Microsoft bannlyser maskiner over LIVE nuh!

SITAT
Microsoft Starts Banning 360s on LIVE - MS Confirms
>> With the amount of posts we see on our forums ... it's clear, Microsoft decided to start banning Xbox360 with modified firmwares today (both Hitachi-LG and Toshiba-Samsung drives).
While it's the same release date as Halo3 beta, it seems that people who didn't download Halo3 also get banned. They probably detect backup discs (and not the modified firmware) when you play 'em online (not confirmed yet).
Even people using the new firmwares with disc-jitter added get banned, so it looks like Microsoft found another way to detect it.
Just like on Xbox1 it looks like Microsoft bans the console unique ID (serial), not the LIVE user. Microsoft will not allow anyone to login on LIVE on a banned console.
Many people on the official xbox.com forums also claim they got banned but didn't have a flashed firmware ... we'll have to see how that story develops in the coming hours and days.[/b]
Update: This was just posted on Microsoft's Games Global Marketing team blog:
SITAT
One of the great things about LIVE and the unified community is that we work hard to create a level playing field for all gamers and have a no tolerance policy towards inappropriate behavior like hacking or cheating. As part of our commitment to our members, we do not allow people that we have detected to have modified their console to connect to LIVE. This is an important part of our efforts to try and maintain a fair gaming environment for the large majority of gamers that play by the rules. This topic is more important than ever given the recent release of the Halo 3 beta. As a result, some consumers that try to login to LIVE who we detect have illegally modified their console will get an error code (Status Code: Z: 8015 - 190D) when trying to connect to the service. These users will not have their account automatically banned from LIVE, but they will no longer be able to access the service from the console they modified.

We have stated in the past that customers can only enjoy access to the Xbox LIVE community through the use of a genuine, unmodified, Xbox console and we will continue to enforce this rule to ensure the integrity of our service, the protection of our partners and the benefits of our users.[/b]
Kilde: Xbox-scene.com

Dårlige nyheter for folk som ikke betaler for 360 spillene sine og ønsker å spille LIVE ;)
Problemet her er at Microsoft har også bannlyst umodifiserte maskiner. Her er også Halo 3 Beta en gjenganger blandt problemene. Etter installering risikerer man å ikke komme online med maskinen din igjen. GOD I LOVE MICROSOFT :rulleøyne:
Nok en gang går MS for langt i å "beskytte" kundene sine.

:eng101: Per i dag er det ikke mulig å bruke trainers/cheats i Xbox360 LIVE spill. Dermed utelukker dette den såkalte juksingen eller hackingen som MS folka refererer til i bloggen sin.
MS prøver å straffe piratene her, ikke juksemakere. Og det er greit nok det, HVIS de hadde klart å ikke fucka opp for folk med 100% umodifiserte maskiner i samme slengen.
Minner vemmelig mye om Windows Genuine Advantage tabben som sikkert noen av dere har fått med dere, eventuelt fått merket på kroppen :blunk:

Noen av dere som har blitt bannlyst ?
Enten med modifisert maskin eller uten?
Jeg føler meg rimelig trygg, umodifisert maskin og ingen Halo 3 Beta :hehe:

Merkelig trekk fra MS egentlig. Alle piratene betalte tross alt for Live tjenesten.
Når ble MS redd for mer penger i kassa ?

Lodin

Der Waaaah
MS liker å spytte på dere?
Uventa!
Live er en enest lang beta og hvorfor er dere så overaska av det? Gå å fisk.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvor mange mennesker på kloden ble overraska over dette her, med tanke på at eksakt det samme skjedde da Halo 2 ble utgitt til Xbox? Ingen? Ante meg.

Så hvis jeg kjøper meg en modifisert 360 til høst, noe jeg har planlagt å gjøre lenge, så er det fare for at jeg blir bannlyst fra LIVE? Jeg vil ha en modifisert 360 av importgrunner, så om jeg ikke kan importere så frister PS3 eller PSP mer.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kjøp deg en amerikansk 360 og skaff en norsk strømforsyning, så har du vel løst det problemet. Dessuten har jeg erfart at det er mange regionfrie spill der ute, så jeg har flere NTSC-spill som fungerer knirkefritt på min PAL-360.

SITAT(Tales @ 18.05.07, 11.08) 66614
Så hvis jeg kjøper meg en modifisert 360 til høst, noe jeg har planlagt å gjøre lenge, så er det fare for at jeg blir bannlyst fra LIVE? Jeg vil ha en modifisert 360 av importgrunner, så om jeg ikke kan importere så frister PS3 eller PSP mer.
[/b]
Jeg hadde styrt langt unna alt som heter firmware oppdateringer til Xbox 360 hvis jeg var deg.
Foreløpig er det enda utrygt, du ender kjapt opp med en singelplayer maskin. MS har godt balletak på sikkerheten.. Enn så lenge :shifty:

Man får vel ikke region fri 360 med å modifisere firmwaren? Eneste jeg har fått med meg er at man kan spille "backups" med dette..