Metal Gear Solid 4 kommer til 360

Lodin

Der Waaaah
#1
Som vanlig er det bare et rykte, men en Konami distributør har bekrefta det for en annen fyr og Konami benekter det ikke direkte, de bare er vage og unngår spørsmålet slik PR folk alltid gjør når noe er sant. SITAT
According to an Xbox fan website (the same one that is sure MS are developing a 360 motion sensing controller), a Konami rep has stated straight up that MGS 4 is already in production for the Xbox 360 and will hit the shelves 12 to 14 months after the PS3 version is released. After hearing this, they contacted the MS PR team and got a wordy response back instead of the usual 'we don't respond to rumors', so they think they have some kind of further weighting behind their 'confirmation' from Konami. SITAT
Metal Gear Solid 4 is coming to the Xbox 360. This is not a rumor. This is straight from a Konami distribution representative’s mouth. The game is already in production and has been since early 2007. Complete details after the jump:

No, the rep will not be named, but this is pretty concrete. Speaking to a Konami rep at an undisclosed distribution meeting, I was told, after a lot of nagging, that yes indeed MGS was in development for the 360. The rep stated that Metal Gear Solid will be released for the Xbox 360 between 12 to 14 months after the PS3 version hits shelves. This is not a rumor.

I contacted Microsoft’s own John Porcaro via email shortly after I spoke to the Konami rep to see if I could get anything from Microsoft’s public relations team. Below is the response I received. Needless to say it’s the most I’ve ever gotten out of MS PR team member. [/b]
[/b][/quote]Så der har dere det. 12 til 14 måneder etter PS3 slippen kommer MGS4 til 360. Så lenge kan ihvertfall jeg vente.
Er er det ironisk at jeg sitter her å hører på punk remixen fra MGS2? :v:
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#2
Ikke at jeg personlig bryr meg så veldig, men …

SITAT
According to an Xbox fan website (the same one that is sure MS are developing a 360 motion sensing controller)[/b]
Med mengden reklame det er på den sida (tilogmed popups), virker det mer som en måte å få masse hits på fort.
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Som sagt bare rykter, men vi vet alle hva det vil si for trippelen hvis MGS4 kommer til 360.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#4
Det betyr at jeg kanskje ikke trenger å kjøpe PS3 allikvel. Silent Hill 5 skal jo komme på 360 også. Fikk HD DVD-greia til 360 til jul, så hvis jeg beholder den trenger jeg ikke BluRay før stand alone spillere blir billige nok. Oh, joy!
 
#5
Ja, men Halo 3 skal også komme på PS3!! BARE SJEKK DETTA!



Omg lizzom, det er jo 4real lizzom!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#6
Noen postet det ryktet på et annet forum, og her er hva Tomm Hulett (associate producer, Konami) sier:

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#8
Konami har vel lyst til å tjene litt penger de også, så jeg blir mest overraska om MGS4 ikke kommer til 360 og PC.

Jeg blir dog også overraska om ikke PC-porten setter nye standarder for ræva koding. :argh:

Nilo: Halo 3 tjente inn så kolossalt mye på 360 at de ikke trenger å porte det, vettu. Uansett finnes det vel knapt noen Halo 3-fans som bryr seg om PS3-folk også får spillet, eller hur? :p
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#10
SITAT(Yetipants @ 01.01.08, 22.07) 95787
Uansett finnes det vel knapt noen Halo 3-fans som bryr seg om PS3-folk også får spillet, eller hur? :p[/b]
Heisann Yeti, kjenner du til en liten webside som heter GameFAQs? :p

Men gutta, hva skjedde sist gang et MGS-spill ble portet til en Microsoft-konsoll?

1) Det var en dårlig port.
2) Ingen kjøpte det.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#11
SITAT(Xenosapien @ 02.01.08, 00.42) 95804
Punkversjon av themet? Som å pisse på et nyfödt barn.
[/b]
Mjæ, i den situasjonen man hørte det i synes jeg det funket ganske bra. Det var tross alt en skatespill-demo med en MGS2-themet level og man spilte som enten Raiden eller Snake som fartet rundt.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#12
av en eller annen mystisk grunn tviler jeg på at konami kommer til å porte MGS4 til en konsol som har solgt 3400 :v: eksemplarer i japan. Men derimot kommer de kansje til å out source til ett krappy øst-europeisk team
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#13
Sist jeg sjekka ble The Witcher laget av et crappy øst-europeisk team, men spillet skal visstnok være...bra.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#14
Kanskje jeg har noen greie fanboytendenser, men når det gjelder å prøve å være frekk mot PS3 har Lodin faenmeg både skylapper og alvorlig tunnelsyn. Samtidig.

Det minste du kunne gjort var å sette inn et "kanskje" i tittelen. :argh:
 
#16
SITAT(Thinaran @ 02.01.08, 03.24) 95812
Heisann Yeti, kjenner du til en liten webside som heter GameFAQs? :p

Men gutta, hva skjedde sist gang et MGS-spill ble portet til en Microsoft-konsoll?

1) Det var en dårlig port.
2) Ingen kjøpte det.
[/b]

Jeg kjøpte "Sons of liberty" til PS2 da det kom ut og Substance til xbox da det kom ut. Vennligst forklar hva du mener med dårlig port. Jeg merket ikke noe forskjell mellom de to versjonen (annet enn at det ene var "Substance")

Opprinnelig skrevet av CyberK
Kanskje jeg har noen greie fanboytendenser, men når det gjelder å prøve å være frekk mot PS3 har Lodin faenmeg både skylapper og alvorlig tunnelsyn. Samtidig.
Knuller du konsollen din eller? Ikke noe vits å ta seg nær av det. Lodin elsker å erge fangutter og når sånne som deg biter på så blir det hele enda mer morsomt.
 
#17
SITAT(Lodin @ 01.01.08, 20.00) 95768
Som sagt bare rykter, men vi vet alle hva det vil si for trippelen hvis MGS4 kommer til 360.
[/b]
Ja, hva VIL de si for "trippelen"? Sånn bortsett fra at det i så tilfelle kommer over et år etter PS3 utgaven - og at MGS serien som regel er et "dag én" spill? Spillet er gammelt og et tilbakelagt kapittel innen den tid. Jeg vil tro det betyr like mye for PS3 som det betydde for Xbox 360 at Ninja Gaiden Sigma var en PS3 ekslusiv tittel.

Samt at PS3 ikke i det hele tatt er avhengig av MGS4 eller FFXIII for den saks skyld lenger, så lenge Sony's egne titler leverer. Hittil har de gjort det, og mer enn halvparten av de har vært ny IP - som Resistance og Uncharted.

Jeg tror X360'en har en litt dystrere fremtid i møte, om man ser på kommende eksklusive titler. For min del ble den akkurat reddet av SWOS - som sørget for at jeg aldri vil kvitte meg men maskinen, så lenge spillet ikke finnes på andre formater (konsoller).
 
#18
Fatter ikke hva som går av Lodin og Co, men dere klarer enda ikke å forstå at PS3 faktisk klarer å overleve uten MGS4.

Oj! Jeg sa det!

Ja, jeg sa det! MGS4 er seff et spill som mange venter på, men det er ikke noe make or break point for PS3. Alle konsoller slik jeg ser det har gått forbi denne fasen.
Dere prater om nyskapende spill og alt Wii er så bra på. Okey greit, men Mario begynner å dra på årene, det samme med Metroid og faktisk resten av hæren til Wii.
Gammle klassikere som de holder på å melke livet ut av, is that the Nintendo we know?

Hva skjedde egentlig med Mario Galaxy? Er dø allerede? Kom det ikke ut for en stund siden? (har ikke vært så oppdatert der)

Og denne Halo3 bomben? Var det alt? hahah, litt latterlig spør du meg.

Til tross for alle disse PS3 killers, så solgte ps3 bedre en noen sinne...jo da, billigre ps3 har mye å si, men det viser bare at markedet venter. De venter på PS3.

Og for å bare gjøre det klart, Nintendo gjør det bra, men på tide å gjøre noe nytt med spillene? Wiimote og den slags imponerer ikke meg, dette er bare en brøk del av hva som kan kalles nyskapende. Spillene føles helt like ut, det ser veldig like ut, eneste forskjellen er wiimote.....burde ikke kalles nyskapende for den grunn.

PEACE!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#19
SITAT(Sulky @ 02.01.08, 13.32) 95848
Jeg kjøpte "Sons of liberty" til PS2 da det kom ut og Substance til xbox da det kom ut. Vennligst forklar hva du mener med dårlig port. Jeg merket ikke noe forskjell mellom de to versjonen (annet enn at det ene var "Substance")[/b]
Har selvsagt ikke spilt den selv, men for å sitere samme karen som isted: SITAT
It was horrifically mangled and the worst example of what a port could be.[/b]
Merk også at MGS3 ikke ble portet. Men hey, hvis firern blir portet til 360 kommer den vel på fem discer, eller får mye lavere teksturkvalitet*/færre features. Spesielt den europeiske versjonen, hvor de må ta ut en hel del av spillet fordi de må ha plass til spansk/italiensk/fransk/tysk språk på DVD-en. :p



*Visste dere at PS3-versjonen av Burnout Paradise har bedre teksturer fordi de ikke trenger å være komprimerte?
 
#20
MGS4 har aldri interessert meg så veldig uansett, men hvis det kommer til 360 er jo det vel og bra, skjønner ikke de som synes det motsatte. I mine øyne burde alle spill gått multiplattform (bortsett fra førsteparts titler, seff), og jeg vet om et par PS3-eiere som erger seg over at Bioshock og Dead Rising ikke finnes på PS3. Men som det ble nevnt tidligere i emnet synes jeg ikke det er så altfor mye å hoppe i taket for på 360 i 2008, så MGS4 ville helt klart gjort seg. Kremtitlene jeg ser frem til akkurat nå er kun Alan Wake, Lost Odyssey, Ninja Gaiden 2 og Fable 2, ikke engang halvparten så mange titler som jeg så frem til i 2007.

Men det er mest multiplattformspill som fanger min interesse i år, og det må være første året på veldig lenge. Devil May Cry 4, World in Conflict, Condemned 2, Tomb Raider Underworld, Viking, Left 4 Dead, GTA4, Brutal Legend, Resident Evil 5...ja, listen er en ståtiss sammenlignet med eksklusivene til PS3 og 360.

Men anyways, PS3 skal i hus når det nye Ueda-spillet er å finne i butikkhyllene, eventuelt GoW3. En hardcore gamer kan ikke smile fett uten å ha alle konsollene, da blir man bare bitter og misunnelig. Og trangsynt.