED sånn pakke.

Opprinnelig skrevet av Conan@14.04.2005, 13.02
Jeg mener ikke at Moh eller Cod er noe bedre bare at the er det samme gamle opp igjen BiA. Det var jo så mye snakk om at det skulle være så mye nytenkning i dette spillet. Har ikke akkurat lagt merke til noe utrolig, (med untak av det simple lag kommanderings systemet).

Man kan fortsatt løpe rett ut i mg-ild uten å prob. Hele interfacen ser litt for mye ut som consoll konvertering (jeg spiller det på pc). Konsoll spill med konsoll interface får bli på konsoll.Dårlig gjort lage en simpel konvertering til flere platformer bare for å tjene mere. Ikke misforstå jeg har både pc, ps2 og xbox bra til sine spill.

Ja så var det replay valuen, etter å ha runda det (tok meg ca15timer) så kunne man spille det i svart/hvidt det tok kaka. Da uninstalla jeg det momentant ikke veldig moro. resten av bonusene var rett og slett latterlige, enten så må man lage det bra eller så drop det bruk tida på noe annet.

206584​
Da forstår jeg deg godt. Jeg hadde ingen forventninger til spillet heller, så kanskje det har litt å si.
Jeg har enda ikke kommet igjennom spillet så...

Opprinnelig skrevet av Conan+14.04.2005, 13.02-->
Opprinnelig skrevet av znaak@12.04.2005, 18.07
<!--QuoteBegin-Conan
@12.04.2005, 17.01
Det siste mest overhypa spillet må uten tvil være Brothers in Arms til PC. Jeg advarer ikke kjøp dette spillet bare spill moh igjen en gang til istedet.
205914​

Jeg synes faktisk Brothers In Arms er et fantastisk krigsspill. Mye bedre enn alle Medal Of Honor spillene.
Dessuten får du (ihvertfall jeg) en utrolig virkelig følelse av krig i Brothers In Arms. Noe jeg slettes ikke får i Medal Of Honor.
Grafikken er også veldig god i BiA.

Hva skuffet så mye med BiA mener du?
Har forresten ikke noe imot din personlige mening.
205918​

206584​
[/b]
Jeg er fullstendig ening i alt du sier. Problemet er vel det at spillet ikke har blitt så veldig hypet opp (fra min side) og jeg hadde heller ikke så store forventninger som du hadde. Etter at jeg hadde rundet Brothers in Arms satt jeg igjen med følelese av å ha fullført et godt spill og har egentlig ikke tenkt over manglene som du nevner. En ting jeg ikke gidder å høre på er: "Fy faen som ræva grafikk ass". Eller "Åhhh....siktet er helt rævpult". Dette gjelder ikke deg da :)

En ting til. Løpe mot MG ild uten problemer :blunk: Jeg døde på stedet hvis jeg viste hodet opp fra gjemmestedet.

Det er ikke mulig å løpe mot MG'er uten å lide kraftigi BiA, slik jeg opplevde det, har man ikke cover, så er man ikke løpende blink særlig lenge for å si det slik. Har man spilt på easy er det sikkert mye man kan gjøre, selv anbefaler jeg å spille på hard. Nå har jeg aldri spilt MoH-spilla, og Call of Duty tok jeg på konsoll, et rævva spill for å si det enkelt. For meg var det BiA en skikkelig shooter der man i det hele tatt føler at man er del av et lag. Ikke slik som i CoD der man bare på liksom har allierte rundt seg, de gjør ingen nytte. Shootere har vi sett før, det er jo dette lag-systemet som er det nye. Man klage på at ting er akkurat som før, men slik har det da vært i genren siden quake-tiden.

Det er vel blitt sånn at publisheres markedsbudsjetter skaper "hype", men en gang var det mest spilljournalister som spant opp hverandre.

Heart of Darkness ble sneket ut på markedet en gang i 98 etter å vært vaporware i flere (ble det 6?) år pga. utgiverkonfliketer etc. Den gang teknisk forbigått, ble det stort sett ignorert av de samme spillskribentene som hadde hypet det opp.
HoD skuffer vel ikke kvalitetsmessig hvis man ser på det som "retrospill" men det var ikke akkurat det som var pop da spillet endelig kom i butikkene, og sånn sett var skuffelsen stor etter alle 96%-"reviews"..

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Død og pølse. Det ligger et komplett eksemplar (med 3D-briller og greier) av Heart of Darkness i hyllen ved siden av meg. Noe særlig tid har jeg aldri brukt på det, men kanskje jeg flekker det frem nå.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kommer snart på JETIX!

Akkurat nå, føler jeg for å si Ninja Gaiden. Spillet er rett og slett for vanskelig til at det skal gi noen spilleglede for noe andre enn folk med fetish for å pine seg selv gjennom nøyaktig samme prosedyre igjen og igjen for å finne ut nøyaktig på hvilken måte spillutviklerne hadde tenkt jeg skulle slå denne fyren her.

Jeg hadde mer spilleglede av Driv3r, og det sier jo litt. Vanskelighetsgraden ødelegger all interessen for spillet.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da vil jeg bare spørre deg om hvor langt i Ninja Gaiden du er kommet.
Så: Hvor langt er du kommet?

D

Deleted member 91

Gjest
Jeg kom bare til sjette brett, men må si meg enig med LocoLennon. Jeg er bare altfor udugelig i "old-school"-spill, og jeg har aldri vært noen kløpper til å memorisere komboer o.l. Litt synd, for spillet har jo fått toppkarakterer overalt. :(

Forresten, Yetipants: Død og pølse-bildet ga meg humre-tendenser i gode to minutter. :D

Lodin

Der Waaaah
Jeg gadd faktisk ikke engang kjøpe Ninja Gaiden pga. vansklighetsgraden. Vel er det ok å bli utfordra av spill, men når jeg ikke engang klarer mer enn de to første banene på ørten hundre forsøk driter jeg i det. Jeg spiller spill for å ha det gøy, ikke for at de skal spytte meg i ansiktet og kalle meg et ludder.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Æææssss. Ninja Gaiden var ballehardt helt til jeg lærte meg å voldta block hele tiden. Da ble det bare... ganske vanskelig, og det er helt greit. :)