Metroid Prime 2D

Ja, nok et 3D spill får en fanlagd 2D versjon. Eller slik ser det i hver fall ut foreløpig. Vi vet jo alle at slike prosjekter har en tendens til å gå i dass, men det er jo mulig å håpe. Noen screenshots:

Og en wallpaper

Det har kommet ut noen små demoer av spillet. Her kan den nyeste demoen lastes ned. Den inneholder hele romstasjonen i begynnelsen av Prime.

Jeg ble ikke veldig imponert over demoen, men jeg synes prosjektet virker lovende. Ta en titt på på prosjektets nettside.

http://www.mp2d.co.uk

Så er det bare å satse på at teamet holder moralen oppe, og at Nintendo ikke stopper det.

Argh. At folk ikke kan vente med å legge ut info om slike prosjekter før etter at spillet er helt ferdig. Dette kommer til å bli stoppet av Nintendo, akkurat som Ocarina of Time 2d :holdkjeft:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
At ikke folk kan lage noe sånt som ikke suger. Dette suger.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Opprinnelig skrevet av Morbo@10.11.2004, 17.31
Argh. At folk ikke kan vente med å legge ut info om slike prosjekter før etter at spillet er helt ferdig. Dette kommer til å bli stoppet av Nintendo, akkurat som Ocarina of Time 2d   :holdkjeft:
133422​
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!! Jeg lurte på hva som skjedde med det der... Nå vet jeg svaret. :(

hørte at siden bare var nede og at fyren var "Opptatt" men noe annet (flyttet og saker) , men er ikke helt sikker på det.
at nintendo kan finne noe sånt. tror ikke akruatt at mindre folk kjøper Oot (hvis noen i det heletatt kjøper det fortsatt), fordi noen lager et fangame av det. syns fan-games bare er positivt...

Opprinnelig skrevet av Yetipants@10.11.2004, 20.00
At ikke folk kan lage noe sånt som ikke suger. Dette suger.
133587​
Ja, demoen sugde, men det er lov å håpe på at det blir bedre. Jeg har forstått det som at det er veldig tidlig i utviklingen. Men det blir nok ikke noe 2D Metroid på nivå med de Nintendo har kommet med, om det i det hele tatt blir fullført.

Når det gjelder Ocarina of Time 2d, så er det stoppet av Nintendo. Leste det på zeldauniverse.net .

Har spilt demoen jeg også nå, og ja, den sugde. Skjermen var alt for liten, styringen var helt raua, og det burde vært mange flere animasjoner der.

Når det gjelder styringen kunne det vært en idè å bruke det vanlige FPS-oppsettet. Altså at man bruker WADS til å bevege Samus med og musa til å sikte rundt på skjermen. På den måten får man mye mer enn bare 8 retninger å skyte i, sammtidig som det blir betraktelig lettere å sikte. Dette høres kanskje rart ut for et 2d spill, men tro meg, det virker.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Case in point: Allmektige Abuse! Hill deg! :D

Novastrum

Feminist-elitist
Opprinnelig skrevet av Yetipants@10.11.2004, 21.19
Case in point: Allmektige Abuse! Hill deg! :D

133706​
Åhh!! Det er så fett det der. husker jeg mekka masse baner til det i sin tid. Genialt. *spille abuse for gamle dagers skyld*