Microsoft og Nintendo

Tror aldri Nintendo kommer til å slå seg sammen med Microsoft, aldri. Hadde Microsoft hatt noe å tilføye Nintendo, noe som de ikke har, så kanskje det ville skjedd ... men siden det ikke er tilfellet, vil det nok aldri skje. Dessuten, som Lakitu skriver, går både Microsoft og Nintendo kraftig i overskudd hvert eneste år, så de har jo ingen grunn til å måtte slå seg sammen. Om Sony kanskje er en smule større, får så være.

Sony ser jo det at Nintendo lenge har tjent utrolig med penger på salg av Gameboy og de tilhørende spillene, og nå ser det jo ut til at de prøver å kopiere suksessen til Nintendo. PSP skal liksom bli Sony`s svar på GBA. Personlig tror jeg den kommer til å selge godt, men det er jo ikke noe å legge skjul på at det er Nintendo som har fullstendig kongedømme i denne sjangeren. Med den erfaringen Nintendo har med slike konsoller, vil de alltid ligge noen skritt foran sine konkurrenter, inkludert Sony. Så tror neppe PSP kommer til å true Nintendo`s økonomi. For Microsoft`s del, er jeg ikke helt sikker.

Opprinnelig skrevet av Neptun@15.04.2004, 19.22
PSP skal liksom bli Sony`s svar på GBA. Personlig tror jeg den kommer til å selge godt, men det er jo ikke noe å legge skjul på at det er Nintendo som har fullstendig kongedømme i denne sjangeren. Med den erfaringen Nintendo har med slike konsoller, vil de alltid ligge noen skritt foran sine konkurrenter, inkludert Sony. Så tror neppe PSP kommer til å true Nintendo`s økonomi.
Aner jeg et flashback til sånn ca. 1994 her?

ør håpet jeg for all del ikke dette kom til å skje. Men de siste ukes hendelser, føler jeg dog en kraft dra meg mot Microsoft. Jeg er dog ikke helt overbevist. Det er klart at om The Big N og Microsoft skulle slå seg sammen, så ville nok det ha sine positive sider. Men om Nintendo klarer å holde på tredjepartutviklere, og slå seg litt mer opp blant mainstream gamerne, så tror jeg heller en solo act ville slått bedre ut for Nintendo.

Microsoft monopol er aldri en bra ting. Det neste blir vel at de kjøper verden
If Microsoft would make something that didn't suck, it would be a vacuum cleaner.

Konsoll verdene trenger et fritt og uavhengig Nintendo som kan ta kreative risikoer. Hadde de fusjonert med Microsoft er jeg redd de ville blitt kastrert og fulstendig strippet for kreativ frihet. Dessuten vil nok de to forskjellige bedriftskulturene klasje totalt er jeg redd for.

Dette håper jeg inderlig aldri skjer!

Jeg håper at Nintendo og Microsoft sammarveider jeg!

Nintendo har ikke siden N64 gjort noe helt unikt. Det som har vært bra på cuben var Prime og F Zero, og nettopp disse ble ikke laget av Ninty. Jeg er for en Ninty + Ms. Konkurranse er bra, men jeg liker ikke at det går utover kvaliteten. Bedre med kvalitet enn kvantitet.

Opprinnelig skrevet av Lt Snake@30.05.2004, 19.09
Nintendo har ikke siden N64 gjort noe helt unikt. Det som har vært bra på cuben var Prime og F Zero, og nettopp disse ble ikke laget av Ninty. Jeg er for en Ninty + Ms. Konkurranse er bra, men jeg liker ikke at det går utover kvaliteten. Bedre med kvalitet enn kvantitet.
Fremtiden ser lys ut med DS når det gjelder det innovative og unike fra Nintendo. Også The Legend of Zelda: Four Swords Advanture og Donkey Kong Jungle Beat ser veldig unikt ut. Så jeg ser så absolutt ikke noen grunn til at de skal slå seg sammen med Microsoft. Blir neppe noe mer unikt ut av det (bare se på Rare - det har gått nedover og nedover med dem, og det eneste jeg ser fram til fra dem, er en remake av et N64-spill).

Dessuten synes nå jeg Nintendo har lagd mange unike spill for GameCube og GameBoy Advance. Se på Pikmin, Advance Wars og Wario Ware Inc. Den GC/GBA-koblingen er også ganske unik i noen spill.

F

Fanta Boy

Gjest
Skremmende hvis Nintendo dør, men da blir N64 GC, og SNES verdt titusen av kroner i fremtiden.

Kilik

Lokal moderator
Dette virker mer usannsynlig nå etter E3. Etter en meget imponerende E3-framvisning og lovnader om ny Nintendo-konsoll allerede på E3 neste år, ser det ut til at Nintendo lever i beste velgående. Men jeg tror fortsatt Nintendo ender sist i denne generasjonens konsollkrig.

epp

firm and correct
Den dagen kommer ikke da Nintendo joiner forces med Micro$oft. Det står respekt av de når de takket nei takk til 210 milliarder som M$ kom med.. bare for at de skulle kunne cansle GC'en.

"Microsoft proudly present Super Mario Revolution".. nightmare!