Metal Gear

Jeg er en sinnsykt stor fan av metal gear solid spillene, å skulle gjerne ha spilt de gamle metal gear spilla.
Hva trenger jeg for å spille de, å hvor kan jeg få tak i det?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du trenger en MSX-emulator og ROM-filene til spillene. Dette finner du på nett med litt søking.

Gå hit for å laste ned den beste MSX emulatoren.

Og gå hit for å laste ned begge MSX spillene.

Vet ikke om jeg bryter reglene nå ved å poste link til roms, men spillene er jo såpass gamle at det kan vel ikke gjøre noe. Er jo den eneste måten de kan spilles på også, ihvertfall MG2:SS som bare ble utgitt i Japan.

Ja, til den minste detalj. Box arten ER Kyle Reese. Kojima er veldig glad i filmer, og han har basert flere karakterer på filmer.

Noen eksempler fra MG2:SS: Gray Fox er basert på Tom Berenger (avataren min), Big Boss på Sean Connery og det er to bosser i spillet som heter Predator og Running Man.

D

Doctor Downs

Gjest
Ok, nå er det like før jeg hopper i taket her... Hvordan får jeg på den jævla lyddemperen?

Når du finner den så setter du den på automatisk. Bare skyt og hør. =]

Forresten, hvis dere bruker blueMSX emulatoren jeg linket til, og det er litt ujevn hastighet på Metal Gear 1, gå til Options, Emulation og sett MSX Machine til MSX2+. Husker ikke om dette er standard eller ikke men det går ihvertfall bedre da.

D

Doctor Downs

Gjest
Hm, har tatt Shoot Gunner og tatt heisen opp fra kjelleren... Nå går alarmen så fort jeg går inn i et rom :(

Er det meningen at det skal skje?

Sjekk inventory og fjern transmitteren. Bare trykk space på den. Shoot Gunner er en sleiping.

Det varmer hjertet mitt at dere spiller MSX originalene. =]

D

Doctor Downs

Gjest
Og jeg som trodde transmitter var en vennskapelig gave jeg kunne bruke til noe fornuftig :D

Har en liten historie når det gjelder den transmitteren. Fikk NES versjonen av Metal Gear når jeg var rundt 8 år men jeg kom ikke skikkelig inn i spillet før litt senere. Uansett, jeg var helt sinnssykt perfeksjonist i den alderen, og i mitt hode var det helt feil å fjerne transmitteren siden inventorien ikke ville være komplett, så jeg gikk rundt med den hele spillet.

Kom meg heldigvis over det etterhvert, men jeg tror nok jeg runda det et par ganger først med den jævla transmitteren i inventorien og vakter i hælene konstant.

D

Doctor Downs

Gjest
Opprinnelig skrevet av magicollie@11.06.2004, 18.11
Dumme meg, åssen tar man Shoot Gunner? :svette:
Slå inn døra til høyre på den nederse veggen. Der er sakene dine. Gjem deg bak veggen til høyre. Hopp fram litt før ham og før løs så mange pistolskudd du kan og gjem deg før han treffer deg. Gjenta den en eller to ganger til så er'n død. Jeg klarte det uten å miste noe :D

Den aller beste måten å ta han på er med de fjernstyrte rakettene hvis du har igjen noen. Tror det må fire til for å drepe han. Da gjemmer du deg bare bak kassene nede til høyre og styrer de rett på han. Der vil han ikke ha mulighet til å treffe deg og du kan trygt å enkelt kvitte deg med han. Bare pass på at du treffer riktig med rakettene, er ikke hele tiden de registrer som et treff.

Hvis ikke så kan du sikkert gjøre som Aquila, men det har jeg aldri prøvd.

Halky

Veteran bruker ;)
Hmm, jeg har begynt og spille Metal Gear jeg også nå :p Og det er fett hehe, men jeg slitet litt nå da. Jeg har tatt 2 bosser forløpig og jeg ska vist finne han doktoren, men så er det den frakken eller den bombe dressen som jeg trenger på taket da, som jeg ikke finner :( Jeg er ganske så sikker på at jeg har vært i alle de rommene jeg kan på Lvl3 cardet, siden de brettene ikke er så store. Også sliter jeg med og få byttet frekvens på den codecen (radioen), siden jeg har fått en sånn våpen kjæring som kan hjelpe meg... Men jeg får bare ikke byttet frekvens....
Så jeg håper jeg kan få litt hjelp :p