Mest opphypa spill som ikke leverte?

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Opprinnelig skrevet av Yetipants@30.04.2005, 00.30
Ninja Gaiden var ballehardt
213711​
Vil jeg vite hva ballene dine er laget av? Mine klarer ikke å leve opp til et slikt utsagn, langt ifra..

Opprinnelig skrevet av Yetipants@29.04.2005, 20.47
Da vil jeg bare spørre deg om hvor langt i Ninja Gaiden du er kommet.
Så: Hvor langt er du kommet?
213588​
Har kommet til andre brett, mot den fyren på hest når jeg skal over den broa. Det er en boss.

Blokk fungerer fint sånn generellt... men mot disse magiske kulene disse idiotene rundt deg sender funker det ikke. Når kamera heller ikke klarer å vise hva som skjer rundt deg til enhver tid blir vanskelighetsgraden ennå litt verre enn hva den burde.

Ninja Gaiden er så bra som det er fordi det er vanskelig. Man ville aldri fått samme følelse av å dele ut seriøs butt-whoopin' om en ikke hadde måttet jobbe for det. Jeg er ufattelig glad for at jeg jobbet meg forbi læringskurven i spillet, for ikke bare fikk jeg en av de beste spill-opplevelsene jeg noen gang har hatt, men jeg ble også mye bedre i spill av denne typen generelt. Altså, jeg er helt enig i at spillet kan være frustrerende, det burde vært et mye bedre checkpoint-system så man slipper å spille gjennom lange deler om og om igjen. Derimot er det ingen spill som har gitt meg samme grad av tilfredsstillelse av å endelig klare en vanskelig boss.

Vel, det er jo bare en selvfølge at man får en sterkere følelse av å ha klart noe når vanskelighetsgraden er sterkere. Men det er bare dumt å si at det er nettopp fordi spillet er vanskelig spillet er så bra, for i mine øyne blir det faktisk dårligere enn det fortjener på grunn av en dårlig balanse. Slike vanskelighetsgrader skal være forbeholdt de som ønsker å spille på høyere vanskelighetsgrader, ikke for de som ønsker en normal utfordring. For det blir helt teit å kalle en vanskelighetsgrad for NORMAL når det er så mye vanskeligere enn det som er normalt å forvente av et spill. God of War er langt bedre balansert og man kan faktisk VELGE å sette vanskelighetsgraden selv til normal, og i dette spillet er det faktisk normal. God of War er akkurat passende vanskelig, og perfekt balansert for en normal spiller, mens du har muligheten til å spille HARD fra starten av, eller GOD modusen når du har gått gjennom spillet en gang.

Jeg skjønner ikke hva som er å tvile på en gang. Ninja Gaiden hadde hatt veldig godt av å ha en litt mer tilgjengelig vanskelighetsgrad.

Jeg synes at Ninja Gaiden var relativt enkelt, og jeg er langt fra noen gud når det kommer til slike spill. Noen problemer med 2. brett fordi jeg hadde lite liv på bossen, men ellers var det aldri veldig vanskelig.

Jeg kom meg forbi bossen på 2. brett med nød og neppe akkurat nå. Som sagt er vanskelighetsgraden kun noe ubalansert når jeg treffer på bosser, men ellers er det akkurat passe utfordrende. Jeg håper virkelig bare at bossene fremover i spillet blir litt mer rettferdige, slik at en stakkar gamer kan få litt glede ut av spillet også, ikke bare frustrasjon.

Men jeg håper likevel spillet forbedrer seg, det er ikke SÅÅÅÅ bra som alle skal ha det til så langt. God of War har vært langt mer spennende hittil, og attpåtil hatt bedre kontroll. Kameraføringa i NG er også noe... ustabil.

Vel, jeg har ikke spilt God of War, men de filmsnuttene jeg har sett fra spillet har ikke akkurat levd opp til forventningene mine. Kameraet er kanskje ikke perfekt, og læringskurven er definitivt for bratt for noen, men hvis du kommer deg over det tror jeg du vil ha mye morsomt med spillet. Når du klarer noe krevende er jo som regel tilfredsstillelsen større. ;) Ninja Gaiden er imho aldri et spill der du har noen andre enn deg selv å skylde på når det går galt.

Jo, du kan skylde på unødvendig høy vanskelighetsgrad (og dårlig checkpoint system). Men men... jeg mistet interessen når jeg døde etter å ha løpt rundt i byen på lvl 4 i en halvtime eller noe sånt, og var nødt for å begynne hele dritten på nytt. Dette er ting som gjør at jeg ikke gidder å spille det spesielt lenge om gangen.

Spillet er forøvrig ganske kjedelig, egentlig. :p Jeg har følelsen av at jeg spiller kun på grunn av dets rykte, ikke fordi jeg har spesielt glede av det. Kanskje jeg skulle valgt Metroid Prime istedenfor (det stod mellom NG og MP når jeg skulle kjøpe spill sist).

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Ja, du skulle egentlig hatt et kraftig pungspark for å nedprioritere Metroid Prime.. Jeg har ikke spilt Ninja Gaiden, men MP er noe av det deiligste å finne på GC.

Opprinnelig skrevet av Lodin@09.04.2005, 00.32
Og se på håret da! Mannen er pen som en ponny!
*Løper å kjøper Daikatana*
204373​
[Arnolds stemme] Mr. Pony tail commands you to buy, bwha bwha bwha [/Arnolds stemme]