Metroid Prime 3: Corruption

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tips til alle som spiller spill eller bruker PC, uansett: Støtt underarmene dine (dvs. albuene og ned) mot ett eller annet underlag. Det gjelder for Wii, DS, Xbox, Playstation, PC og så videre. Kjenner du at du får smerter av å spille eller bruke PC-en, slutt med en gang og ta en tur til legen. Seriøst.

Etter med spilling må jeg bare si at kontrollene er utmerket. Veldig wobley i begynnelsen, men begynner å bli mer tight nå =)

Lodin

Der Waaaah
I dag dukka det jammen opp en beskjed om at det ligger en preview eller noe av MP3 i softwaredelen av Wii sjappa. Sikkert ikke noe annet enn filmer man finner på nettet allerede, men artig læll.
Under to uker igjen nå. :elsk:

Er det noen føkkers som har fullført spillet og har noen friend vouchers de vil trade? Har rundt 17 stykker selv, trenger friend credits for å kjøpe Mii wooblehead til skipet mitt =)

Man får credits for å utføre visse oppgaver i spillet(drep en boss, scan ditt og datt). Disse kan man bruke til å kjøpe concept art og lignende for. Man låser det ikke opp med progresjon i spillet som i de to foregående. Enkelte av tingene får man friend vouchers for(drep en fiende på en spesiell måte og lignende), og disse kan man sende til folk sånn at de får friend credits. Er fire forskjellige typer credits, og hver ting man kan "kjøpe" koster et ulikt antall av de forskjellige creditsene. Litt rævva forklart, men du skjønner sikkert.

Ah... jaja, kult at de har med noe sånt fancy da.

Har forresten sittet her og glodd litt på den nye fancy kanalen til nintendo i dag, hvor man kan se diverse filmer fra spillet, og jeg må si.... grafikken er jo ikke oppdatert i det hele tatt jo? Litt skuffende... selv om det jo ikke er alt. Og, kudos til nintendo for å gjøre sånt... moro med nedlastabare gratisgreier.

Joda, grafikken er oppdatert. Større områder og mer lyssmitte.

Spiller spillet nå, og kunne ikke falle meg inn å klage på grafikken - men det er fortsatt en overklokket GameCube vi har med å gjøre. Det synes.

Redigert: Og når jeg sier at det ikke kunne falle meg inn å klage på grafikken er det fordi dette er et *pent* spill, som bruker maskinvaren godt. I tilfelle det skulle være noen tvil.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Woo, ferdig! 16 timer, 42 minutter, 97 % pickups. Men jeg savet etter rulleteksten, så nå står den på 0 % igjen. Så 100 %-videoen på Youtube.

Bra greier, litt småskuffet over sistekampen, selv om den var veldig fanservice-y. Og den siste delen av spillet er litt for lett, siden de går litt Half-Life 2.

Såååå... Noen som vet hvorfor spillet har Ship Missile Expansions? Så vidt meg bekjent gjorde de vel ingen verdens ting?

Endelig ferdig med spillet jeg også, og jeg må si at jeg har problemer med å skjønne endel av kritikken Corruption har fått. Bl.a. sto jeg aldri fast i spillet; dersom man spiller nogelunde sammenhengene og faktisk bruker de små grå er det omtrent alltid innlysende hvor du kan gå, og hva du kan gjøre etter du har fått en upgrade.
Noen hevdet også at Energy Cell-samlinga kunne sammenlignes med Triforce-samlinga i Wind Waker (som jeg heller aldri hadde noe problem med), og at denne var noe begredelig mot slutten. På grunn av normal Metroid-nysgjerrighet og eventyrlyst fikk jeg med meg alle Cell'ene normalt under spillets gang. Fikk koden oombord på Valhalla før jeg bordet Leviathan'en mot slutten og alt var fint.
Siste del av spillet var for min del intenst nok. Tror jeg kontinuerlig sprang, rullet, hamret løs på skyteknappen og skannet det jeg kom over i omtrent en time før jeg traff rulleteksten. Kjente det godt i tommelen når alt var over, og jeg klokket inn på nærmere 19 timer med 98%.

Kanskjer jeg tar en pause fra Mario en gang og leter opp de to siste expansion'ene og skaffer den hemmelige slutten. Time will tell.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
SITAT(Riku @ 16.11.07, 08.41) 89298
Såååå... Noen som vet hvorfor spillet har Ship Missile Expansions? Så vidt meg bekjent gjorde de vel ingen verdens ting?[/b]
Fant det ikke ut før etter at jeg hadde klart spillet, men når du slåss i åpne områder kan du bruke command visor til å rope inn et air strike på fiendene dine.

SITAT(Bad Mongo @ 15.10.07, 22.28) 85674
Er det noen føkkers som har fullført spillet og har noen friend vouchers de vil trade? Har rundt 17 stykker selv, trenger friend credits for å kjøpe Mii wooblehead til skipet mitt =)
[/b]
Fortsatt interessert i å bytte noen vouchers? Kompisen min som jeg brukte å trade voucherene med før har runda spillet og er ikke interessert i å ha flere, så jeg kunne trengt noen nye å trade med :p

Sitter på skolen nå og har ikke koden min her, men si fra dersom du er interessert, så skal jeg få tak i det.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Vil bare si at om en sender vouchers fra feks en amerikansk Wii til en Europeisk vil vouchersa forsvinne i det store intet. Det melder i hvert fall instruksjonsboken til spillet. Husker det var noen her med amerikansk Wii, so beware.

SITAT(Slowpoke @ 16.11.07, 12.51) 89338
Fortsatt interessert i å bytte noen vouchers? Kompisen min som jeg brukte å trade voucherene med før har runda spillet og er ikke interessert i å ha flere, så jeg kunne trengt noen nye å trade med :p

Sitter på skolen nå og har ikke koden min her, men si fra dersom du er interessert, så skal jeg få tak i det.
[/b]
Jeg har amerikansk konsoll, så om du og har det så er jeg down like a clown lixm. Enda ikke funnet noen å trade med =(

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Nei, og jeg tar i hvert fall ikke sjansen :p

EDIT:
Aw Yetipants, skulle gjerne, men har så tungvinn internetttilgang for tiden. Gidder rett og slett ikke styre med USB Connectoren. Skulle gjerne hatt screenshot tool selv da :/

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg har... ingen kuponger å bytte bort, men jeg er helt i begynnelsen av spillet (har fått to stykk så langt), så det kommer nok en del framover. Det jeg også har, er lyst på Screenshot Tool og sånt. Noen som vil bytte? :p

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Jeg kan shippe deg de siste voucherne mine hvis du trenger. Anbefaler deg å skippe Bumper Stickers, de er ikkeno kule. Vil ha gullcreditsene mine tilbake! :(

Og når det gjelder å skaffe seg Friend Vouchers, så er det en del achievements i spillet. Prøv f.eks å bruke Boost Ball på Tinbots, fryse en Reptilicus så han dreper seg selv med chakram-en sin, eller drepe alle phazon-insektene når du er i en Seed.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Joa. Jeg har kommet så kort i spillet at jeg skjønte ett av begrepene du skrev opp i de tipsene der (boost ball). Men takk. :)

Edit: Jeg spiller på Veteran-vanskelighetsgrad, og jeg dengte akkurat den første Hunter-typen på Bryyo. Tok fem forsøk. Høyrehånda mi er ei klo nå. -_- Men! Jeg fikk en ny Friend Voucher. Hvem vil ha? :p

Sorry Bad Mongo, har ikke amerikansk Wii. Så da blir det ikke noe bytting mellom oss :/