Metallica-billett. 16.07, Bergen

Status
Stengt for ytterligere svar.
#1
Kjøpte for en stund tilbake tre billetter til Metallica-konserten, en til meg, en til min far, og en til en kompis av meg. Betalte 1800 pr. billett. Nå viser det seg at kompisen min ikke kan allikevel, og jeg sitter igjen med en ekstra billett som jeg ikke trenger, så den skal jeg nå selge.

Ikke klag og kall meg en svartebørs-hai eller noe i den duren, for jeg tar bare det jeg kjøpte den for, nemlig 1800. Hadde jeg kjøpt den for 900 hadde jeg tatt det og.


Fra bergenlive.no:

FAKTA:
Dato. Onsdag 16. Juli
Sted: Bergenhus Festning - Koengen
Tid: Portene åpner kl 18
Support på scenen: kl 19.30
Billettpris kr 850 + avgift
Billettsalget starter mandag 4. Februar kl 09.00
Artist web: www.metallica.com

Gjør klar for tidenes største hardrock-begivenhet i Bergen: onsdag 16. juli inntar ingen ringere enn METALLICA scenen i Bergen! Dette er California-bandets eneste konsert i Skandinavia i år, og intime og ærverdige Bergenhus Festning vil skape en fantastisk ramme for det som vil bli en uforglemmelig kveld i hardrockens tegn!

Ikke nøl med å sende PM eller post i denne tråden! Går den ikke her i løpet av tirsdagen går den på QXL. Også tilgjengelig på mail, haakon_g_hennum[at]hotmail.com
mvh
Haakon ;D
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#2
Du kan nok ikke ta svartebørspris for en billett her på forumet, uansett hva du betalte selv.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#4
Fun fact er at det ligger ca. 9000 billetter på Finn.no, så det ser ut til at det er rimelig vanskelig å bli kvitt noe som helst :/
 
#5
Du kan nok ikke ta svartebørspris for en billett her på forumet, uansett hva du betalte selv.
Det sier seg nesten selv at man ikke har lyst å selge en billett med tap.

kakarlsen skrev:
Fun fact er at det ligger ca. 9000 billetter på Finn.no
Jeg fant 125 treff jeg. En aldri så liten overdrivelse ? ;)
Samtidig ser jeg at samtlige har selger sine billetter for orginal pris.
Tror nok du bør ta hintet til Husmann hvis du vil ha ett salg her i gården.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#6
Hvem som taper eller tjener på det har ikke så mye med saken å gjøre, svartebørspriser kommer uansett ikke på tale. Men som nevnt ligger det billetter ute på både QXL, FINN og her på forumet til utsalgspris for de som vil på konserten.
 
#7
:eng: Etterspørselen bestemmer prisen her på kloden. Hvorfor ellers får fotballspillere 100mill i året ?
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#8
Ikke på alle varer. Konsertbilletter er i Norge forbudt å videreselge med fortjeneste. Uavhengig av denne loven har vi nulltoleranse for å spekulere i tilbud og etterspørsel på Spillegal, både på billetter og f.eks. konsoller ved release.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#9
Det sier seg nesten selv at man ikke har lyst å selge en billett med tap.


Jeg fant 125 treff jeg. En aldri så liten overdrivelse ? ;)
Samtidig ser jeg at samtlige har selger sine billetter for orginal pris.
Tror nok du bør ta hintet til Husmann hvis du vil ha ett salg her i gården.
Det er faenmeg helt enormt at du klarer å motsi deg selv iløpet av et så kort innlegg, bare som et krampeaktig forsøk på å virke som en bedreviter.
 
#10
Det sier seg nesten selv at man ikke har lyst å selge en billett med tap.



Jeg fant 125 treff jeg. En aldri så liten overdrivelse ? ;)
Samtidig ser jeg at samtlige har selger sine billetter for orginal pris.
Tror nok du bør ta hintet til Husmann hvis du vil ha ett salg her i gården.
Litt motsigende kanskje? Og som vanlig, ring eller send mail til en av de finn-selgerne.. Sjansen for at prisen er 900 er ikke stor. Selv om det står det betyr det ikke at det er sånn.

Uansett, tar nå 1500 for billetten.. Heller tape litt penger enn å sitte igjen med den.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#11
QXL har flere liggende ute til utsalgspris, og der er selgeren forpliktet til å selge til vinnerbudet. I tillegg til at kakarlsen har tre billetter her på forumet.

Og jeg tror jeg sa det klart nok den første gangen, men det er altså ikke lov å kreve en krone mer enn utsalgsprisen for konsertbilletter på Spillegal.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.