Microsoft stopper emulering av xbox spill...

#1
Ja, det kom vel egentlig ikke som en stor overraskelse. Microsoft lovet å komme med en jevn strøm av xbox emuleringer til den nye hvite boksen. Det er vel rundt 200 spill som kan spilles på den nye boksen og de fleste av dem kunne spilles allerede ved lansering.


Hva synes dere? Jeg mener å huske at Peter Moore sa at xbox 360 vil være kompatibel med de best-selgende spillene til xbox. Han mener også at de har levert mer enn nok og at folk ikke bryr seg om "gamle" xbox spill.

Jeg på min side er keen å å spille Beyond Good and Evil, Psychonauts osv. :grine:


KILDE:
 
#3
Han fikk meg til å bytte strategi når det gjelder å samle på gamle spill. Heretter skaffer jeg meg PS2 versjonene av alle multiplayer spill - da er jeg hvertfall rimelig sikker på å få spill de. Om ikke på PS3 så i det minste på min slimline silver PS2 - tar så mye mindre plass enn monsteret som kalles Xbox og derfor mer fristende å spare på.
 
#4
Jeg er bare glad Halo 2 funker så fint så det gjør, ellers bryr jeg meg ikke om de stopper eller ikke. Halo lagger faktisk ganske mye her hos meg, så det er dårlig emulert.. Hvertfall hos meg. -_-
 
#5
Kjedelig å sitte igjen med Xbox-spill som jeg ikke får spilt på Xbox 360. Synes det er svakt å ikke fullføre helt, men stoppe et sted og bare si at de har gjort nok. På dette punktet er Sony mye bedre, da jeg slipper å måtte beholde PS2-en for å spille PS2-spillene til PS3.

Hva er det som gjør det så vanskelig for Microsoft å få til bakoverkompabilitet egentlig? Sony får det til, og det virker som Nintendo gir oss muligheten nå også.
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Deler av PS2 er spesifikt konstruert for å takle PSX spill, derfor har ikke den noe problem med dette. 360 derimot må kjøre en emmulator og det er den egentlig ikke lagd for.
Virker som bakoverkompatibilitet bare er en ettertanke for MS, særlig når man her hører gnøinga fra herr Moore.
 
#7
Merkelig, Peter Moore sa jo det motsatte under E3 messen. Mener på jeg las noen intervjuer der han sa at målet er å få alle Xbox spillene til å fungere på 360en. Jeg bryr meg egentlig lite om dette(kommer til å ta vare på Xboxen), men det er selvsagt kjipt for de som har mange Xbox spill og ikke selve maskinen.
 
#8
Det er da ingen krise. Enten tar man bare vare på den gamle konsollen sin eller så kjøper du bare en billig brukt en i tilfelle du solgte den gamle for å finansiere 360'en.

Når man får en ny Xbox for 899,- så burde ikke dette være det største dilemmaet. Blir litt ekstra med noen flere kontroller. Men fremdeles en meget brukbar pris. Og litt frem i tid kommer folk neppe til å savne å kunne spille de gamle xbox spillene sine.

Jeg husker jeg var veldig opptatt av bakoverkompabilitet når PS2en kom ut. Unødvendig, kan ikke huske at jeg har bootet opp så mange PSX spill i min PS2 at det gjør noe.
 
#9
SITAT(DiRTY D @ 02.06.2006, 16.51) 7464
Det er da ingen krise. Enten tar man bare vare på den gamle konsollen sin eller så kjøper du bare en billig brukt en i tilfelle du solgte den gamle for å finansiere 360'en.

Når man får en ny Xbox for 899,- så burde ikke dette være det største dilemmaet. Blir litt ekstra med noen flere kontroller. Men fremdeles en meget brukbar pris.
[/b]
Men så er det i de fleste tilfeller ikke noe spørsmål om økonomi, men om plass under tv'en eller andre fordeler med å ha en maskin som kjører "alt". Det hjelper heller ikke at Xbox'en er stor som et lite fjell.
 
#10
SITAT(StarEye @ 02.06.2006, 16.23) 7489
Men så er det i de fleste tilfeller ikke noe spørsmål om økonomi, men om plass under tv'en eller andre fordeler med å ha en maskin som kjører "alt". Det hjelper heller ikke at Xbox'en er stor som et lite fjell.
[/b]
Altså, du trenger ikke på død og liv ha den gamle maskinen stasjonert fast under tven hvis du spiller gamle spill. Den kan man alltids dra frem når lysten på gamle spill kommer.
Jeg har PSone, PS2, Xbox og SNES. Det betyr ikke at jeg på død og liv må ha alle fremme ;)
Kun Xboxen er fremme. PS2en blir dratt frem når PES5 skal spilles.

Og den blir neppe dratt frem igjen før GOW2 ankommer.

Er man for lat til å plugge i en maskin og rydde den vekk så har folk et problem.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#12
Jeg har liten til ingen forståelse om hvor vanskelig det er å skrive Xbox-emulatorer for 360, men det går litt på å holde løftene sine, særlig når et av salgspunktene rundt launch-tider var at alle spillene dine kom til å fungere til slutt. At de prøver å dekke over det ved å si at de aldri har lovt noe sånt, at ingen egentlig bryr seg uansett, og, selfølgelig, dette flotte utsagnet:
SITAT
We under promised and over delivered[/b]
Vel, da må det være lov til å bli rimelig irritert.

Faen heller, jeg vil spille Alien Hominid og Mashed: Fully Loaded med 360-kontrollere. :grine:
 

Lodin

Der Waaaah
#14
SITAT
Long before the launch, we thought we might hit a few dozen titles, and we all feel pretty good about the list of well over 200 titles on the back compat list today, including many of the games that you’ve asked for. You all have heard us say the work isn't simple. Many games did unique things to take advantage of the processing power of the Xbox, and that makes it difficult to emulate, especially when we then have to make new code work with existing (and future) compatible titles.

But rest assured, we're not done yet. [/b]
Og der begynte MS å kjøre skadekontroll.
 
#16
Hva er egentlig maset med bakoverkompatibilitet? Kaster folket konsollene sine?
 
#18
For meg er mye av greia å kunne spille med den overlegne 360-kontrollen. Fire skulderknapper fungerer mye bedre enn den sorte og den hvite knappen på XBox-kontrollen. Jeg har hatt SSX On Tour i et halvt år nå uten å ha spilt det en eneste gang i god tro om at MS skulle holde løftet sitt. De har selvsagt ikke lovt noe særlig konkret, men jeg fikk inntrykket av at stort sett "alle" spillene skulle bli kompatible. Skuffet.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#19
I tillegg er det de som aldri har hatt en Xbox og kanskje vil spille noen klassikere uten å bruke ekstra penger på en gammel xbox bare for 1-3 eldre spill (900 er fortsatt 900 selv om boksen er gammel og "billig" nå).
 

Lodin

Der Waaaah
#20
Og her viser Sony hvordan sakene skal gjøres. Siden de ikke får til en funksjonell PS2 emulator foreløpig putter de PS2 komponenter inni PS3en slik at den blir fullt bakoverkompatibel. Koster sikkert litt, men har man sagt A bør man si B. SITAT
PS3 hardware, in its current form, includes the core PlayStation 2 chipset. This presumably means that initial PS3 units will include the single Emotion Engine (the PS2 CPU) and Graphic Synthesizer (the PS2 graphics chip) combo chip that powers the slim model PS2.

Of course, including the extra hardware drives up costs. The magazine adds that Sony plans on removing the PS2 chipset from future revisions of the PS3 hardware once it has finished development of a proper software-based PS2 emulator. Such a removal would help bring down costs for the system. [/b]
http://www.evilavatar.com/forums/showthread.php?t=13507