Metal Gear Solid3: Subsistence

#41
Konami has elaborated on its plans for multiplayer modes in Metal Gear Solid 3: Subsistence, the beefed-up PS2 version of the most recent MGS title, Snake Eater.

Previously Konami had said that there'd be Team Battle and Snake And Enemy modes, but now it seems there are some five different options - Sneaking Missions, Capture Missions, Rescue Missions, Deathmatches and Team Deathmatches - for up to eight players. All will be available via PS2 Online

The latter two sound like nothing new, but we'll be interested to see how the game plays out with the MGS dynamic as opposed to a more traditional third- or first-person action control.
Advertisement

Players will be able to select from Ocelot Unit, GRU or KGB team options and use the full MGS3 control scheme including Close Quarters Combat elements. Players with the best stats will even be able to play as major characters like Ocelot.

Games will take place in key locations from MGS3, as well as some new ones (names being chucked around include Small Forest, Kill House and Abolition Factory - Kojima's clearly been to the PC FPS school of level-naming.

Speaking of the man himself, he had this to say in today's Leipzig statement: "Finally it is possible to battle with players from around the world online at Metal Gear Solid from the comfort of your own home."

"For the online mode, the essence of Metal Gear Solid is retained, with additions of various online rules and original stages. With the continued growth of the culture of Metal Gear Solid, this new online addition, I believe will bring a new way to enjoy and experience the world. I hope fans will look forward to experiencing it."

You can read more about MGS3: Subsistence

eurogamer informerer











Hvis noen syntes Kill House hørtes litt "un" MGS'ish så er det spesial styrke slang for trengings hus man stromer


wiki it bitch
 
#43
stilig sånne bånd på armen akkurat som militærøvelser ;)
 
#44
gleder meg villt.
de bildene var kule
noen som vet om det går an å spille med for eksempel ocelot på mgs sub... i det vanlige mision'et?
hadde vært gøy
 
#46
Dæven døtte, det så jo helt fantastisk bra ut. Må anskaffes. Trodde det bare skulle gå ann med 4 personer som i splinter cell, men dette så jo konge ut. Var squadfolka boter eller ekte personer? Hvis de var det, er da Snake/Ocelot/Raiden squadleaders da?
 

Lodin

Der Waaaah
#47
Veit ikke helt hva jeg skal tro om dette ass. Kontrollen funker bra i SP delen, men er vel ikke idial for MP? Å holde tre knapper inne for å effektivt bruke et skytevåpen blir litt knot i lengden. Desuten har man altfor begrensa synsvinkel så for å se noe må man stå stille og gå inn i FPV. Blir nok drømmespill for campehorer.
Og hvor effektivt er det egentlig å snike omkring i ei eske når alle forventer at du gjør det?
Med mindre de endre flere deler av reglene og væremåtene tror jeg det faktum at det nettopp er et MGS spill kommer til å bli et lite hinder for å ha det virkelig gøy.

Men det er vel bare meg som føler det slikt... :ehm...:
 
#48
Ser ordentlig fett ut, men som Lodde sier så kan det bli litt knotete online. Dessuten så er ikke PS2 online kjent for å være laggfri.
 
#49
Dere som gleder dere til MG1 og MG2 i MGS3:Subsistence, kan bli skuffet. Det er ikke MSX versjonen eller NES versjonen dere får, dere får...Mobil versjonen! Altså, noen bilder har blitt litt forandra på(Karakterer altså). Men ellers er det det samme spillet, men dog ikke samme som den som kom ut for 17-19 år siden ;)
 
#51
Opprinnelig skrevet av Thomas_2@28.08.2005, 23.19
Dere som gleder dere til MG1 og MG2 i MGS3:Subsistence, kan bli skuffet. Det er ikke MSX versjonen eller NES versjonen dere får, dere får...Mobil versjonen! Altså, noen bilder har blitt litt forandra på(Karakterer altså). Men ellers er det det samme spillet, men dog ikke samme som den som kom ut for 17-19 år siden ;)
255991​
Hvem bryr seg? Så lenge gameplay og story forblir det samme, har det ingen betydning. Tror nesten jeg vil foretrekke at karakterene ikke ligner på skuespillere og andre kjente også. Folk bør være glade MSX-versjonene endelig blir tilgjengelige, og ikke klage over at det ikke er 100% identisk med originalen, bare for å klage på det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#52
Enig der, det hørtes stilig ut. Da kan det være at jeg skaffer meg Subsistence likevel, gitt.
Og skal jeg være ærlig synes jeg karakterportrettene i Solid Snake var temmelig rare. De lignet litt på Dustin Hoffman, Sly Stallone osv., men det var noe som ikke stemte. :p
 
#53
Jeg gleder meg!! Har det kommet noen dato for når det kommer til Europa ennå?
 

Lodin

Der Waaaah
#54
Med tanke på at de bla. brukte et bilde av Sean Connery som Big Boss så er vel dette like greit... :ehm...:
 
#56
Kommer i Japan i november US/EU TBA
 
#57
AHA!! det kommer i norge på sammme tid som 3'ern kom i norge i år!
blir morro! :)
 
#58
metal gear solid3 er synsyk bra spill :) :) :) :)

ja det blir moro :) :) .

sorry jeg veit ikke nor det komer til europa jeg heller :svette:

jeg tror det komer til jul