Metal Gear Solid 4

Metal Gear Solid 4 confirmed

Work is already underway on Metal Gear Solid 4, which will be released for as-yet-unspecified next-generation consoles, Konami have just revealed at a press event at Berlin's Hotel Adlon.

However, Konami have not announced details of any characters, storyline or even a release date, although we have heard that it will be set in an entirely new location that hasn't been seen in previous MGSs. (A huge metropolis? Outer space?) As for formats, it's almost certainly going to debut on PS3 and we'd also expect there to be an Xbox 2 version at some point.

About the only thing that was revealed was the tagline, "No place to hide! No place for Hideo!" This is a reference to that fact that Metal Gear mastermind Hideo Kojima is finally moving on from his role as the series' producer - presumably on to new next-gen projects - to a new position of executive producer.

Taking his place as MGS4 overlord will be Konami Computer Entertainment Tokyo veteran, Kenichiro Imaizumi, marking the fact that the game will form part of an entirely new trilogy - so don't necessarily expect previous Metal Gear characters to be making an appearance.

That said, the character designer and art director will still be Yoji Shinkawa - who has worked on all previous Metal Gear Solids - so expect the series to retain its instantly recognisable aesthetic style.

We're not expecting to see anything of the game though until May's E3 games show, where it's anticipated that a trailer for the next-gen stealth-'em-up will be debuted as part of Sony's annual E3 conference.

In the meantime, we're off to a launch party tonight for Metal Gear Solid 3 at The Teufelsberg in Berlin - formerly a secret service listening post - where we'll be snooping for any additional MGS4 gossip. As soon as we hear any, we'll let you know.

Kilde: Gamesradar

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Ja, kjempelovende. Jeg mener, etter å ha lest alle de faktaene som ligger klare, MÅ dette jo bli bra.

Spekulanter = :tommelned:

Jeg venter bare på at Kojima skal holde en pressekonferanse der han sier at dette er hans siste Metal Gear-spill, og at han gir seg etterpå.

Halky

Veteran bruker ;)
Hmm, dette kan bli bra det, selv om jeg ikke helt likte dette:
marking the fact that the game will form part of an entirely new trilogy - so don't necessarily expect previous Metal Gear characters to be making an appearance.
Håper ikke at dette stemmer helt :( Solid Snake eller de andre fra MGS serien må jo nesten være med da ;) Eller's er det jo ikke MGS hehe.

Jeg gjør som Vanguard og venter på litt mer fakta før jeg begynner å få forventinger til det her..

Først vil jeg ha MGS3: Substance! :tommelopp:

Metal Gear Solid 3 er ikke gammelt for de som skal ha den europeiske versjonen. Eller for de som har latt være å kjøpe spillet's NTSC-versjon eller skaffe seg det brent. :rulleøyne:

'Alan Smithee' is a common pseudonym for directors whose film was clearly taken away from her/him and recut heavily against her/his wishes in ways that completely altered the film.

The Directors Guild contract generally does not permit a director to remove her/his name from films. The Directors Guild has been striving for decades to establish the director as the "author" of a film, and part of getting the credit for the successes is taking the blame for the failures. The only exceptions they make are cases in which a film was clearly taken away from a director and recut heavily against her/his wishes in ways that completely altered the film. Directors are required to appeal to the Guild in such cases. If the appeal is successful, their name is replaced by Alan Smithee. That is the only permissible pseudonym for a director. So if you notice a film directed by Alan Smithee, it is certain it is not what its director intended, and likely that it is not any good.

En liten spøk fra Kojima's side der, kanskje? ;)

Lodin

Der Waaaah
Så han regner med at spillet kommer til å bli så ræva at hvem det enn er som ressigerer ikke kommer til å ville ha noe med det å gjøre? :blunk:

Tror nok heller han forventet hvordan reaksjonene ville bli, og satte Alan Smithee som regissør som en spøk. Folk er trangsynte og tror MGS4 vil floppe bare fordi Kojima ikke vil være så "hands-on" som han har vært før. Fans har allerede begynt å snakke om å "forlate serien sammen med Kojima".

Syns det var ganske genialt av han jeg. :tommelopp:

Jeg gleder meg :D
MGS er vel spilla med klasse...untatt SOL..det skuffa meg...og SUB...det var skuffende spill.....mn alltid like fett og brekke nakken på vaktene, kaste de i vannet ;)

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Når du hadde blitt skuffet av SOL, hvordan kunne du da ha forventninger til Substance? :confused:

For tidlig til å glede seg over at MGS4 kommer for min del. Jeg vet at det tar 2-3 år før det kommer. Jojo, det jeg vet er at jeg kommer til å bli hooka. Igjen...

Og at grafikken er av det beste slag. Men jeg haaaaaater ventetiden. Så kan vi ikke alle bare lukke øynene og glemme MGS4 i 2 års tid ? :p :p

Nah, I wish.. Skal se om jeg klarer å styre unna trailere. Noe jeg ikke klarte med Sons of Liberty eller Snake Eater. Kjedelig å gå så mange år uten å kikke på noe som helst. Spesielt når vi forventer max uttelling fra previews osv.

Nei. Tror jeg legger meg og glemmer hele driten.
Eller så bare drømmer jeg om MGS4. Damn you guys :p