Metal Gear Solid3: Subsistence

#81
Noen som har greie på nettverk og PS2, og hvordan det vil fungere hvis jeg skal online med en NTSC maskin? Må jeg ha en NTSC nettverksadapter, eller er det som med minnekort? Og hvordan vil det fungere? Jeg antar at jeg ikke kan spille sammen med de som kjøper PAL-versjonen når den kommer.

Greit om noen kunne gitt meg litt info om det her. Har faktisk aldri vært online med konsoller før, men det er mulig jeg tar steget nå med Subsistence.
[/b]
Nettverksadapteren er lik uansett hvor i verden den er kjøpt. Men disken som følger med for å komme deg på Central Station regner jeg med er PAL hvis den er kjøpt i Norge. Da vil du ikke kunne bruke den på din amerikanske NTSC maskin med mindre du har en modda maskin.

Og du har helt rett, du kan ikke spille mot PAL folket med mindre du sitter på PAL utgaven selv.
 
#82
Ok. Da blir jeg nødt til å importere den da, og det er vel like greit egentlig. Men det går greit å sitte her i Norge og spille mot folk i Amerika? Du nevnte tidligere at det var lite lagg, og jeg regner med at du spiller NTSC-versjonen.
 
#83
Joda, jeg har NTSC utgaven og lagg er ikke det største problemet nei.
Men så har det jo selvfølgelig mye med internett forbindelsen din å gjøre også da, sitter på fiber selv og da er jeg kanskje ikke egnet til å si noe om hvordan laggen blir hvis du sitter på den dsl linje. Men jeg regner med at det skal gå bra, har lest flere plasser at lagg ikke er et issue i MGS online og går utifra at de aller fleste er dsl brukere.

Gi lyd når du er online så kan vi ta oss en liten match en gang da :)
 
#84
Har ADSL 2200/512. Jeg må vel regne med at det blir litt høyere ping om jeg skal spille mot noen langt nede i Amerika, men så lenge det blir spillbart så. Skal si fra hvis jeg kommer meg online. Det er ikke helt sikkert det blir enda. Brenner ikke så veldig etter det egentlig, men det er jo Metal Gear og det hadde vært artig å teste online delen også.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#85
Men story delen er Mr. Kojima fremdeles Gud på :)
[/b]
Har det skjedd noe med storyen siden Snake Eater? For det var ikke mye til handling. Elendige karakterer, var det ihvertfall. Bare en hel haug av overhøytidelig mumbojumbo om folk vi ikke visste noe om. De flaueste øyeblikket i spillet må være de små talene og krumspringa til bossene før du skal sloss mot dem. Han tjukke The Pain som bare står der og veiver med arma og tar en salto i ny og ne for å virke hard? Eller The Fury som vi heller ikke hadde fått høre noe som helst om før vi måtte ham som fortalte en ufattelig tynn historie om at han hadde vært i verdensrommet og kommet tilbake sinna, så nå ville han drepe? Og var det bare jeg som ikke fikk den største medfølelsen for The Sorrow...? Hele greia var en flau forestilling i mine øyne, og jeg skulle virkelig ønske noen tok seg litt bedre tid til å utvikle disse karakterene. For spillet er jo dritgøy.
 
#86
Smak og behag selvsagt. Nå er det tydelig at Kojima blander inn litt scifi/mysteri fiksjon sammen med tidligere verdenshistorie.
Enten liker man det eller så misliker man det.

Jeg likte det.. Joda, enkelte ting var "over the top". Men det er Snake i seg selv også ;)