Metal Gear Solid3: Subsistence

#21
Vell, vell.. jeg gleder meg i hvertfall VELDIG!
har nesten alle mgs spillene som er sluppet..
gbc spillet også :kul:
 
#22
Jeg har fått ett tilbud om å kjøpe MGS ghost bable er det verdt det, bra historie eller er den "dumbd down" for å få til ett MGS spill på GBC
 
#23
JEG syns det var verd 199,- som jeg betalte for det ihverfall.. Storyen er jo bra, men spillet er utrolig vanskelig.. følger med vr-missions som er overraskende likt den på psone..
hvor mye skal du (kanskje) kjøpe det for?
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#24
MMMmmmM.... Ghost Bable. Kjøp!
Lånte den av venn i et halvt år eller noe sånt, satte meg grundig fast et sted (forhåpentligvis) langt uti spillet, og måtte gi opp. Men så gikk jeg i sjette klasse da.

Erhm, men spillet er veldig bra.
 
#25
en svett alkis kammerat av meg som skal ha en 6 pac tuborg for det :svette: tror nok heller at jeg prøver meg på en ROM og emulator først iallefall
 
#26
Opprinnelig skrevet av ak74u@05.08.2005, 23.46
en svett alkis kammerat av meg som skal ha en 6 pac tuborg for det :svette: tror nok heller at jeg prøver meg på en ROM og emulator først iallefall
248455​
Det er da ikke så dyrt for en sixpack Tuborg da. Litt dyrere om det er halvlitere, men fremdeles var det ikke robberi i pris da.
 
#27
seks 0,33 koster vel rundt 100 lappen men jeg har prøvd spillet på emulator og er ikke særlig imponert
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#28
Er det ikke 10-11 kroner per flaske pluss pant for Tuborg? Det skulle bli mellom 60 og 70, vil jeg tro.
 
#29
hva har dette med saken å gjøre?
uansett:"Gleder meg mest til Metal Gear 1 og 2 som vil følge med spillet,"
som thagen sa
vil det si at mgs1 vcirkelig følger med, bare med bedre grafikk osv?
:tommelopp:
 
#30
Nei det betyr at Metal Gear 1 og 2 (altså ikke MGS1) kommer, uten oppdatert grafikk. Altså 8-bits grafikk fra NES sine dager.
 
#32
Hmmm, trodde NES varianten av Metal Gear 1 var brukbar, sett bort fra et par forandringer i historien, mens det var "oppfølgeren" Snake's Revenge som var helt katastrofalt.
 

oma

Village Drunk
#33
hvor mangen snake spill finnes det egentlig? er det ikke bare mgs1 (shadow moses) og det med raven på den olje riggen, og mgs3 snake eater?
 
#34
Det første Metal Gear Solid er egentlig nummer 3 i serien historiemessig, men det finnes to varianter av det absolutt første spillet Metal Gear, en på NES og C64 blant annet, og en på den japanske datamaskinen MSX (hakket kraftigere enn en C64?). Så finnes det et Metal Gear 2: Solid Snake på MSX og Metal Gear 2: Snake's Revenge på NES.

De "ekte" Metal Gear spillene er de to som finnes til MSX, og har aldri kommet ut i andre steder enn japan.

Det er hvertfall sånn jeg har oppfattet det. thagen kan nok forklare mer hvis jeg har tatt feil.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#35
Høres korrekt ut for meg, LocoLennon. Jeg vil bare skyte inn at det også finnes et Metal Gear Solid til Gameboy Color. Det har ingenting med PSOne-spillet ved samme navn å gjøre, bortsett fra noen av karakterene. Gameplayet er veldig likt MSX/NES-versjonene, og det er jævlig artig.
Plukk det opp om du har muligheten. :)
 
#36
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@16.08.2005, 22.46
Hmmm, trodde NES varianten av Metal Gear 1 var brukbar, sett bort fra et par forandringer i historien, mens det var "oppfølgeren" Snake's Revenge som var helt katastrofalt.
252074​
Er heller omvendt. NES-versjonen av MG prøvde å være en port av MSX-versjonen, men feilet totalt. Det er helt ufattelig hvor mye dårligere de klarte å lage spillet. De forandret på alt mulig. Det verste må være at de byttet ut Metal Gear-kampen med en Super Computer som ikke gjorde annet enn å stå der, for deg å plassere C4 på. Og ikke nok med det, det var en feil i spillet slik at du bare kunne gå videre til neste rom uten å "slåss" mot den. :ler:

Spillet er jo fortsatt bra, og jeg likte det godt den gangen jeg ikke visste om noe annet, men originalen er mye mye bedre.

Snake's Revenge derimot, er ikke så forferdelig som folk skal ha det til. Det mange ikke vet er at det faktisk ble laget før Metal Gear 2: Solid Snake og er et helt eget spill. Kojima selv har sagt i et intervju at han syntes det var tro til Metal Gear-konseptet, og at det faktisk var det spillet som fikk han til å lage MG2, etter en prat med en av utviklerene. Det er kanskje ikke et Metal Gear-spill, men det spilte nok en rolle i hva serien er i dag. Det er faktisk et helt ok spill hvis du tar det for det det er og ikke sammenligner det med MG2:SS.

Det er hvertfall sånn jeg har oppfattet det. thagen kan nok forklare mer hvis jeg har tatt feil.
Neida, du fikk med det viktigste der. Men MSX-versjonen av MG1 ble faktisk utgitt i Europa også.

Opprinnelig skrevet av Yetipants@17.08.2005, 00.25
Jeg vil bare skyte inn at det også finnes et Metal Gear Solid til Gameboy Color.
252122​
Jeg har ikke noe sansen for det spillet. Vet ikke helt hvorfor. Har prøvd å like det, men det blir for kjedelig, og historien er ikke noe særlig interessant heller. Har rundet det èn gang, men det er ikke noe jeg har orket å sette meg ned med igjen.
 
#37
Opprinnelig skrevet av thagen@17.08.2005, 05.50
MSX-versjonen av MG1 ble faktisk utgitt i Europa også.
Hmmm, det visste jeg ikke. MSX har da aldri eksistert i europa, har det vel? Er det en europeisk versjon av MSX tilgjengelig, evnt er den kompatibel med japanske MSX? Vet du hva slags formater den bruker?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#38
Opprinnelig skrevet av Wikipedia
In Japan and Korea, MSX was the major home computer system in the 1980s. It was also popular in several European countries (especially in The Netherlands), South Korea and Brazil and even in Arab countries and the Soviet Union.
Væsjego! :)
 
#39
heeh
fikk for høye forhåpninger der
mgs1 med NES?!
hvor dårlig var grafikken der
om en spiller online på mgs subsistence, hvor mange får spille online på en gang?
det er vel sannsynlig med mye lagg! <_< :D
 
#40
Les: Metal Gear, ikke Metal Gear Solid. Metal Gear Solid er ikke noe remake, men det er nummer 3 i en serie som begynte på MSX og NES. Det fikk ikke "Solid" i tittelen før MGS på PS1.