Metal Gear Solid: Portable Ops

Kilik

Lokal moderator
MGS: Portable Ops - First impressions
Et skikkelig MGS-spill. Nå er det slutt på kortspilltullet i Acid.
Spillet er satt til 70-tallet, seks år etter Snake Eater, og omhandler blant annet hvordan Big Boss oppretter Outer Heaven.
I tillegg har spillet multiplayermuligheter.

Kjører visstnok på en modifisert MGS2-engine:

Opprinnelig skrevet av Pressemelding
How did Big Boss establish Outer Heaven? Why did he lure Solid Snake into fighting him? How could the man who once saved the world threaten its very survival?

All these questions--and many more--will soon be answered. At long last, the missing link between Metal Gear Solid 3: Snake Eater and the very first Metal Gear game will fall into place on the very first tactical espionage game for the PSP: Metal Gear Solid: Portable Ops (MPO).

In order to take command of MPO's battlefield, Big Boss must recruit and fight alongside his comrades: Major Zero, Paramedic, and Sigint will be joined by new allies...and enemies, too. MPO's all-new game design uses the full potential of the PSP's wireless LAN connectivity for revolutionary online play.

The untold chapter of the Metal Gear saga unfolds at last!
Tror jeg ender opp med en PSP snart...

Det er det en skummel mulighet for at jeg gjør også. Sinnsykt mye kult som skjer i MGS verdenen nå. Dette er spørsmål jeg har hatt lenge, og endelig skal de bli besvart. Dette var fantastiske nyheter, og jeg kan nesten ikke vente til jeg får hørt mer! :laugh: :laugh:

Scary Paladin

Ukjent herremann
Endelig et skikkelig Metal Gear Solid spill til PSP. Dette har fin grafikk og en historie som forklarer masse usvarte spørsmål... sier de. Så lenge jeg ikke ender opp med mange nye er jeg veldig fornøyd. Kontrollen har jeg troa på at de klarer å fikse. Gladbonus for online muligheter. <3

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så... Metal Gear Solid og Silent Hill. Kommer de i 2007, kanskje?
Tenker det blir året jeg kjøper meg en PSP, da. :p

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Psh, den koster sikkert rundt tusenlappen når dette rasket endelig blir sluppet.
Ikke verst... godt over halvannet år mellom lansering og slipp av godspillene. :D

CyberK

Finner ikke på noe.
Det er nå en trailer oppe på Kojima P.s E3-side. Dog er nedlastingen er typisk konamistil vanvittig treig, og serveren nekter å betjene ca. 99 av 100 requests pga. kapasitetsproblemer.

Men når du først får sett den er den superdeilig. Den gir mange fine hint om gameplayet og dynamikken i spillet. Det ser ut som det blir et slags squadbasert system, med karakterer som kun har ett liv. Dvs. om de dør, så dør de permanent. Ellers er det fortellingen om Big Boss's "Darth Vader"-utvikling og dannelsen av FOXHOUND som står i sentrum. Det ser ut til at mye av det fortelles gjennom en røff tegneseriestil a là den i MGS Graphic Novel. (Som det også ligger ute en trailer for.)

Kilik

Lokal moderator
Igjen en meget lovende trailer.

Spillet skal ha voice actors inkludert David Hayter, men det virker utfra traileren noe mer actionorientert og mindre cinematisk (forståelig nok for et håndholdtspill) enn de andre spillene i serien.

En ny feature er at man etter å ha tatt kontroll over en fiende, kan man nå overbevise dem om å joine din side. Man kan altså samarbeide med en rekke NPC-er (typisk engineer, sniper, spy etc.) og spillet skal være mer open-ended enn tidligere.

Onlinedelen skal visstnok være en videreføring av hva man så i Subsistence, men med langt flere modes. Det er også klart at spillet støtter GPS (!).