Microsoft og Nintendo

Etter at Sony kom med sin Playstation har spillmarkede gått dårlig, for Sony's motstandere. Flere år har nå Sony ledet konsoll krigen, men uansett hvor hardt Nintendo prøvde, så kom Sony over. Men Nintendo holder seg fortsatti stand, men nå kan det bety slutten for Nintendo, fordi det var GBA/GB som holder Nintendo våken, og nå kommer Sony med sin bærbare PSP konsoll, og det ligner slutten på Nintendo. For noen år siden laget Microsoft sin Xbox. Det var en maskin med full kraft, og harddisk og alt, men spillene ble ikke fullt så gode. Selvom den hadde mange gode spill titler, hadde den få av dem, og få av andre spill. Kraften slo ikke Sony, og Microsoft tapte store penger. Om Sony fortsetter å herje kan det bety slutten for både Xbox og Nintendo, men nå har ryktene begynte å strømme på; Microsoft og Nintendo skal slå seg sammen?! Eller dem må jo nesten det. I 1999 prøvde jo Microsoft å kjøpe Nintendo for 25$ millioner, men de avslo. Men nå har Nintendo fått en ny leder, som ikke er like konstruktiv som den forige lederen, så nå kan resultatet bli noe annet..

----

Before reading this, repeat after me: this is a rumor with no basis in anything that I personally know.

That said, somone who works for ATI and posts on Beyond3d.com as well as another senior poster who has connections to people in the know as far as hardware goes are both saying that MS and Nintendo are likely to share the same platform next generation. As to what this means, I dont know. It could simply mean that Nintendo is buying into the XNA initiative which would allow games to, essentially, be co-developed easily for Xbox2, N5 and PC... which would make Sony the od-man out for third party support. This seems like the most likely outcome.

http://www.beyond3d.com/forum/viewt...r=asc&start=140

However, at another forum I frequent a thread broke out about the rumor, and the following people have chimed in on the subject in various ways.

matt C. cube.ign.com - thinks there is something to it.
japanese poster - says MS has a HUGE ace up their sleeve
staff member for japanese gaming publication - wont say anything because he does not want to upset the people who told him, but says that the gaming-world will be turned on its head.
Edge writer - "Itssaa mee a-master chief" (direct quote).

There are also other members of the "Japanese Crew" at this site (posters from Japan) who generally know whats up, and evidently, this rumor has been flying around Japan like mad.

The best that I can gather is something is being discussed, MS is the one that seems to be pushing the discussions... but no one knows what exactly 'same platform' means... but most of the writers/insiders for gaming companies seem to be pointing to systems that play the same games...

I think the whole thing sounds fishy as hell, and all of the best sources at gaming-age are keeping their lips sealed on this one (most have sources for these things simply because they never let things slip before they are told they can leak the info).

http://www.xblgamers.com/forums/showthread.php?p=80489#posti d=80489

----
Jeg håper at ryktene blir sanne, og Nintendo og MS slår seg sammen, og lager en mega konsoll. Nintendo med sine spill, MS med kraften. Dessuten så hadde det vært himmel om man i tillegg kunne ha spillt både gamle Xbox og GC spill til de nye konsollen de hadde laget. Xbox har få spill, men mange av dem er gode spilltitler, og selvom broren min har Xbox, så misunner jeg de spilla. Og det er jo i år alle de gode Xbox spillene kommer. Jeg sier bare at jeg håper at ryktene blir sanne..

Hva synes du om dette..?

Nesten akkurat derfor de må slå seg sammen.. Xbox er allerede nesten helt ute, og Nintendo klarer seg ikke uten GBA. Nå kommer, som sagt, Sony med PSP, oghvis den lykkes vil Nintendo gå knk, om ikke dem lykkes med DS. Sony er uslåelig med alle de store spill titlene, og alle kjøper PS2 fordi den er best, og har de kuleste spillene. Men egentlig kjøper de den for voldelige spill, og for å være kule. Jeg synes ikke PS2 er noen fortreffelig maskin selvom den har flere gode spill.. Men altså, om Nintendo går konk blir det uansett mindre konsoller.

Veldig uenig med deg her. Xbox er faktisk en markedsmessig suksess (om ikke økonomisk) Å slå nintendo på første forsøk er veldig bra. Håper ikke de slår seg sammen, Vile bli like trist som når sega la ned dreamcasten, den beste konsollen for sin tid, hvorfor, gud hvorfor kjøpte ikke flere dreamcast?

Xbox har det beste tilbudet så lenge du modder vet du ;)

Microsoft monopol er aldri en bra ting. Det neste blir vel at de kjøper verden :(

Xbox salget går langt ifra bra. Microsoft kan klare å holde på spillmarkedet siden de har så mange andre varer, men Nintendo har bare Pokemon som er andre ting enn spill. Nei, de trenger ikke å slå seg sammen. Xbox kan stå på føttene i flere år, men de vil nok knapt aldri klare å slå Sony. Sony er en for hard konkurent. Salget av Xbox gikk visst elendig i Japan.. Jeg sier ikke at de må slå seg sammen for å overleve, men de må slå seg sammen for å klare mot Sony.

Måtte gud og diverse andre høyere makter forby at dette skjer! Hvis M$ slår seg sammen med Nintendo om neste konsolen er jeg redd for at M$ kommert til å få alt for stor makt og Nintendo blir kansje bare en liten puppet. Da vil sikkert alt som er Nintendos ideologi forsvinne. Håper virkelig dette bare er kødd!

Kilik

Lokal moderator
Håper faktisk dette skjer.

Microsofts teknologi sammen med Nintendos erfaring ville gitt Sony skikkelig konkurranse som igjen vil vær positivt for oss forbrukere. At selskapene slår seg sammen er foreløpig rimelig usannsynlig, men at de i framtiden kan samarabeide om en ny maskin er faktisk ikke så usannsynlig som man skulle tro. Både Nintendo og MS ser ut til å bruke en custom ATI R500 grafikkort i sine kommende maskiner, begge vil bruke IBM's PowerPC prosessorer og begge satser på en lansering i 2006. Tilfeldig? Jeg tror ikke det...

Med bortimot lik hardware kan man i de minste tenke at maskinene deres blir krysskompatible (man kan spille N5-spill på Xbox 2 og vice versa). Altså det kommer ut to maskiner som spiller de samma spillene og er bortimot like bortsett fra ekstra features. Xbox 2 kan da f.eks. være en skikkelig multimediamaskin med DVD-opptaker, MP3-spiller og hele pakka til $299, mens N5 kun er en ren spillemaskin til $149. Jaja, en bare en tanke...

Håper ikke dette skjer.
Ønsker virkelig ikke å
se Mario Party 6: Combat Evolved eller
Amped Sunshine. Lyder bare ikke bra...

Jeg vil se blod, gørr og avrivde lemmer på konsollmatta
i de kommende årene. Vis disse to går sammmen så er
det starten på en giga sammensveising av alle konsoller.
:blink:

:band:

:starwars:

:transform1:

Opprinnelig skrevet av Alucard@12.04.2004, 19.25
Håper ikke dette skjer.
Ønsker virkelig ikke å
se Mario Party 6: Combat Evolved eller
Amped Sunshine. Lyder bare ikke bra...

Jeg vil se blod, gørr og avrivde lemmer på konsollmatta
i de kommende årene.
Vis disse to går sammmen så er
det starten på en giga sammensveising av alle konsoller.
:blink:

:band:

:starwars:

:transform1:
Har det virkelig noe å si om spillet er voldelig? Det er da gameplay som betyr noe, ikke en rød klatt som kommer ut av foten som ligger 5 meter fra resten av kroppen...

Jeg mente at jeg ville se kamp mellom
de rivaliserende selskapene på
konsoll markedet.

Blod og gørr var en aldri så liten overdrivelse.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av Blind Guardian@12.04.2004, 18.32

Har det virkelig noe å si om spillet er voldelig? Det er da gameplay som betyr noe, ikke en rød klatt som kommer ut av foten som ligger 5 meter fra resten av kroppen...
Det har sin effekt i noen spill. I spill som Ninja gaiden til XBOX så synes jeg blodet og gørra er noe av det som gjør at det får den cheesie ninja stemmningen :) Akrobatiske sverdteknikker der hoder ruller og blod spruter gjør at ninja gaiden ser kult og det gjør igjen gameplayet mindre ensformig. Hadde liksom ikke vært det samme dersom Ryu så ut som I-ninja og gikk å slo slemme bamser. Men som du sier så er gameplayet selvsagt viktigere, gameplay må være tilstede før blodet og gørra kommer (Hvis ikke så ender man opp med mortal kombat spillene, og de er jo alt bortsett fra bra).

Jeg håper ikke at microsoft og nintendo går sammen. De har begge sin unike stil (som er svært svært forskjellig). Og de forskjellige stilene trenger vi på markedet. Synes det er akkurat passe med 3 produsenter (microsoft, sony og nintendo).

Huff, før man vet ordet av det sitter vi og spiller amerikanske RPG's som heter "Pepsi-quest" på vår nye, skinnende Omitech Sony X-Cube, og alle spillskapere som Hideo Kojima og Shigeru Miyamoto er en saga blott...

Det er konkurranse(og kunstneriske visjoner) som skaper kvalitet.

Opprinnelig skrevet av Alucard@12.04.2004, 19.43
Jeg mente at jeg ville se kamp mellom
de rivaliserende selskapene på
konsoll markedet.

Blod og gørr var en aldri så liten overdrivelse.
Ahhh! En metafor for konsoll-krigen, da er jeg helt enig. Jeg liker billige konsoller...

Det hadde vært rått med teknologien til X-box og spillerfaringen til nintendo hadde blitt sveisa sammen, spille mario kart live og slikt hadde vært digg.

Men håper alikevel ikke at de slår seg sammen, forandring fryder, men jeg liker nintendo som det er.

du er klar over at du kan spille mario kart over nett??
uansett, nei dette håper jeg ALDRI skjer... Nintendo må forbli Nintendo...

Jeg var klar over at mario kart kunne bli spilt over nett ( koble flere sammen ), men det går vel ikke an å spille live slik som x-boxen kan, eller hva?

Opprinnelig skrevet av Freezar@15.04.2004, 13.26
Jeg var klar over at mario kart kunne bli spilt over nett ( koble flere sammen ), men det går vel ikke an å spille live slik som x-boxen kan, eller hva?
Du kan spille Mario Kart: Double Dash!! online, jo. Hvordan vet jeg ikke. Det funker vel som XBConnect tror jeg. Men vet lite om det. Har aldri testa det selv.

-------------------------------------------------

Nintendo + Microsoft? Tja, hvorfor ikke? Nei, jeg vet ikke helt, jeg. Jeg har ikke tenkt så mye over det egentlig. Skjer det så skjer det, skjer det ikke så skjer det ikke. Men Nintendo gjør det jo fortsatt greit. De ligger vel likt med M$ når det gjelder antall solgte konsoller (av GameCube og XBox).

Egentlig vil jeg heller at Nintendo og Sega slår seg sammen. Det kunne blitt artig.

Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis+15.04.2004, 14.36-->
<!--QuoteBegin-Freezar
@15.04.2004, 13.26
Du kan spille Mario Kart: Double Dash!! online, jo. Hvordan vet jeg ikke. Det funker vel som XBConnect tror jeg. Men vet lite om det. Har aldri testa det selv.
[/b]
Ved hjelp av Warpipe.. Selv har jeg aldri fått testet det siden jeg ikke får åpnet min port 4000...

Det pussige er at selv om Sony leder konsollkrigen, så sliter firmaet Sony med å tjene penger. Ja, de tjenere penger på Playstation 2. Men de har i mange år slitt med å tjene penger på annen elektronikk de har satset på.

I motsetning til Microsoft og Nintendo. Som år etter år går med dundrende overskudd.

Uansett er det heller tvilsomt om Nintendo vil gi fra seg hardware-biten til noen andre. Nintendo tenker utelukkende egoistisk profitt, og vet hvordan de skal tjene penger.