Metal Gear Solid 4 vises i kveld!

#1
Metal Gear Solid 4 to debut tonight!

Footage from first PS3 Metal Gear to be shown at Sony conference

Metal Gear Solid 4 footage will be publicly shown tonight for the first time ever, gamesradar.com can reveal.

Clips from the game will be shown at Sony Computer Entertainment America's pre-E3 press conference, which takes place in Culver City, Los Angeles at 11pm (UK time).

As we revealed back in March, the game will be released for as-yet-unspecified next-generation consoles, although today's news suggests that the game will debut on PlayStation 3.

The game will be the first that isn't produced by Metal Gear mastermind Hideo Kojima, who is moving on to another next-gen project (details of which are also expected to be announced at tonight's Sony event).

We're in LA at this very moment and will be reporting live from tonight's Sony and Microsoft conferences, which will be closely followed by tomorrow's Nintendo shindig.

Expect an avalanche of news, analysis, screenshots, photos and - yes - footage direct from sunny California over the coming week...


Kilde: Gamesradar


Gleder meg som en liten unge. :svette:


Oppdatert av Lodin 23.05: Da var messa over og vi vet litt mer om spillet.

I løpet av traileren fikk vi en del generell informasjon om MGS4, kanskje det viktigste at Hideo Kojima nok en gang skal produsere og ressigere. Det er også rimelig sikkert at historien skal fortsette på et punkt etter MGS2. Nok en gang skal vi visst ikle oss Snakes klassiske Bandana, men også Rayden lusket i bakgrunnen, så hvem vet. Uansett sikkert at Kojima og folkene hans ikke har mistet sin humoristiske sans for denne traileren var noe av det morsomst på hele E3. Slippdatoen ligger for tiden en gang i 2007.
Traileren kan ses her og her er et teaserbilde som ble sluppet like etter presantasjonen.
 
#2
Spennans! Jeg dropper å stikke ut på livet ikveld som så mange skal for å følge med på det som skjer ikveld/natt!

Detta blir morro!
 

Halky

Veteran bruker ;)
#3
Vel dette kan bli bra eller gå rett vest. Seff håper jeg på det beste, siden jeg syns det er en slutt som mangler, altså etter MGS2:SOL. ;)
 
#4
Skal bli moro å se. Tror ikke vi kan vente den helt store traileren da.. spillet har vel ikke vært under utvikling så lenge.

Skal se og lese enda mindre om MGS4 enn jeg gjorde om MGS3. Skal bare se de første trailerene, så er det slutt. De avslører altfor mye før spillet slippes og det er bare dumt å spoile det for seg selv.
 
#5
Opprinnelig skrevet av thagen@16.05.2005, 16.00
Skal se og lese enda mindre om MGS4 enn jeg gjorde om MGS3. Skal bare se de første trailerene, så er det slutt. De avslører altfor mye før spillet slippes og det er bare dumt å spoile det for seg selv.
221130​
Helt enig!

Det er vel enda lenge til spillet kommer, men jeg gleder meg som aldri før. Og ikke minst til å få vite de første faktane om spillet. Men jeg regner med Hideo vil være innblandet i spillet selv om han ikke har hovedansvaret?
 
#6
Jada, han gir nok ikke slipp på serien så lett. Kan tenke meg at han kommer til å jobbe ganske mye med det ved siden av sitt eget spill som vi sikkert får høre om ganske snart. Ser frem til det også jeg.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#7
Hmm, hvor håper dere historien fortsetter fra da? Selv håper jeg den fortsetter etter MGS2:SOL ;) Sånn at vi får vite mere om Patriotene osv..
 
#8
noen som vet når pressekonferansen er ?
 

oma

Village Drunk
#11
var da VELDIG raskt etter MGS3 release? er faktisk litt skeptisk... kan virke som om de bare vil selge...
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#12
Samme tenkte jeg. Jeg ser ikke bort ifra at Konami har flere brukbare scripts liggende, men det får da være grenser for hvor fort man skal gi ut spillene etter hverandre. Hvis de ikke bremser litt, ender de opp som enda en Tom Clancy-ish serie, med årlige utgivelser og et par updates som eneste kjøpegrunn. :(
 
#13
E3 2005: Metal Gear Solid 4 for PS3
It's official: the new system's gonna have some Snake.
by David Adams


May 16, 2005 - Still reporting live from the Sony pre-E3 conference, we can confirm that Metal Gear Solid 4 has been officially announced for the PlayStation 3. SCEA president Kazuo "Kaz" Hirai delivered the good news today, just moments after Sony confirmed and revealed the PlayStation 3 console, scheduled to debut in spring of 2006.


While we've known for a while now that MGS4 was in development, this is the first official confirmation that the game is for the PS3.

Very few details are known yet, apart from Hideo Kojima taking a slightly more-distant role in development, and that the game uses a theme of "No Place to Hide!" Given the series' stealthy focus, this could indicate a fundamental change in direction for the franchise, or at the very least, some tasty gameplay enhancements.

We'll be back with more as soon as we have it.


Kilde: IGN


Edit: Mitt innlegg nr. 1000! :D
 
#14
Hvor er MGS4 ? skulle det ikke vaere paa pressekonferansen, eller kommer dem til aa vise det mere paa selve messen ?
 
#16
Shit, dette var kanskje de beste nyhetene jeg har hørt fra E3 til nå. Sinnsyk morsom video, var også god stemning i salen :ler: Dette var bare fantastisk bra!! Kojima productions...MGS3: Subsistence, Metal Gear og Metal Gear 2: Solid Snake, sykt sykt bra!!!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#17
Substinence? Ahh, teh pun! :ler:

Noen som har en skikkelig downloadlink til MGS4-videoen (IKKE streaming)?
 
#18


Artwork av karakterene som vil være i MGS4.

Fra venstre: Vamp, Meryl, Raiden?, Ocelot, Snake, Otacon, BIG BOSS?? og den siste vet jeg ikke hvem kan være. Sikkert en ny karakter. Alle er sikre utenom Raiden og Big Boss, men det virker ganske sannsynlig at det er Raiden, selv om det ikke ligner på tidligere artwork av han. Han holder et barn.. kanskje hans?

Er en stor mulighet for at det er Big Boss vi ser. Ser veldig gammel ut og han mangler det høyre øyet. Kroppen er defigurert og det ser ikke ut som han har blitt holdt i live på normalt vis. Han har sikkert noen sinnssyke brannskader. Er jo ikke umulig at Big Boss kommer tilbake nå etter vi ble bedre kjent med han i MGS3. Han skal jo egentlig være død, men dette er MGS vi snakker om.. MGS3 hadde et spøkelse for pokker.

Hvem vet. Jeg kommer ihvertfall ikke til å spekulere så mye over spillet. Tror jeg skal begynne allerede nå å holde meg unna info, og heller vente to og et halvt år til jeg spiller det selv.


Kojima Productions nettside.
 
#19
Aha, det at Big Boss kommer tilbake i Metal Gear Solid 4 kan jo forklare inkluderingen av Metal Gear 1 og 2 ports i MGS3: Subsistance