Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Scary Paladin

Ukjent herremann
Jepp, Kojimas offisielle blog har sluppet en 90 sekunders lyd teaser for å psyke opp folk før E3. Selve klippet er selvfølgelig ikke engelsk men de har vært snille nok til å oversette:

*Start*

Snake: War has changed.

Snake: Our time has ended.

Snake: Our war is over.

Campbell: Since the Manhattan incident, restrictions on military intervention in foreign countries have eased, fueling demand for mercenaries.

Campbell: Today, the world's wars depend largely on PMCs, private military companies whose business includes supplying these mercenaries.

Campbell: PMCs have become a serious threat to the world.

Snake: The U.S. has exported too much of its military power. Now she's paying the price.

Campbell: In total, they've got enough manpower to rival the U.S. military.

Campbell: Based on our investigation, the five largest PMCs are run by a dummy corporation, which acts as a single mother company.

Snake: And the mother company...?

Campbell: Outer Heaven.

Snake: The one world in which soldiers will always have a place....

*Slutt*

Jeg for min del har gledet meg til dette spillet fra tiden det bare var rykter. Ingen relese dato er enda satt, men bildene gir stort håp om at det er værdt å vente på. De andre Metal Gear Solid spilla har ikke skuffa stort for min del.

Kilde: IGN

Enda ett? Herregud. Dette med å gi seg når tiden er god og moden er visst gått ett øre forbi i spillindustriens verden. Jeg tramper kanskje folk på tærne her, men det måtte sies. Jeg for min del var die-hard fan av både MGS og MGS2.

Jeg likte også det jeg fikk med meg av MGS: The Twin Snakes. Men når MGS3 ble sluppet må jeg si at jeg ikke følte noe som helst slags trang til å skaffe meg det. Ja, ja. For alle dere som fremdeles er frelst, så håper jeg at spillet blir knall bra. Mer entusiasme klarer jeg ikke klemme ut.

D

Doctor Downs

Gjest
Jeg likte eneren og toern. Twin Snakes ødela eneren og treern føltes ikke i det hele tatt som Metal Gear Solid, dessuten var historien råtten og det var alle karakterene i spillet også. Krysser fortsatt fingrene for at firern triumferer. Har ikke mista håpet enda.

Jeg gleder meg ubeskrivelig mye til dette spillet. Jeg driver og krangler med meg selv om jeg skal se videoen eller om jeg skal la være. Nå vet jeg jo absolutt ingenting om spillet. Utenom at snake er gammel. Å jeg skal prøve å holde det slik. Men det blir vanskelig. Meget vanskelig.

SITAT(Griever @ 06.05.2006, 21.18) 466
Jeg gleder meg ubeskrivelig mye til dette spillet. Jeg driver og krangler med meg selv om jeg skal se videoen eller om jeg skal la være.
[/b]
Så du har ikke sett E3 traileren fra i fjor? Det Scary Paladin linker til er i hvertfall en lydfil, og ikke en videofil.

Lodin

Der Waaaah
:eng101: Det er da et for lengst annerkjent faktum at krig aldri forandrer seg, Snake. Du av alle burde vite sånt.

Forøvrig kommer teaseren rundt 4:50 for de av oss som hater podcaster og ikke vill høre på han gnomen.

EDIT: Og litt om et nytt MGS til PSP. Man spiller Big Boss her. SITAT
In the most recent Hidechan Hideo Kojima mentioned some new details about the upcoming canon MGS game for PSP.

Please keep in mind that at this time these details are some very loose & hasty translations and should not be taken as 100% facts.

- This game is canon to real Metal Gear universe and is a continuation of MGS3 plotline, not a side story.

- The game is going to star Big Boss in 1970's trying to form Foxhound.

- The gameplay has been confirmed to be an action game where you play Big Boss controlling a squad of soldiers in a battlefield.

- The game will not feature an continue option, so if you die in the game you will have no continuation option (not exactly 100% clear on this bit)

- When an ally soldier dies, he is not brought back to life

- The game will be centered around the theme of death on battlefield

- You can use the "White Flag" option in the game to forfeit a battle so you will not lose all your troops. By surrendering you can end the battle without dying.

- At start of a battle you can decide to bet troops on the outcome of the battle or not (unclear if this refers to the Wi-Fi multiplayer game only or if it applies to the story mode too)

- If a player decides not to bet troops then they will not lose or gain troops based on the outcome of the battle (again not sure if this is just for the Wi-Fi section or the whole game)

- The game is going to connect to MGS4. (Not clear on it being an actual link-up to the game or a story relation)

- Planned release for fall in conjunction with 20th Anniversary of Metal Gear 1.

- The graphics are said to be PS2 MGS game level, but will have lower polygon count on the models.

- Some form of Wi-Fi battle/multiplayer gameplay has been implied

- Real voice acting is implied to be in the game (not outright confirmed)[/b]

SITAT(Mongis @ 06.05.2006, 09.31) 471
Så du har ikke sett E3 traileren fra i fjor? Det Scary Paladin linker til er i hvertfall en lydfil, og ikke en videofil.
[/b]
Joda, med der får du jo ikke vite stort annet enn at snake er gammel. Som jeg skrev i posten min. Jeg vet ikke hvor han er, hvem som er med av tidligere fiender, nye fiender, hva spillet handler om osv. Jeg har tenkt å holde det slik.

D

Doctor Downs

Gjest
Det PSP-spillet hørtes ikke i det hele tatt ut som Metal Gear. Gruppe soldater... Sug meg.

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Herlig at endlig ett spill tar opp problematikken rundt PMCs, out sourcing av militære oppgaver til banditter og privatisering av kriger. Og det PSP spillet WHAT THE FUCK over gi seg (kan man skyte fanger man tar mon tro?) vedde tropper (er dette sånn som risk, forsvare med en bataljon om gangen?)

D

Deleted member 91

Gjest
Antar jeg er den eneste som tror MGS-universet kan brukes til noe annet enn sniking, eller hva? White Flag hørtes jo spennende og litt annerledes ut ...

Anyways, ikke spilt treeren, og føler meg smått skitten på grunn av det. Gleder meg fortsatt til MGS4, da. Såvidt.

Lodin

Der Waaaah
Hvis det viser seg at det er et turbasert strategispill i Silent Storm\UFO stil dør jeg på meg.
Eller, løper ut å kjøper en PSP og så dør på meg.